Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen met hypnose? Ervaringen?

Dag allemaal
Een kennis van mij (vergelijkbare problematiek: beweegt niet genoeg en snoept veel te veel) is onlangs, in ongeveer 6 maanden, ongeveer 15 kilos afgevallen. Ze heeft zich laten helpen door een hypnotherapeut, 3 sessies in het begin en n drie maanden nog een keer. Ik schrik een beetje van de kosten, 120€ per anderhalf uur.
Wie heeft er ervaring mee (positief of negatief).
Sini

Sini

De beste manier om uit te vinden of het echt werkt is even een jaartje geduld hebben. Is ze over een jaar nog altijd dat gewicht kwijt, dan zou je kunnen overwegen of het iets voor jou is. De kans is echter redelijk aanwezig dat ze over een jaar weer terug is op haar oude gewicht (of erger).

Ik heb met afvallen onder begeleiding van hypnotherapeut geen ervaring, maar kan bovenstaande richtlijn voor àlle afvalmethodes aanbevelen....

Angela67

Angela67

26-04-2017 om 20:49

Dit gevonden

Ik kon me er weinig bij voorstellen, maar in dit artikeltje staat wat uitleg http://m.limburger.nl/cnt/dmf20160302_00011709/helpt-hypnose-bij-afvallen
Gr Angela

EllenM

EllenM

27-04-2017 om 00:38

Nee, helaas niet

Een paar jaar geleden heb ik mezelf een hypnosesessie als verjaardagscadeau gegeven. Ik ben een emotie-eter en min of meer verslaafd aan eten. Ik vond de sessie ongemakkelijk en vaag en achteraf zonde van het geld, het was echt duur. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoe het er precies aan toeging.

Ella

Ella

27-04-2017 om 00:49

Jippox hoezo?

Van hypnose heb ik geen verstand, lijkt me niks, maar hoezo zo sceptisch tov afvalmethodes?
Ikzelf ben flink afgevallen sinds 2 jaar. Ja, soms komen er weer wat kilootjes bij, maar ik ben nooit meer op dat schrikbarende gewicht van 2 jaar terug geweest en ik heb er alle vertrouwen in dat ik dat niet meer laat gebeuren. Dus ja, wel wat gejojo maar binnen marges van een veel lager gewicht.
En ik ken toch meer mensen, die op een bepaald moment een knop omzetten en af gaan vallen. Bij hen zie ik doorgaans een vergelijkbaar patroon: flink afvallen, daarna weer een beetje bijkomen, en dan geschommel tussen dat gewicht en hun laagste gewicht. Dus wel af entoe weer wat bijkomen (vast teugels wat laten vieren, het is niet zo dat ik er steeds met mensen over praat) maar bij lange na niet op niveau van oude gewicht.
Ik 'geloof' dus best wel in afvallen.
Ik ken ook de mensen die weer volledig terugvallen of erger, hoor. Zou eigenlijk weleens willen weten waar dat verschil precies in zit.(want eerlijk gezegd was terugval wel een angst van me )

Ella

Ella

27-04-2017 om 00:53

overigens

ken ik wel mensen die heel succesvol gestopt zijn met roken mbv hypnotherapie.
Maarja, ligt het aan de therapie, of is het een placebo effect? Doen de mensen het zelf?
Ik ken ook zoveel mensen die 'gewoon zelf' gestopt zijn. Kan dus ook.

Ik denk wel dat het werkt

Als je zoveel geld kwijt bent al die sessies heb je geen geld meer over om uit eten te gaan of dikmakende borrelhapjes te kopen.

skik

Ella

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de beste indicatie voor gewichtstoename (op langere termijn), het volgen van een dieet is. En ik denk dat daar wel wat in zit. De meeste diëten werken alleen op de korte termijn. Wil je echt gewicht kwijt, dan zit er niets anders op dan je eet (en beweeg-) gewoonten definitief aan te passen. Kleine aanpassingen die vol te houden zijn. Niet voor even, maar voor altijd. Dan val je niet snel af, maar kom je in ieder geval ook niet weer aan.

Kaaskopje tv

Kaaskopje tv

28-04-2017 om 00:03

Ik sta ook op het punt de knop om te zetten

Ik wil echt afvallen. Alles wat er af wás, zit er weer aan. Zelf gedaan. Eraf lijnen en eraan eten dus. Ik heb nu een doel, waarvoor ik het wil doen. Maar de motivatie is nog lauwtjes hoor, pffff...

Hypno

Hypno

28-04-2017 om 11:14

nee

Ik heb met hypnotherapie wel heel goed leren ontspannen, maar waarvoor ik kwam heeft het niets gedaan.
Je kunt die maagband er zelf ook wel bij verzinnen denk ik.
Ik heb ook accupunctuur gedaan, deed ook niets.

LOR

LOR

17-02-2018 om 21:04

Het werkt echt!

Afvallen door hypnose werkt echt! Er zijn veel technieken heb ik gelezen, maar een virtuele maagband is veruit de beste!

Er zijn vele onderzoeken die laten zien dat het echt werkt bijvoorbeeld deze: https://hypnosepraktijk-rotterdam.nl/afvallen-door-hypnose/#onderzoeknaardevirtuelemaagband
Vind het erg makkelijk om te zeggen "die kan ik zelf ook bedenken" dit vind ik net zo'n arguments als ik ben toch al oud dus ik hoef niet meer af te vallen.

Selina

Selina

02-08-2018 om 11:19

Geen resultaat

Ik ben bij Rise in Apeldoorn geweest en heb geen resultaat geboekt. Nu zijn mijn ervaringen bij Rise erg negatief. Ze komen structureel de afspraken niet na en de behandelingen zijn heel kort waardoor ik niet in hypnose ben geraakt. Wellicht dat als je bij een goede praktijk behandeld wordt het wel effect heeft

Emmawee

Emmawee

24-12-2019 om 11:40

1/3 ?

"Het is aanbevolen om ongeveer 1/3 van uw gewicht aan water te drinken per dag."

Dat is 28 liter!

"Bijvoorbeeld, als u 60 kilo weegt moet u ongeveer 2 liter water per dag drinken zodat u niet uitdroogt en om schadelijke stoffen te verliezen."

Oh gelukkig. Het zal 1/30 zijn. 2,8 liter haal ik meestal wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.