Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Algemene tegemoetkoming wtcg 2010


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee, p

die 56 euro is ter compensatie van het eigen risico, dus omdat chronisch zieken per definitie altijd hun eigen risico moeten betalen worden ze gecompenseerd.

De WTCG van het CAK is een uitkering die je krijgt ter compensatie van de weggevallen belastingaftrek, er wordt dan o.a. naar je medicijngebruik gekeken om in te schatten of je chronisch ziek bent.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2011 om 17:51

Mien

Dat moet je dus afwachten of je die 56 euro krijgt, mijn oudste is altijd zijn eigen risico kwijt ivm dure medicatie, maar omdat het eerste deel van dit jaar de dosis net te laag was voor vergoeding krijgt hij dus geen compensatie.

Fio

aha, nooit te oud om bij te leren dát wist ik niet (dat ontving ik ook altijd wel klakkeloos itt de WTCG)

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2011 om 14:51

Mien*

Ja,vrij bizar he, alsof een lagere dosis impliceert dat je minder ziek bent...wat dus lang niet altijd opgaat.

Snap er niets van

Ben een poosje niet op OOL geweest en lees nu dit draadje.
Ik snap helemaal niets van deze regeling. Tot onze verbazing kregen we voor zoon vorige week een brief dat we voor hem 306 euro krijgen. Nu kunnen we dat enigzins verklaren.
Hij had een indicatie voor MKD, maar daar hebben we uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, maar er zal vanuit de regeling wel alleen om de indicatie gaan. Daarnaast hebben we voor hem een hulpmiddel aangeschaft (gehoorapparaat). Dat laatste werd gedeeltelijk vergoed. Maar dat was allemaal in 2009... Hij had wel fysio in 2010, maar volgens mij had hij geen chronische indicatie en bovendien werd dat volledig vergoed. Wel heeft hij lactose intoleratie, maar zou dat het zijn?

Zelf heb ik geen brief gehad terwijl ik heel veel kosten heb gemaakt. Het probleem is alleen dat mijn chronische aandoening geen naam heeft en dus op geen enkele lijst voorkomt. Na de eerste vier maanden van het jaar zit ik al aan de max. van het aantal vergoede fysiobehandelingen en de rest van het jaar kan ik dat dus zelf betalen. En ik kan niet bijverzekeren omdat ik iets chronisch heb (ook al staat het niet in de lijst, de verzekeraar ziet natuurlijk wel dat ik een grootverbruiker ben).

Het is erg ondoorzichtelijk en scheef. Nadat we de brief hadden ontvangen voor zoon had ik zoiets van; laat maar, we hoeven dat niet want we maken nu geen extra kosten voor hem. Nu heb ik het even laten bezinken en wel laten het gewoon overmaken. Kan ik daar weer 2 maanden fysio voor betalen.

Fiorucci

Fiorucci

15-11-2011 om 10:42

Heli

Dat doen wij ook. Wij dekken er kosten mee voor een ander gezinslid,die geen tegemoetkoming krijgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.