Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

01-11-2020 om 15:35

Afvallen en / of gezondere gewoonten in '20 / '21


Nee, geen andere mindset, toevallig een sport gaan doen die ik zo leuk vond dat ik dat vaak ging doen wat gewichtsverlies tot gevolg had. Daardoor word je overall actiever, pakt dan vaker de fiets dan de auto omdat je al fitter bent. Als je dan een beginnetje hebt is het makkelijker om door te pakken door ook op je eten te gaan letten. En dat lukt mij altijd prima tussen mei en januari. Maar in het voorjaar kom ik altijd een paar kilo aan. Er kan dan minder gesport worden en ik lijk dan wel meer behoefte aan eten te hebben. Maar in de zomer komt dat altijd weer goed.

Skik, ja dat beginnetje. Bij mij zorgt dat altijd voor een sneeuwbal effect. (Ook wel tav mindset, dat wel)
En juist dat beginnetje lukt partner hier niet goed en daar hoopte ik hem mee te helpen. En daarmee kan hij dan misschien zelf verder, want natuurlijk moet hij zelf verder. 
Maar partner lijkt misschien op jou Emmawee en misschien werkt het anders bij hem. Normaal gesproken kan ik ook een eind met je gedachten mee. Maar een groot deel van mij wil ook gewoon partner gezond houden en ziet een reële dreiging van Corona de komende tijd, partner wordt nog lang niet gevaccineerd. 

Oh! Het was vandaag Internationale Anti-Dieetdag! 

https://www.ad.nl/gezond/gezonder-leven-ga-niet-voor-een-dieet~ae6ccbc1/

blik1 schreef op 05-05-2021 om 16:25:

Skik, ja dat beginnetje. Bij mij zorgt dat altijd voor een sneeuwbal effect. (Ook wel tav mindset, dat wel)
En juist dat beginnetje lukt partner hier niet goed en daar hoopte ik hem mee te helpen. En daarmee kan hij dan misschien zelf verder, want natuurlijk moet hij zelf verder.
Maar partner lijkt misschien op jou Emmawee en misschien werkt het anders bij hem. Normaal gesproken kan ik ook een eind met je gedachten mee. Maar een groot deel van mij wil ook gewoon partner gezond houden en ziet een reële dreiging van Corona de komende tijd, partner wordt nog lang niet gevaccineerd.

Ja hè, met die eerste paar kilo's eraf, al zijn het er maar twee, voel je je direct beter, dan krijg je echt zin om door te pakken.

Ja, zit nu ook weer in zo’n ‘begin’. Of het het gewicht eraf is (is nog niet eens 2 kg) of het ge

Oei, nog niet klaar..

Ik voel me iig super goed weer, kan ook van het gezondere eten zijn of het meer bewegen. 

Maar Skik jouw methode is natuurlijk ideaal en vast de leukste Maar niet iedereen kan sporten of vindt net de goede sport. Dan moet het toch anders. 

Hee wat fijn Blik! En ja methode Skik lijkt mij ook wel wat. Tegen een sport aanlopen waar je blij van wordt. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Nou ja, wandelen vind ik prima en in de tuin ben ik ook lekker fysiek in de weer. Maar het is inmiddels wel een jaar geleden dat ik iets deed aan spierversterkende oefeningen. En dat zou toch wel verstandig zijn om weer eens op te pakken. 

Maar goed... Niet alles tegelijk. Ik ben 4 kilo en ruim 5 cm buikomvang kwijt. En nog belangrijker: ik voel me wat fitter en loop niet meer de godganse dag te eten. 

Voor jou ook fijn Emmawee! 5cm, wat veel! Dat fitte is echt fijn hè. 

Dochter had me met moederdag verrukkelijke taart gebakken. Dat kon ik natuurlijk niet maken om daar niet van te nemen, maar ik deed het echt met tegenzin en het smaakte me niet eens zo. Lag echt niet aan de taart, was echt heerlijk en met dadels etc gemaakt, niet met gewone suiker. (Alleen wat suiker van de pure chocolade) 

Wat lief van je dochter!! Eigenlijk jammer dat je er dan niet echt van kan genieten.

