Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen


Doet er nog iemand mee hier? 
Ik hoop het, ben zelf nog niet waar ik wil wezen en ben erg benieuwd hoe het anderen vergaat. 
Ik ben hier eindelijk gestopt met snoepen, nog niet heel lang dus durf niet te vroeg te juichen maar op dit moment begint de ‘grote trek’ eindelijk wat te verdwijnen. Ik eet zga alleen gezond en ook aardig gebalanceerd. Iig meer groente en fruit nu. 
Ook wb bewegen ben ik tevreden. Op 1 dag na is het me gelukt mijn minimum (stappen) te halen en hoewel ik echt wel meer beweeg  zijn mijn klachten niet enorm toegenomen dus ik ben voorzichtig optimistisch. 
Ik beweeg ook wel een stuk bewuster (om mijn klachten heen zeg maar) maar toch is het hoopvol want helemaal om mijn klachten heen bewegen lukt natuurlijk nooit. 
Het hangt ook wel samen met mijn overgangsklachten, denk ik. Enerzijds denk ik dat mijn fysieke klachten minimaal deels te maken hebben met overgang (al rept geen arts of therapeut daarover) en mijn klachten hebben ook een groot verband met mijn nachtrust en die was de laatste jaren erg verstoord vnl door overgang. 
Op dit moment slaap ik vaak weer wat beter en dat scheelt flink met alles. 
Geen idee overigens of dit al invloed heeft op mijn gewicht (batterij weegschaal moet vervangen, komt er niet van) 
maar ik voel me wel echt beter nu. 
Dat laatste is natuurlijk onbetaalbaar. 

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 17:47

Ik deed niet perse mee met afvallen, maar ex vriend merkte de laatste keer wel op dat ik ondanks alles wel voor mezelf moet blijven zorgen. Hij zag duidelijk dat ik in korte tijd gewicht kwijt ben geraakt. Ik zelf merk het inmiddels ook en niet op een positieve manier. 
Heb van mezelf al geen grote cupmaat, maar was er wel trots op. Ondanks dat ik drie kinderen heb gevoed, waren ze echt wel mooi.
Vandaag werd ik gewoon verdrietig toen ik ze zag.. Zelfs in een A cup bikini is het weinig meer. Dat was echt wel een wake up call. Leuk hoor die slankere taille, maar niet ten koste van mijn borsten. 

Nu dus voorzichtig aan maar weer proberen aan te komen en wat oefeningen te doen zodat het niet direct om mijn middel gaat zitten. 

Als iemand nog tips heeft? 
Heb er best een flinke tik op mijn zelf vertrouwen van gekregen 😢

Ja Bijltje, ik heb ook altijd het gevoel dat ik moet kiezen tussen taille (en buik) en (vooral) borsten. Bij mij blijft nog wel wat over aan borsten als mijn buik flink slinkt maar het is niet meer…heuh….stevig. 
Balen ja. 
Misschien is het anders als je vooral op gezonde manier bijkomt? Dus met extra  gezonde vetten en eiwitten en niet met suikers, zouten etc. (En natuurlijk genoeg groente en fruit) 
En misschien helpt echt super strak sporten. 
Geen idee vooralsnog, ik ben nog vooral bezig mijn eetpatroon steeds wat gezonder te maken en mijn beweging langsaam op te voeren, wie weet kan ik straks weer echt wat sporten. 

Bijtje82

Bijtje82

12-07-2022 om 08:05

Pinokkio schreef op 12-07-2022 om 02:07:

Ja Bijltje, ik heb ook altijd het gevoel dat ik moet kiezen tussen taille (en buik) en (vooral) borsten. Bij mij blijft nog wel wat over aan borsten als mijn buik flink slinkt maar het is niet meer…heuh….stevig.
Balen ja.
Misschien is het anders als je vooral op gezonde manier bijkomt? Dus met extra gezonde vetten en eiwitten en niet met suikers, zouten etc. (En natuurlijk genoeg groente en fruit)
En misschien helpt echt super strak sporten.
Geen idee vooralsnog, ik ben nog vooral bezig mijn eetpatroon steeds wat gezonder te maken en mijn beweging langsaam op te voeren, wie weet kan ik straks weer echt wat sporten.

Ik heb normaal een grote A of kleine B, en daar was ik best tevreden mee. 

Maar nu is het zelfs met een A cup bh of bikini huilen met de pet op.

