Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Piekertje

Piekertje

27-01-2011 om 09:41

Add wat is er mogelijk qua hulp omg. den haag

Ik heb sinds een jaar het heel sterke vermoeden dat ik Add heb. Nu is mijn jongste kind inmiddels 4 geworden en dus heb ik tijd om aan mezelf te gaan werken. Maar waar begin ik??? Waar kan ik het beste hiermee terecht. Ik wil graag weten of ik echt Add heb en hoe nu verder. Ik heb vroeger wel eens bij een psychotherapeut gesprekken gehad omdat ik somber en faalangstig was. Echt depressief ben ik ook nooit geweest... Meer angstig omdat ik het gevoel heb alles fout te doen. Veel kritiek krijg. Ik kreeg ook medicijnen hiervoor. Maar het hielp helemaal niet. Nu zie ik in dat deze angsten niet alleen ontstaan zijn door mijn moeilijke jeugd, wat de psychotherapeut ook van overtuigd was. Maar door Add en waarschijnlijk ook dyslexie. Ik ben al heel lang arbeidsongeschikt verklaard. Dit omdat ik heel faalangstig werd op mijn werk (administratie). Ik sliep haast niet meer van het piekeren. Hoe ik me toen gevoeld heb was echt vreselijk. Het gevoel van wat is er toch met mij. Ik zou zo graag aan het werk gaan. Gezien mijn beperkingen zal het moeilijk worden. Ik heb mijn VWO diploma en een administratieve cursus. Een administratieve baan ging helemaal niet, ik ben veel te chaotisch, maak veel fouten. Ik ben wel heel creatief, maar kan door alles wat ik heb meegemaakt aan kritiek, ontslag en steeds weer falen en baan verliezen niet meer tegen werkdruk en stress. Of misschien kon ik er al niet tegen, maar kwam het juist veel tegen. Want secretaresse banen gehad. Ja als je VWO hebt dan verwachten ze wel dat je dat aankan...

Zelfs een baan als cassiere zou ik niet kunnen want ik raak echt in paniek als iemand op mijn vingers kijkt. Dan kan ik ineens niet meer helder denken...
Het gaat niet alleen om werk. In principe hoef ik niet te werken. Ik heb het geluk dat mijn man het oke vind dat ik voor de kinderen zorg en hij werkt. Maar het is natuurlijk niet goed dat het zo gegaan is. Mijn zelfvertrouwen is erg aangetast.

Wat kan ik hier nog mee? Is het bv een idee om bij PsyQ aan te melden voor therapie http://www.psyq.nl/Service/Contact/Aanmelden-PsyQ
Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pooh bear

pooh bear

27-01-2011 om 21:43

Add forum

Ik kan je niet echt helpen maar misschien zou je je vraag eens op het Add forum kunnen zetten. Daar zitten ook veel volwassenen met add

http://uniform.messageboard.nl/10371/index.php

Ik hoop dat deze link werkt want ik doe dit met mijn IPhone zo niet probeer ik het morgen nog wel een keer op de computer

fladder

fladder

27-01-2011 om 23:45

Psyq

Ik heb geen ADD, maar wel ervaring met PsyQ. En na enkele héél foute ervaringen met het lokale Riagg was dit een verademing! Probeer het eens, zou ik zeggen...!

Ja, psyq

Hier ook goede vervaring met psyq.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.