Ja die lamlendigheid is gelukkig weer wat aan het verdwijnen en dat is echt fijn. Het blijft lastig voor mij om een prettig evenwicht te vinden tussen alles doen wat ik wil doen en voldoende rust en ontspanning, maar het helpt me wel dat ik nu beter onderscheid kan maken tussen waar ik NU zin in heb en wat ik voor mezelf wil op langere termijn. Het plannen gaat me op meer terreinen helpen dan met alleen eten, maar zover is het nu nog niet. 

Emmawee, ik heb zeker genoten van de taart van dochter. Al helemaal op emotioneel vlak! Dus ik heb m natuurlijk ook met veel liefde gegeten. 
Maar als de lekkere taart niet van dochter was geweest had ik ‘m afgeslagen. En daar ben ik juist blij mee! Ik heb blijkbaar nu weer even voldoende afstand naar alle lekkernijen/zoet. Voor mij niet heel gewoon. 
Ik taal er verder ook helemaal niet naar nu (was vroeger echt anders) en geniet heel erg van simpel, gezond eten. 
Vandaag wat kipfilet met een Griekse salade gehad. Zo lekker, simpel, snel klaar en zo lekker. 

Ik ben er ook nog.

Ik heb geen prediabetes meer dus ik kan af en toe weer iets zoets eten. Superhandig, hoef ik niet alles meer af te slaan!

Verder: in een jaar ben ik dus 10 kilo afgevallen. Ik ben van 95D naar 80B gegaan, niet te geloven!

I'm a novice here. I would like to lose weight naturally. I don't want to take pills or drugs or anything like that. Please help me. Thanks!

JackMills schreef op 18-05-2021 om 10:26:

I'm a novice here. I would like to lose weight naturally. I don't want to take pills or drugs or anything like that. Please help me. Thanks!

Eat less, exercise more

JackMills schreef op 18-05-2021 om 10:26:

I'm a novice here. I would like to lose weight naturally. I don't want to take pills or drugs or anything like that. Please help me. Thanks!

if you speak German you might follow the FDH programm: Friss die Hälfte 

gr Angela




Hee Slofje! Wat supergoed dat je geen prediabetes meer hebt!! Echt heel fijn voor je!
En zoveel afgevallen.Geen moeite met het kleiner worden van je cup? Had ik hier toch wel, toen ik minder woog. En natuurlijk niet zozeer met de cup maar het wordt door afvallen toch ook flink minder stevig, balen wel. 
Nu zit ik weer/nog op gewicht dat cup nogal gevuld is. Maar als ik nog verder weer afval, wil ik enerzijds graag, blijft er toch weer weinig over van mijn borsten. 
Maar focus blijft nu wat fitter worden. Probeer langzaam aantal stappen wat omhoog te krijgen, zonder overbelast te raken. Gaat momenteel goed! (=beter dan in tijden, joepie!)

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed, rustig. Ben weer goed gewend aan gezond eetpatroon, gaat nu min of meer vanzelf. Ben een klein beetje afgevallen nog en dat vind ik ideaal, dat het zo langzaam gaat.
Word ook wat fitter en verhoog langzaam mijn stappen. Tot nu toe best te doen met mijn lijf, hoop dat dat zo blijft. (Blijft lastig in te schatten) Ik moet vooral blijven oppassen niet te veel te snel te willen. 

Ik kom mij ook aansluiten. Ik ben sinds ca. een jaar in de overgang en sindsdien gestaag aangekomen. Ik had altijd een stabiel gewicht (op 4x een zwangerschap na, daarbij kwam ik elke keer gerust 20 kilo aan). 

2 weken geleden was ik het helemaal zat, dat steeds dikker wordende lijf waar ik mij steeds ongemakkelijker in voel. Ik ben begonnen met het schrappen van alle tussendoortjes (behalve wat fruit) en toetjes en ben bij elke maaltijd minder gaan eten: ontbijt een boterham minder, lunch idem en 's avonds niet meer een tweede keer opscheppen.

Inmiddels al 2 kilo kwijt en nog 6 te gaan om weer op mijn oude gewicht te komen. Wat ik lastig vind is dat ik werkelijk de hele dag honger heb. Ik hoop dat dat nog wat minder wordt want dat maakt het wel lastig vol te houden... 

