Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

elsje78

elsje78

20-11-2011 om 15:45

Afkickverschijnselen?

Hoi

Vanwege een hernia heb ik 5 à 6 weken lyrica (2 x 75mg) oxycontin (2 x 10 mg) en oxynorm (1 tot 4 x 10 mg) gebruikt. Nu ben ik sinds vrijdag gestopt met de oxynorm (had ik al geminderd naar 1) en de lyrica en oxycontin neem ik de helft.

Pijn neemt wat toe, maar goed te houden, maar mijn benen zijn overspannen lijkt het wel. De spieren zijn pijnlijk en lijken extreem moe, maar ik kan er niet met rust afkomen. Alles is me te veel om te doen, voel me lichamelijk uitgeput en lamlendig.

Zijn dit nou ontwenningsverschijnselen? En hoe lang duurt dat?

Bedankt

Groetjes elsje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

20-11-2011 om 19:06

Ja, opiaten

Dit lijken zeker afkickverschijnselene, zowel Oxynorm als Oxycontine zijn morfine-achtigen dus opiaten. Je lichaam bouwt tolerantie op voor deze middelen, anders gezegd ze zijn verslavend. Dus als je ermee stopt of gaat afbouwen zijn deze verschijnselen te verwachten. Dus ik zou de afbouw in goed overleg doe met de huisarts, mocht de afkock te erg zijn kun je deze ondersteunen met tijdelijk wat andere middelen (bv een benzodiazepine zoals oxazepam of diazepam)maar of dit wenselijk is kun je je afvragen, ook deze middelen zijn verslavend. Zou dus even overleggen met je huisarts,
Succes,
Groet oregano

elsje78

elsje78

22-11-2011 om 22:09

Dank je

Heb besloten er geen andere middelen voor in de plaats te nemen. Het gaat al wat beter, na overleg met de apotheek. Ik deed het wel erg Cold turkey. Nu oxynorm gestopt en oxycontin al op de helft. Lyrica was ik mee gestopt, maar toen werd het tintelen in de voet zo erg dat ik er daar nog 1 van neem. Maar dat is geen opiaat gelukkig. Nu steeds de oxynorm halveren om de paar dagen. De restanten gaan wel naar de apotheek, vond het te verleidelijk de afgelopen dagen, maar ik zet nu door

Bedankt nogmaals

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.