Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manus

Manus

18-10-2008 om 19:52

Afvallen & mirena

Sinds maart van dit jaar ben ik aan het afvallen. Inmiddels ben ik zo'n 6 kilo kwijt, zonder dat ik daar iets bijzonders voor doe. Alhoewel ik me prima voel, vind ik dit gewichtsverlies wel wat vreemd. Jarenlang heb ik (met Mirena-spiraal) mijn best gedaan om af te vallen en kwam in plaats daarvan alleen maar aan, terwijl ik steeds minder calorietjes tot mij nam (ca 1800 per dag) In 2000 bij een gewicht van 68 kilo gestart met Mirena om in 2008 76 kilo te wegen. Spiraal is verwijderd en nu val ik af... Iemand die dit herkent?

Manus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

19-10-2008 om 00:47

Visje

"Volgens haar kan het hormoon van de mirena mannelijke haaruitval versterken"
Mannelijke haaruitval? Leg uit? Ik hoop dat je namelijk bedoelde?

Sancy

Sancy

19-10-2008 om 20:21

ik denk dat ik je nu snap
Je bedoelt haaruitval zoals mannen dat hebben / onder invloed van mannelijke hormonen. Ik dacht haaruitval bij een man door mirenagebruik bij zijn vrouw lol

Mayte*

Mayte*

19-10-2008 om 21:07

Haaruitval ook bij mij reden tot verwijdering mirena

Het staat ook als mogelijke bijwerking in de bijsluiter.

Ik heb overigens geen gewichtsafname, noch toename gehad door het verwijderen van de mirena. (ik gebruik nu een koperspiraal)

Mamvantwee

Mamvantwee

19-10-2008 om 22:23

Hmmm...

Dames, dat jullie over haaruitval beginnen, valt mij nu op. Ik heb sinds een paar maanden het idee dat ik meer haar verlies, onder de douche als ik mijn haren was en ook gewoon overdag op mijn kleding. Het is niet schrikbarend veel, maar het viel me op. Nu wil ik mezelf geen dingen aanpraten (schijnt toch volksaandiening nr 1 te zijn tegenwoordig, dat we allemaal bang zijn voor ziektes, las ik deze week), maar toch.

Mamvantwee

Mamvantwee

21-10-2008 om 09:45

Lange haren

Een hele dag haren tellen....is een idee maar lijkt me zo'n gedoe. Bij mij zijn het de langere haren (maar wat is lang, ik heb niet echt lang haar). En het is niet zo erg als bij jou, als ik dat zo lees, dus ik zal me maar geen zorgen maken...
Ik ben verder zo tevreden over de mirena. Ik wil eigenlijk niet terug naar de pil of condooms. En een derde kind - hoewel mijn man erg graag wil - is voor mij toch ook niet echt een optie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.