Mooi, Blik!

Ik ben ongeveer hetzelfde qua gewicht, maar ik zie nu met de zomerkleding dat ik er aanzienlijk strakker uit zie dan vorig jaar. Dus al die kilometers wandelen, dat werkt!!

Misschien durf ik zelfs weer in bikini, ondanks mijn litteken. Wel met een zwemshort dan hoor! 

😆🩳

Jippox welkom!

Voor de anderen: Ik probeer ook nog steeds mee te doen. Ik moet (inmiddels) 2 corona kilo's kwijt. Maar dat is moeilijker dan gedacht.  Door de corona maatregelen hebben we te vaak te lekker eten in huis gehaald waar ik dan teveel van eet. Afgelopen zaterdag het streamers feestje bijgewoond met een fles rosé en veel lekkere kaasjes en smeersels voor op toastjes.  Er was taart vanwege een jarig kind (vrijdag en zaterdag) en zondag gingen we tekeer met de barbecue.  Dat was dus op maandag 400g erbij in plaats van 300 eraf. 😪😪

Voor Jippox: 

ik eet bij het ontbijt 1 flinke eetlepel zemelen met wat yoghurt (net genoeg om de zemelen eetbaar te maken) en boterham met beleg en 2 koppen thee. Met die zemelen is mijn maag flink bezig en dat onderdrukt voor mij het constante gevoel van trek hebben. Het levert weinig calorieën. Ik heb die zemelen nodig voor mijn stoelgang maar wie weet werkt het bij jou ook tegen de trek.

Hangkous: dat is wel het proberen waard, die zemelen. 

Ik fiets 4 dagen per week 13 km (enkele reis) naar mijn werk en als ik te weinig eet word ik dan echt trillerig. Op de weg terug eet ik altijd een appel juist ook om dit tegen te gaan. 

Wij zijn in de coronatijd begonnen met elke ochtend sinaasappels persen. Lekker hoor en ook niet perse ongezond, maar natuurlijk wel weer extra calorieën. Dus ook daar ben ik nu mee gestopt. Ik drink nu een groot glas water en een kop thee. 

HIer ook zo'n 8 kilo aangekomen in coronatijd. Vooral als ik overdag 'zuinig' eet heb ik 's nachts gewoon trek. Maar ik probeer het dan maar weg te zuchten. Lukt niet altijd, Vannacht heb ik dus maar twee volkorencrackers met kaas gemaakt. Soms lukt het om een paar druiven als alternatief te nemen. Soms 'wint' mijn trek.

En mijzelf voorgenomen om toch weer meer te gaan fietsen. Hup eruit! Als je fietst kun je niet eten.

Want ook wat er over was van mijn conditie is de achterdeur uit.

Welkom Jipppox! Ja, die overgang...

Wat kan helpen is flink meer eiwitten nemen en wat meer gezonde vetten. (Ipv koolhydraten) Ik heb soms wel lekkere trek (zin in specifieke ongezonde dingen) maar honger heb ik tijdens het afvallen echt nooit gehad. 
(Maar ik ga dan ook eten als ik honger heb. Maar dat is maar zelden, door eiwitten blijf je veel langer verzadigd) 

Bikini Slofje, dat zou leuk zijn! Zo ver ben ik iig niet, vind mijn buik (nog?) erg lelijk. 

Ha Blik. Nou een bikini daar ga je mooi ook nooit meer in zien. Na 4 zwangerschappen is het één grote ravage van striae... En nu met de overgang is opeens mijn middel ook nog eens verdwenen.

Ik neem je tips mee. We eten hier al wel erg gezond ivm één kind dat opleiding bij Korps Mariniers doet en een ander kind dat aan topsport doet. Maar ja die hebben natuurlijk iets andere behoeften dan hun ouwe moeder 😀

Jippox, ik dacht ook geen taille meer te hebben en wel een belachelijke buik, maar mijn omgeving vindt dat gelukkig niet. Al die striae zijn natuurlijk wel heftig, ik heb alleen maar 1 lange streep.

Ik was eigenlijk over op een tankini maar ik ga daar maar weer vanaf. Hoewel tankini's best leuk zijn.