Gisteren direct begonnen met mijn eetpatroon aan te passen. Afgelopen weken echt slecht voor mezelf gezorgd. Ontbijten deed ik al niet, maar sloeg ook regelmatig de lunch over en als ik de kinderen niet had dan wilde ik weleens gewoon een eitje bakken of liet iets bezorgen. 

Door enorme drukte op werk best wat stress gehad en dan ook nog de relatie geeindigd. Dus dan gaat het helemaal rap.

Nu maar weer trouw mijn ontbijt je pakken, lunch en goede avond maaltijd. Heb de kinderen ook hier de komende 3 weken, dus is een goede stock achter de deur. Heb voor de ochtend lekker donker brood met kaas of pindakaas. Tussendoor een handje noten en wat volle Kwak. En savonds gewoon lekker veel groenten en een stukje vlees.

Ik probeer dan wel een beetje extra buikspier oefeningen te doen en een beetje te sporten. Zodat ik niet ineens bij de buik aankom en dan nog steeds naar m'n borsten kan fluiten. 

Het scheelt dat ik echt helemaal niet snoep, dat vind ik gewoon niet lekker. Pak liever fruit of wat rauw kost. Hartwig snoepen doe ik soms wel hoor, maar geen chips ofzo. Dat pak ik zelden. 

Bijtje82 schreef op 12-07-2022 om 08:05:

[..]

Ik heb normaal een grote A of kleine B, en daar was ik best tevreden mee.

Maar nu is het zelfs met een A cup bh of bikini huilen met de pet op.

Gisteren direct begonnen met mijn eetpatroon aan te passen. Afgelopen weken echt slecht voor mezelf gezorgd. Ontbijten deed ik al niet, maar sloeg ook regelmatig de lunch over en als ik de kinderen niet had dan wilde ik weleens gewoon een eitje bakken of liet iets bezorgen.

Door enorme drukte op werk best wat stress gehad en dan ook nog de relatie geeindigd. Dus dan gaat het helemaal rap.

Nu maar weer trouw mijn ontbijt je pakken, lunch en goede avond maaltijd. Heb de kinderen ook hier de komende 3 weken, dus is een goede stock achter de deur. Heb voor de ochtend lekker donker brood met kaas of pindakaas. Tussendoor een handje noten en wat volle Kwak. En savonds gewoon lekker veel groenten en een stukje vlees.

Ik probeer dan wel een beetje extra buikspier oefeningen te doen en een beetje te sporten. Zodat ik niet ineens bij de buik aankom en dan nog steeds naar m'n borsten kan fluiten.

Het scheelt dat ik echt helemaal niet snoep, dat vind ik gewoon niet lekker. Pak liever fruit of wat rauw kost. Hartwig snoepen doe ik soms wel hoor, maar geen chips ofzo. Dat pak ik zelden.

Bijtje82 schreef op 12-07-2022 om 08:05:

[..]

Ik heb normaal een grote A of kleine B, en daar was ik best tevreden mee.

Maar nu is het zelfs met een A cup bh of bikini huilen met de pet op.

Gisteren direct begonnen met mijn eetpatroon aan te passen. Afgelopen weken echt slecht voor mezelf gezorgd. Ontbijten deed ik al niet, maar sloeg ook regelmatig de lunch over en als ik de kinderen niet had dan wilde ik weleens gewoon een eitje bakken of liet iets bezorgen.

Door enorme drukte op werk best wat stress gehad en dan ook nog de relatie geeindigd. Dus dan gaat het helemaal rap.

Nu maar weer trouw mijn ontbijt je pakken, lunch en goede avond maaltijd. Heb de kinderen ook hier de komende 3 weken, dus is een goede stock achter de deur. Heb voor de ochtend lekker donker brood met kaas of pindakaas. Tussendoor een handje noten en wat volle Kwak. En savonds gewoon lekker veel groenten en een stukje vlees.

Ik probeer dan wel een beetje extra buikspier oefeningen te doen en een beetje te sporten. Zodat ik niet ineens bij de buik aankom en dan nog steeds naar m'n borsten kan fluiten.

Het scheelt dat ik echt helemaal niet snoep, dat vind ik gewoon niet lekker. Pak liever fruit of wat rauw kost. Hartwig snoepen doe ik soms wel hoor, maar geen chips ofzo. Dat pak ik zelden.


Hoe gaat het nu?

