Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

08-08-2010 om 20:45

Alleen op bepaalde momenten verkouden

Wie helpt me erachter komen wat dit is? Zoon van 11 begint met niezen en hoesten als hij 's avonds in bed ligt en als hij 's morgens wakker wordt dan gaat het nog even door. Na verloop van een paar uur verdwijnen de klachten om 's avonds weer vrolijk opnieuw te beginnen. Ik dacht eerst aan een allergie voor huisstof in combinatie met mijn huishoud kwaliteiten dus heb ik al een week lang zijn kamer iedere dag gestoft en gezogen (hij heeft wel langharige vloerbedekking) maar nu hij uit logeren is, heeft hij er nog steeds last van.
Op internet speuren levert niks op en ach, om de dokter hier nu lastig mee te vallen.... eerst jullie maar eens polsen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-08-2010 om 21:00

Allergie

He, wat toevallig. Mijn zoontje van 9,5 had hier een paar weken geleden last van. Overdag prima, totdat hij in bed lag en dan begon het niezen en vooral hoesten. Vreselijk; hij kon er niet van slapen. Hoestdrank hielp niet, zelfs geen Noscapine (met Codeine). Neusspray, anti-allergie beddengoed, alle knuffels in de diepvriezer, extra stofzuigen en schoonmaken; niks hielp. Nou is hij net als ik wat allergisch aangelegd (getest maar nergens daadwerkelijk een allergie voor) dus ik mocht hem van de huisarts een halfje Claritine geven voor het naar bed gaan en dat werkte dus wel. Na anderhalve week was het over. En in diezelfde tijd kreeg ik een oogallergie (wat ik nooit eerder had). Het heeft waarschijnlijk iets met het weer te maken en pollen, smog etc. Je kan bij de drogist Reactine of Claritine oid kopen en hem 's avonds zo'n tabletje geven. Als het iets met allergie te maken heeft moet het dan snel overgaan. Succes!

Vic

Vic

08-08-2010 om 21:45

Dit jaar

Ik heb al jaren geen last meer gehad van hooikoorts, maar dit jaar is het flink raak. Op sommige dagen lijkt het wel of alle bomen ineens hun pollen rondstrooien, heb ik prikkende traanogen en moet 40x niezen. Ook heb ik regelmatig vreemde jeukbultjes, die ik normaal gesproken alleen heb als ik bepaalde planten aanraak.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-08-2010 om 22:11

Pollen

Ja, mijn huisarts kreeg deze zomer opeens ook veel meer patienten die last hadden van een of andere vorm van pollenallergie. Volgens hem zweeft er gewoon momenteel van alles en nog wat in de lucht wat al die tranende ogen, huiduitslag, loopneuzen en hoestbuien veroorzaakt.

Lady Grey

Lady Grey

09-08-2010 om 11:45

Raar advies huisarts

Mijn huisarts zei over de Aerius tabletten: ja, die anti-allergietabletten lijken steeds minder goed te werken, neem er maar twee ipv per dag.

Van Claritine en andere vrij verkrijgbare anti-a-tabs wordt ik wel sloom, Aerius krijg ik van de huisarts, wordt dus vergoed, omdat ik officieel vastgestelde hooikoorts heb (en hoe, dit jaar).

Marieke

Marieke

09-08-2010 om 13:41

Bedankt

Ik denk dat ik mij inderdaad maar eens bij de apotheek ga laten voorlichten en mijn zoon ga tracteren op van die medicijnen tegen pollenallergie en hooikoorts e.d.
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ooievaar

Ooievaar

09-08-2010 om 15:47

Waar bevindt hij zich

overdag? Zit hij overdag veel binnen en/of in het zwembad en zo? En slaapt hij 's nachts daarentegen met het raam open? Hier hadden we er 1 met hetzelfde patroon. In de avond/nacht/ochtend hevig niezen, zo erg dat hij er bloedneuzen van kreeg en in de loop van de dag ging het dan beter. Soms begon het al in de avond als hij in de kamer tv zat te kijken.
Bleek hooikoorts. En het seizoen voor hooikoorts is nu wel ongeveer voorbij. Maar schijnt tegenwoordig verlengd te zijn door een plant die ambrosia oid heet.
Wat er bij ons gebeurde: het kind, toch een buitenmens, zat overdag veel binnen op school en vertoeft ook graag in het zwembad. Daar geen last. Maar in de avond op zijn slaapkamer met het raam open......En in de kamer begon het als hij lekker tv zat te kijken met de schuifpui open....
Moraal: Denk dus ook eens aan andere allergieën behalve huisstof, bijvoorbeeld voor planten, huisdieren enz.
En het kan ook nog een infectie/verkoudheid zijn natuurlijk, waarbij het pas begint te kriebelen/lopen als het kind plat gaat liggen, zie je ook wel eens.

