Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

May

May

10-08-2017 om 22:44

Afbouwen Oxycodon

Een week of acht geleden heb ik bij een val een aantal ribben gebroken. Voor de pijn gebruik ik nog Oxycodon en daar wil ik vanaf. De arts in het ziekenhuis zei dat je binnen twee maanden niet verslaafd kunt raken, maar ik heb wel echt last van het minderen. Iemand hier ervaring mee?

Martje

Martje

10-08-2017 om 23:40

Afbouwen

Ik weet niet hoeveel je slikt, maar oxycodon moet je altijd afbouwen. De huisarts kan je hierin begeleiden.

Ik had last van griepachtige klachten. Hoofdpijn, rillerig en was erg chagrijnig.
Succes en sterkte.

May

May

11-08-2017 om 00:01

Dank!

Ik slik nog twee keer per dag 10 mg, was dat vanmorgen vergeten en begon me in de loop van de middag naar te voelen...ga dus eerst maar eens overleggen met de huisarts.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 09:02

May

Moet je eens voor de grap googlen op opoid addiction. In de VS is dat een sterk opkomend probleem. En ja, dat gaat ook over oxycodon. Inderdaad voorzichtig zijn met dat spul. Artsen lijken die problematiek te onderschatten.

Martje

Martje

11-08-2017 om 09:47

5mg

Ja, je voelt het als je je dosis vergeet. En dan heb ik niet over de toenemende pijn.

Ik verwacht dat de huisarts je naar 2 x 5 mg zet.

Ad, je bent er zelf ook bij. Oxycodon heeft mij erg geholpen. Zonder lag ik de hele dag van pijn op bed.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 10:10

Martje

Ik weet hoe het voelt, maar wees je bewust van de risico's.

Sukke

Sukke

11-08-2017 om 10:11

Langzaam!

Als je ergens mee stopt, moet je lijf het weer overnemen, dat kost moeite. Je hebt tijds het slikken een medicijnspiegel opgebouwd en die moet heel rustig weer afgebouwd worden.

Schema zou kunnen zijn: ochtend 5, middag 10mg gedurende 3-5 dagen.
Daarna 2x 5 mg gedurende 3-5 dagen.
Daarna 1 x 5 mg op de helft van de dag gedurende 3-5 dagen.
Vervolgens om de dag een paar keer gaat dat goed dan weglaten.

May

May

11-08-2017 om 10:35

Alweer dank

Dit lijkt een goed schema. Het middel heeft me goed geholpen om de pijn van zeven gebroken ribben te managen maar nu wil ik ervan af. Gelukkig is het me al wel gelukt om de slaapmiddelen af te bouwen.

V@@s

V@@s

11-08-2017 om 11:29

oxycodon

Heb je timereleased of de gewone? Van de normale ben ik zonder enige problemen gestopt, ook met 2 * 10 mg op een dag.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-08-2017 om 11:38

Vaas

Oxycontin is de time-released versie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.