Pinokkio schreef op 09-06-2022 om 01:43:

Doet er nog iemand mee hier?
Ik hoop het, ben zelf nog niet waar ik wil wezen en ben erg benieuwd hoe het anderen vergaat.
Ik ben hier eindelijk gestopt met snoepen, nog niet heel lang dus durf niet te vroeg te juichen maar op dit moment begint de ‘grote trek’ eindelijk wat te verdwijnen. Ik eet zga alleen gezond en ook aardig gebalanceerd. Iig meer groente en fruit nu.
Ook wb bewegen ben ik tevreden. Op 1 dag na is het me gelukt mijn minimum (stappen) te halen en hoewel ik echt wel meer beweeg zijn mijn klachten niet enorm toegenomen dus ik ben voorzichtig optimistisch.
Ik beweeg ook wel een stuk bewuster (om mijn klachten heen zeg maar) maar toch is het hoopvol want helemaal om mijn klachten heen bewegen lukt natuurlijk nooit.
Het hangt ook wel samen met mijn overgangsklachten, denk ik. Enerzijds denk ik dat mijn fysieke klachten minimaal deels te maken hebben met overgang (al rept geen arts of therapeut daarover) en mijn klachten hebben ook een groot verband met mijn nachtrust en die was de laatste jaren erg verstoord vnl door overgang.
Op dit moment slaap ik vaak weer wat beter en dat scheelt flink met alles.
Geen idee overigens of dit al invloed heeft op mijn gewicht (batterij weegschaal moet vervangen, komt er niet van)
maar ik voel me wel echt beter nu.
Dat laatste is natuurlijk onbetaalbaar.


Ja, ik doe weer mee, heb er een tijd met de pet naar gegooid, totaal geen motivatie vooral. Was erg moe en zat niet lekker in mijn vel en ging daardoor vooral snaaien (hetgeen wat voor mij eetbaar was want nog steeds tandenloos). 

Op een of andere manier is de knop nu toch weer om, misschien ook doordat mijn zus al best flink afgevallen is door haar eetpatroon aan te passen en te sporten, ze stuurt me regelmatig gezonde recepten door. Dus nu staat er weer een kan met water op het aanrecht die aan het eind van de dag leeg moet zijn, dat drinken is namelijk een probleem. Verder maak ik sinds een aantal weken een weekmenu waardoor we zowel gezonder als gevarieerder eten dan voorheen. 

Sporten wil ik nu nog niet doen maar ik overweeg wel om er volgend jaar mee te beginnen. Ik loop doordat ik geen tanden heb nog vaak met mondkapje voor, lijkt me geen pretje tijdens het sporten en zonder zie ik er niet uit dus vandaar dat wachten ipv nu al beginnen. Moet nog kijken wat het precies gaat worden maar in elk geval wil ik dat wel gelijk na het werk doen, sportlocatie ligt er vlakbij dus makkelijker kan niet. Maar tot die tijd kan ik wel regelmatig wandelen, al is het maar 1 keer per week. 

Mijn kleding zit best strak en ik zie eruit als een michelin mannetje. Tijdens het winkelen zag ik een erg leuke jas hangen, trok hem aan maar het zag er niet uit dus heb hem terug gehangen. Dus daardoor toch extra stok achter de deur om dit keer door te zetten. 

Hee Poezekat, beetje laat maar blijft actueel hè😁
Ik doe ook nog wel mee!
Kan het wel gebruiken, gaat half goed hier. Dus: ik houd het een poosje vol en ga dan toch weer snoepen etc. 
Bewegen blijft ook lastig, regelmatig zoveel klachten dat ik weer heel weinig ga bewegen. En dan geen puf meer heb om de bewegingen te maken die ik wel nog kan zucht. Want je kunt natuurlijk altijd wel wat. Als ik plat moet door mijn klachten zou ik nog altijd oefeningen kunnen doen met mijn voeten of armen, bijv. 
Kun jij niet ook, in afwachting van je sporten volgend jaar, niet nu al zelf starten? Ik snap dat je mondkapje een drempel oproept maar ook in je woonkamer kun je best leuke dingen doen. Dochter hier had altijd heel leuke work outs (online of via een app? ) Zelf dans ik graag thuis (en doe dat veel te weinig) en ooit was in dit draadje de hoelahoep heel populair. Ik heb ze hier nog liggen haha. Gebruik ze helaas niet meer maar vond dat toen (mijn leven zag er toen anders uit, paste beter) leuk om te doen. En heel effectief! 
Zo zijn er heel leuke dingen zelf thuis te doen, bijv een mini trampoline vond ik ook heel leuk. 
Afvallen werkt sowieso beter in combinatie met bewegen, dan verlies je geen spieren maar vet!