Ooievaar

Ooievaar

09-08-2010 om 15:50

Tja

en dan zie je dat je alleen maar in herhaling vervalt. Sorry, ik had dit berichtje al geschreven, maar nog niet verzonden. Na enige tijd alsnog op de verzendknop gedrukt. Ik had dus niet gezien dat anderen al op hooikoorts hadden gewezen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-08-2010 om 16:47

Allergie

Hoezo raar advies van de huisarts?? Het is juist prima advies om anti-histamine te geven in geval van allergie? En welke anti-histamine is een kwestie van uitproberen; ze werken allemaal net iets anders en ieder persoon reageert ook anders dus het kan even zoeken zijn totdat je de juiste anti-histamine voor jou of je kind hebt gevonden. Ik krijg nu zelf Aerius voorgeschreven; dagelijks neem ik er een en ik heb nergens last van; ook niet van sufheid. Maar Claritine en Reactine werken ook prima. Heb helemaal geen last van bijwerkingen. Mijn zoontje heeft nu Telfast Junior voorgeschreven gekregen. Werkt hartstikke goed en ook geen bijwerkingen. Overigens nog even voor Marieke: ik sluit hier alle ramen zoveel mogelijk en gebruik nu een ventilator, een pollenhor voor het grootste raam en luchtreinigers. Die zijn niet eens meer zo duur; zeker niet die voor kleine ruimtes. Of het nu door de anti-histamine komt of door de schonere lucht of door de combinatie maar wij hebben nu nergens meer last van.

Marieke

Marieke

09-08-2010 om 20:10

Elisa en anderen

Lief dat jullie allemaal zo uitgebreid de moeite nemen om te antwoorden. Ik heb nu bij de apotheek Loratadine gekregen (een goedkopere variant van Claritine volgens hen). We gaan het vanavond proberen.
Als het echt hooikoorts is (kan dat zomaar ineens ontstaan trouwens?) dan hebben we wel een beetje een probleem.... we wonen op een boerderij.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-08-2010 om 20:22

Marieke

Loratadine is de generieke vorm (bestandsdeel) van Claritine. Ik hoop dat het werkt! En eventjes een x-aantal nachten achter elkaar geven hoor; niet een keer een tabletje en dan meteen stoppen. Moest wel even lachen van die boerderij Wel vervelend want het gaat om de pollen en bestuivingen van planten, bomen en bloemen en die hebben jullie natuurlijk volop om jullie heen... Je zou altijd nog desensibilisatietherapie kunnen proberen maar eerst een fatsoenlijke uitgebreide allergietest laten doen. En ja, hooikoorts en andere allergieen kunnen zomaar spontaan ontstaan ongeacht leeftijd. En het komt steeds vaker voor...

Marieke

Marieke

12-08-2010 om 11:32

Update

Inmiddels heeft zoonlief drie avonden voor het slapen gaan zo'n pilletje gehad. En buiten het gewoonlijke drama dat hij maakt van het slikken van een pilletje, gaat het goed. De klachten nemen in omvang af en vanmorgen alleen nog maar een paar keer geniest. Ik heb eerst voor 10 dagen gekregen, maar ik vraag met nu wel af hoe lang ik hier mee door moet gaan of toch eens bij de huisarts moet aankloppen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-08-2010 om 20:21

Marieke

Fijn dat het helpt! Tja, aan de ene kant kampen nu zoveel mensen met plotselinge allergieen door het weer, de warmte, de smog etc. dat het heel goed iets tijdelijks kan zijn. Aan de andere kant kan het ook best zijn dat er wel degelijk sprake is van een daadwerkelijk allergisch-zijn. Ikzelf ga uit van het eerste en omdat het bij mijn zoon (en bij mezelf) nu zo goed als over is (hij hoeft zelfs geen anti-histamine meer te nemen) ga ik toch niet naar de huisarts voor verder laten testen op allergieen, hooikoorts etc. Ikzelf moet altijd iedere dag een anti-histamine nemen tegen allergie, Rosacea en dermatitis en het kan geen kwaad om het langdurig te nemen. Als ik jou was zou ik nog even doorgaan met dat pilletje geven en het even aankijken. Weet in ieder geval dat je zoon beslist niet de enige is

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.