Ja ik ben nog steeds bezig met de Stoppen met Snaaien Challenge. Wat begon met een maandje uitproberen, is nu een gewoonte waar ik niet meer vanaf wil. Ik plan elke avond precies wat ik de volgende dag wil eten en daar houd ik me aan. Het gebeurt me nog wel eens hoor, dat ik tussendoor nog een knäckebrödje smeer, maar de tijd dat ik na het eten nog een half pak knäckebröd met kaas weg-snaaide, is wel voorbij. 

Ik plan voedzame maaltijden en zorg dat ik genoeg water drink, dus als ik soms toch een hongergevoel tussendoor krijg, weet ik gewoon dat er iets anders aan de hand is. Even daarbij stilstaan helpt vaak al heel goed. 

En als je niet kunt slapen van de honger moet je gewoon overdag meer eten, want voor je het weet wen je jezelf een nieuwe gewoonte aan om 's nachts te gaan eten. 

Oh en Jippox, dat sinaasappelsap is hardstikke goed maar je moet het gewoon lekker eten. Met de rest van de sinaasappel 😉

Ik ben inmiddels ook weer wat actiever, vooral in huis en tuin. Het weer van de afgelopen dagen helpt daar ook goed bij. 

Ik denk wel dat ik hier ga stoppen met schrijven. Ik schrijf nl. ook al best veel in de Stop met Snaaien Facebookgroep en in de cursus (Eetgeluk Universiteit) zitten ook veel schrijfopdrachten. En om nou steeds te schrijven over hoe ik mijn brein train waardoor ik nu minder eet dan eerst.... Mwah. 

Ook ben ik een beetje bang dat ik een soort wervend verhaal blijf houden over de Eetgeluk methode en daar zit niemand op te wachten, lijkt zo. Misschien laat ik in september wel weer eens wat horen (of eerder, als het toch nog helemaal fout gaat). 

Ik wens jullie deze zomer alle goeds, al dan niet in bikini. 

Emmawee, veel plezier en hopelijk laat je hier nog iets horen!

Slofje, ik ben ook nog niet zo lang aan de tankini. Geeft hoop dat jij weer aan de bikini gaat

Hier valt het ook wel mee met de striae, die zou ik ook niet zo erg vinden. Ik hou wel van oneffenheden, zeker doorleefde! Het hoeft voor mij zeker niet perfect, maar de vorm van mijn buik is echt heel raar. Geen idee of afvallen daar nog iets mee gaat doen. 
Als afvallen nog gaat lukken, want het is weer even gedaan met de beweeg-pret, mijn klachten zijn weer verergerd. Hoop dat het mee gaat vallen. 

Jippox, ik herkende je verhaal wel wat van toen ik nog veel brood at. Brood, zeker volkoren, is zeker gezond. Maar als je dat veel eet valt daar nog wel winst te behalen als je wil afvallen. Ik krijg altijd honger van brood. 

Bedankt Blik. Vast wel. Kleine correctie op mijn tekst:

Ook ben ik een beetje bang dat ik een soort wervend verhaal blijf houden over de Eetgeluk methode en daar zit niemand op te wachten, lijkt mij zo.

Zonder die mij kwam het op mij wat verongelijkt over en dat is niet hoe ik het bedoelde. 

Niet echt belangrijk, maar ik wilde het toch even rechtzetten 😬

Jippox, een goed alternatief voor sinaasappelsap is spa rood met wat sinaasappelsap erin. Ik heb meestal de verhouding 80-20.
Zelf drink ik geen frisdrank omdat ik dat veel te zoet vind. Maar deze combi vind ik wel lekker.

Vandaag weer een duik in het zwembad genomen en 55 minuten gezwommen. Applaus voor mezelf. In het buitenbad kon al langer gezwommen worden maar dat vind ik zo koud.....

Wat ik ook wel doe als ik niet alleen maar water wil drinken is sinas aanlengen met water. 40/60 ongeveer, dan houd je nog net dat sprankeltje over van de koolzuur. 1 glaasje bij een feestelijke maaltijd en daarna aan het gewone water. Al die waters met smaakjes hebben kunstmatige zoetstoffen en dat vind ik zo $%^# smerig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.