Ik zit nu op zo’n 9000 stappen gemiddeld en ben daar best tevreden over. 
Streven is dat langsaam uit te breiden waarbij mijn klachten niet erger worden. Blijft een uitdaging. 

Verder ben ik (om verschillende redenen) erg moe en druk. Val vaker terug op vrij eenvoudig en simpel eten, ook weleens een broodje of pak kant en klare soep. 
Daar kan ik wel weer flink wat in verbeteren. 
Vandaag ging wel: had me geen tijd genomen om te eten en nam (zoals zo vaak, zucht) door honger iets in supermarkt. Deze x 2 volkorenbollen en een flesje jus d’orange. Kan beter, kan slechter. Tussendoor wat mandarijntjes en als avondeten een volkorenbol met brie, rucola, kiemgroente etc en een griekse salade. Toe yoghurt met bessen, banaan, druiven en allerlei zaden, noten en gedroogd fruit. 
Al met al best voedzaam en het was iig erg lekker, ook belangrijk! Wil weet de puf vinden om extra groente te eten, zo simpel eigenlijk. (dol op gekleurde wortels, puntpaprika’s etc, kost eigenlijk nauwelijks moeite. 

Pinokkio schreef op 14-10-2022 om 02:32:

Hee Poezekat, beetje laat maar blijft actueel hè😁
Ik doe ook nog wel mee!

Kun jij niet ook, in afwachting van je sporten volgend jaar, niet nu al zelf starten? Ik snap dat je mondkapje een drempel oproept maar ook in je woonkamer kun je best leuke dingen doen. Dochter hier had altijd heel leuke work outs (online of via een app? ) Zelf dans ik graag thuis (en doe dat veel te weinig) en ooit was in dit draadje de hoelahoep heel populair. Ik heb ze hier nog liggen haha. Gebruik ze helaas niet meer maar vond dat toen (mijn leven zag er toen anders uit, paste beter) leuk om te doen. En heel effectief!
Zo zijn er heel leuke dingen zelf thuis te doen, bijv een mini trampoline vond ik ook heel leuk.
Afvallen werkt sowieso beter in combinatie met bewegen, dan verlies je geen spieren maar vet!

Ik zit nu op zo’n 9000 stappen gemiddeld en ben daar best tevreden over.
Streven is dat langsaam uit te breiden waarbij mijn klachten niet erger worden. Blijft een uitdaging.

Verder ben ik (om verschillende redenen) erg moe en druk. Val vaker terug op vrij eenvoudig en simpel eten, ook weleens een broodje of pak kant en klare soep.
Daar kan ik wel weer flink wat in verbeteren.
Vandaag ging wel: had me geen tijd genomen om te eten en nam (zoals zo vaak, zucht) door honger iets in supermarkt. Deze x 2 volkorenbollen en een flesje jus d’orange. Kan beter, kan slechter. Tussendoor wat mandarijntjes en als avondeten een volkorenbol met brie, rucola, kiemgroente etc en een griekse salade. Toe yoghurt met bessen, banaan, druiven en allerlei zaden, noten en gedroogd fruit.
Al met al best voedzaam en het was iig erg lekker, ook belangrijk! Wil weet de puf vinden om extra groente te eten, zo simpel eigenlijk. (dol op gekleurde wortels, puntpaprika’s etc, kost eigenlijk nauwelijks moeite.

Ja, ik probeer soms ook wel wat te dansen of bepaalde oefeningen te doen die ik destijds deed op de sportschool. Ik heb me wel voorgenomen om vanaf volgende maand in elk geval 1 middag in de week te gaan wandelen, ik krijg het vanaf die periode waarschijnlijk toch iets rustiger op het werk en dan hopelijk ook weer meer energie. Nu ben ik wel thuis heel erg aan het opruimen gegaan, zakken met kleding die weg konden en ook nog andere spullen die daar maar doelloos lagen, loop daardoor wat vaker de trap op en af. En ik ben een stuk actiever geworden in het huishouden. 

Wat eten betreft ga ik soms heus wel de fout in maar ik ben ook niet super streng voor mezelf, ik let er nu wel meer op dat ik voldoende water drink, ook op het werk. Maar het fruit eten zou beter kunnen. Wel maak ik regelmatig zelf soep zonder pakjes en zakjes, veel groenten erin. 

9000 stappen is toch mooi, vind ik. Er zijn heel veel dingen die lekker, gezond en voedzaam zijn maar je moet er net de puf voor hebben. Soms kan het makkelijker zijn om snel iets uit de kast te pakken. 

