Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

13-09-2010 om 22:05

Afgebroken melkkies

Bij mijn dochter (11) is een stuk van haar (melk-) kies afgebroken. We hebben toevallig a.s. maandag een tandartsafspraak voor controle en dat kunnen we wel afwachten(ze heeft geen pijn). Wat zou de tandarts met die kies gaan doen? Als je hem laat zitten loop je natuurlijk het risico dat hij gaat rotten. Ik heb haar er al een beetje op voorbereid dat hij getrokken moet worden. Is repareren minder pijnlijk dan trekken?
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

13-09-2010 om 22:07

Ik lees mee!

Exact hetzelfde verhaal!
Groetjes,
Bibi

Polly Shearman

Polly Shearman

14-09-2010 om 09:28

Zoon hier

heeft in okt een ongeluk gehad waardoor een van zijn voortanden afbrak, hij heeft foto's moeten laten maken, en pas als de tant volledig is uitgegroeid gaan ze er een stukje op zetten ( maken dus) zodat hij weer gelijk loopt met de andere tanden. Dat kan pas als de tand is uitgegroeid omdat anders dat gemaakte stukje uit gaat steken. En nu zijn we bijna een jaar verder en is de tand nog niet uitgegroeid...

groet, pol

klaverblaadje

klaverblaadje

14-09-2010 om 10:01

Trekken...

Dat heeft mijn dochtr ook eens gehad. De rest moest toch echt getrokken worden...want het was niet meer te repareren.
Ik hoop dat het een beetje meevalt!

marijke

marijke

16-09-2010 om 22:47

Kies is gerepareerd

Bij mijn dochter van, toen, 6 jaar brak een melkkies af op een hard broodje. Voor de tandarts was er maar één oplossing mogelijk: repareren. Nu is ze 10 en heeft een klein gaatje in een andere melkkies. Dit wordt niet gerepareerd; de verwachting is dat binnen 1 - 2 jaar de kies toch gewisseld wordt. Het hangt dus ook van de leeftijd af. (en tandarts!)

100%mama

100%mama

19-09-2010 om 09:43

Ligt er aan

idd oe de kies is afgebroken en of hij is afgebroken door bijvoorbeeld een hard stukje of doordat hij poreus is door cariers. Op melkelementen trekken zijn de meeste tandartsen niet meer zo happig omdat dit invloed blijkt te hebben op de groei van de volwassen tanden en kiezen, de stand daarvan. Ben je inmiddels als geweest?

Marijke, persoonlijk zou ik er dus wel op staan de dit gaatje in de melkkies gerepareerd gaat worden als hij nu nog vast zit. De nieuwe kies duwt (wortel resorptie, vandaar dat je altijd een plat kiesje eruit krijgt) het melk kiesje weg en de kans bestaat dat de nieuwe kies dus wordt aangetast door de cariers in het melkkiesje. 1 tot 2 jaar vind ik een behoorlijk ruim begrip en ik zou het risico niet lopen (overigens mijn werkgever ook niet, maar weet wel dat dit tandartsa afhankelijk is).

Vic

Vic

20-09-2010 om 10:34

Hij zit er nog

De tandarts heeft de kies een beetje gepolijst en verwacht dat hij er een dezer dagen uit gaat. Het is de laatste kies die gewisseld moet worden, dus dan is ze helemaal 'af'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.