Hee Poezekat, hoe gaat het? 
Mooi als je gaat wandelen, maar in huis bezig zijn is natuurlijk net zo goed!
Ik erger me wel aan dochter hier, die vaak meent zo moe te zijn van het sporten (sportschool) dat ze geen puf meer heeft in huis te doen wat ik graag zie dat ze doet  
Wel een beetje tekenend voor de generatie geloof ik… 

Ik kan wel weer wat meer focus gebruiken, ik hoop dan ook dat dit draadje levendig blijft en weer meer mensen meedoen.
Ik merk dat ik ongemerkt te veel etenswaar wegwerk waar ik helemaal geen zin in heb en die me geen goed doen. Puur omdat iemand het me aanbiedt en ik het gezellig vind te accepteren. Dat moet natuurlijk weer anders! 
Ook heb/ neem ik erg weinig tijd goed eten te bereiden /te koken.
Ik ben al iets alerter en eet iig 1x pd fruit en 1xpd meer groente dan laatste tijd. 
Vandaag goed inkopen gedaan en van plan komende 2 dagen lekker en gezond te koken. 
Vandaag was simpel maar ook lekker en gezond: gezonde broodjes met zalm en sla/ rauwkost erop, daarbij nog best wat rauwe groente. Minder vaak koken houd ik er wel in overigens, wel goed voor energierekening. 

Pinokkio schreef op 18-10-2022 om 00:56:

Hee Poezekat, hoe gaat het?
Mooi als je gaat wandelen, maar in huis bezig zijn is natuurlijk net zo goed!
Ik erger me wel aan dochter hier, die vaak meent zo moe te zijn van het sporten (sportschool) dat ze geen puf meer heeft in huis te doen wat ik graag zie dat ze doet
Wel een beetje tekenend voor de generatie geloof ik…

Ik kan wel weer wat meer focus gebruiken, ik hoop dan ook dat dit draadje levendig blijft en weer meer mensen meedoen.
Ik merk dat ik ongemerkt te veel etenswaar wegwerk waar ik helemaal geen zin in heb en die me geen goed doen. Puur omdat iemand het me aanbiedt en ik het gezellig vind te accepteren. Dat moet natuurlijk weer anders!
Ook heb/ neem ik erg weinig tijd goed eten te bereiden /te koken.
Ik ben al iets alerter en eet iig 1x pd fruit en 1xpd meer groente dan laatste tijd.
Vandaag goed inkopen gedaan en van plan komende 2 dagen lekker en gezond te koken.
Vandaag was simpel maar ook lekker en gezond: gezonde broodjes met zalm en sla/ rauwkost erop, daarbij nog best wat rauwe groente. Minder vaak koken houd ik er wel in overigens, wel goed voor energierekening.

Afgelopen weekend was onze uitwonende zoon hier met zijn vriendin en hadden we een brunch. Maar nu doe ik weer mijn best en drink voldoende (vooral water). 

Ik probeer ook wel zoveel mogelijk te combineren wat koken betreft, gisteren bloemkool en er was nog over dus dat is alleen maar opwarmen. Wel aardappelgratin erbij, dat is minder gezond. Maar we hebben wel elk een portie en op is op. Deze week maak ik lasagne met volkoren lasagnebladen, had nog paprika, ui, knoflook en tomaat liggen, heb er paar stengels prei en bakje champignons bij gekocht. Een deel ervan kan de dag erna weer in een omelet verwerkt worden. En veel uit de vriezer deze week waaronder het restant paprikasoep van vorige week. 

Het fruit schiet er nog steeds bij in op een of andere manier. 

9000 stappen vind ik ook wel ok, maar ik zag net dat ik in april en juni 11000 stappen gemiddeld had en dat vind ik toch wel een behoorlijk verschil. Ik val steeds terug op een of andere manier en krijg er te weinig vat op. (Wat beïnvloedt mijn klachten precies etc) 

Grappig hier gisteren ook lasagne. Ook veel groente en volkorenbladen maar wel een pakje voor de bechamelsaus (nadrukkelijke wens van dochter zucht) 
Met vegetarisch ‘gehakt’, toch net een wat mindere smaak vind ik. (Ik maak het de laatste jaren zonder vlees en dat mis ik niet, maar dacht ik gooi er wat extra eiwitten in voor de vegetarische jongeren hier) 
Met flink wat komkommer erbij. (En tijdens koken al flink wat rauwe  paprika’s weggewerkt) Redelijk tevreden. 
Fruit lukt meestal wel weer, ik probeer vaker weer yoghurt te eten en daar gaat toch wel wat vers en gedroogd fruit in, zeer afwisselend. (Vandaag ananas, blauwe bessen en druiven, gedroogd is vaak hetzelfde: gojibessen, cranberries etc) Ook nog een appel gegeten vandaag 
Maar ook op slechte dagen: lang leven de mandarijntjes en het mandarijntjes seizoen! Voor een mandarijntje hoef ik geen moeite te doen en ik kan het zelfs makkelijk mee naar bed nemen, overal mee naar toe nemen waar ik maar ga, en altijd lekker. 
Ben dol op grapefruit en neem me de laatste tijd vaker de moeite dit klaar te maken maar men wat een werk. 
Voel me wel al weer iets fitter, nu ik nauwelijks snoep. (de gedroogde cranberries zijn bijv wel gezoet en ook wat gezoete appel geproefd die over was omdat dochter appeltaart bakte) 
Stimuleert wel weer tot doorzetten. 

Pinokkio schreef op 21-10-2022 om 00:22:

9000 stappen vind ik ook wel ok, maar ik zag net dat ik in april en juni 11000 stappen gemiddeld had en dat vind ik toch wel een behoorlijk verschil. Ik val steeds terug op een of andere manier en krijg er te weinig vat op. (Wat beïnvloedt mijn klachten precies etc)

Grappig hier gisteren ook lasagne. Ook veel groente en volkorenbladen maar wel een pakje voor de bechamelsaus (nadrukkelijke wens van dochter zucht)
Met vegetarisch ‘gehakt’, toch net een wat mindere smaak vind ik. (Ik maak het de laatste jaren zonder vlees en dat mis ik niet, maar dacht ik gooi er wat extra eiwitten in voor de vegetarische jongeren hier)
Met flink wat komkommer erbij. (En tijdens koken al flink wat rauwe paprika’s weggewerkt) Redelijk tevreden.
Fruit lukt meestal wel weer, ik probeer vaker weer yoghurt te eten en daar gaat toch wel wat vers en gedroogd fruit in, zeer afwisselend. (Vandaag ananas, blauwe bessen en druiven, gedroogd is vaak hetzelfde: gojibessen, cranberries etc) Ook nog een appel gegeten vandaag
Maar ook op slechte dagen: lang leven de mandarijntjes en het mandarijntjes seizoen! Voor een mandarijntje hoef ik geen moeite te doen en ik kan het zelfs makkelijk mee naar bed nemen, overal mee naar toe nemen waar ik maar ga, en altijd lekker.
Ben dol op grapefruit en neem me de laatste tijd vaker de moeite dit klaar te maken maar men wat een werk.
Voel me wel al weer iets fitter, nu ik nauwelijks snoep. (de gedroogde cranberries zijn bijv wel gezoet en ook wat gezoete appel geproefd die over was omdat dochter appeltaart bakte)
Stimuleert wel weer tot doorzetten.


Ik maak eigenlijk zelden bechamelsaus bij de lasagne dus alleen de saus met groenten en gehakt en de bladen en kaas erover (wel wat minder dikke laag). Ik heb geen commentaar gehad over de mozzarella dus dat ga ik vaker doen. 

Nu net een paar volkoren boterhammen op met een omelet met groenten erin, vanavond paprikasoep (restje uit de vriezer). 

Ik probeer wel 's ochtends wat fruit door mijn yoghurt te doen maar het ligt eraan welk fruit we in huis hebben. 

Kinderen eten hier heel veel fruit, voordeel daarvan is dat ik het dus ook veel insla maar het kan dus ook zomaar op zijn

Maar appels, peren, sinaasappels, dat soort fruit is altijd wel in huis maar ben wel soms te lui dat door mijn yoghurt te doen. 

Gaan uiteten met grote groep en was één vd weinigen die geen toetje nam! Daar toch wel blij mee hoewel de maaltijd niet 100 % verantwoord was. 

Overdag alleen een grapefruit gegeten (iemand anders laten klaarmaken en een gekookt ei, best tevreden! 

Vanochtend een stuk gewandeld, ongeveer 3 kwartier, was samen met mijn zus. Dit gaan we vaker doen als ik vrij ben. Verder gezond gegeten vandaag, het avondeten is ook een goede maaltijd met veel groente erin. In het weekend helaas wel gezondigd met chips en wat alcohol. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.