Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

2-ling

2-ling

18-09-2011 om 09:27

Allergie en vloerbedekking

Beste mensen, wie wil ons helpen denken? Onze zoon heeft o.a. huisstofmijt allergie. Nu hebben we in huis op 1 slaapkamer na overal laminaat of plavuizen. We dachten dat dat beter is. Alleen nu zitten we te denken, we willen boven alle slaapkamers onder handen nemen en omdat we een houten ondervloer hebben en het laminaat dus helemaal niet perfect ligt, zitten we te denken om overal toch weer vloerbedekking te doen. Want: bij laminaat zweeft het stof rond, de plokken verzamelen zich. Bij vloerbedekking blijft het in de vloerbedekking zitten. Is er nu echt een verschil voor de allergie tussen laminaat en vloerbedekking? Wie kan er voor- en/of nadelen noemen? Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laminaat!

In vloerbedekking blijft het zitten en krijg je de 'rotzooi' er niet goed uit. Mijn man is allergisch en krijgt direct last bij vrienden met vloerbedekking. Wij hebben dan ook overal plavuizen en laminaat. Een concessie heb ik niet gedaan en dat zijn gordijnen beneden. En die wassen en vervangen we vaker dan normaal.
Ik weet niet hoe erg de allergie is bij jullie (ons bed is ook ingepakt met speciale hoezen) maar ik zou het denk ik niet riskeren. Hier zou het in elk geval verkeerd gaan. En dan zou de vloerbedekking er weer uit moeten endat is een dure grap.
Sterkte met je besluit!

Vloerbedekking

In een hotel of bij logeerpartijtjes zorgt dat dochter haar pufjes vaker moet nemen. En het stofzuigen lijkt me ook niet handig. Nu nemen we de vloer nat af anders worden de afvalproducten van de huisstofmijt ook nog de lucht ingeblazen of je moet er zo'n speciaal apparaat inzetten.
Voor de ' warmte' hebben we er weleens een kunststof plasticachtig geweven kleed op gelegd dat je af kon nemen of in bad kon doen.

Zeil

Je kunt ook zeil leggen.

Tineke

Tineke

18-09-2011 om 11:19

Vloerbedekking...

Dat is een garantie voor vererging van de klachten. Met vloerbeddeking krijg je het nooit stofvrij.
Laminaat of zeil moet je gewoon iedere dag even swifferen, dan zweeft er minimaal nog stof rond.

2-ling

Vloerbedekking kan je nooit helemaal schoonmaken.
Dat betekent dat gloednieuwe vloerbedekking net zo schoon is als een gladde vloer, maar al na een paar weken begint zich een kolonie van huisstofmijten en andere levende wezentjes te vormen die steeds meer die vloerbedekking tot hun thuis maken. Die krijg je er nooit meer uit met de stofzuiger. Daarbij komt er steeds meer vuil in, zoals huidschilfers, haren, en andere menselijke resten, die een enorme aantrekkingskracht op nog meer beestjes uitoefenen. Ook dat vuil krijg je er niet meer uit.

Dat betekent dus dat je met ieder jaar een grotere dierentuin en vuilnisbelt in je vloer hebt zitten. Voor gezonde mensen geen probleem, maar voor allergische mensen een enorme belasting omdat ze een derde van hun dag zo zeker al in een prikkelende omgeving doorbrengen tijdens hun slaap en vaak ook nog wakkere uren doorbrengen op die vloerbedekking. Terwijl je als astma-patiƫnt juist die schone uren in bed nodig hebt om bij te komen van alle dingen waar je overdag niet voor kunt weglopen, zoals een vieze school of werkplek.

Echt, echt niet doen dus.

Tinus_p

Tinus_p

18-09-2011 om 13:24

Aanvulling, denkfout

2-ling:
"Want: bij laminaat zweeft het stof rond, de plokken verzamelen zich. Bij vloerbedekking blijft het in de vloerbedekking zitten."
Dit is een denkfout. Ook bij vloerbedekking gaat t weer rondzweven. En er is meer stof (want er zit meer in die vloerbedekking), dus zweeft er ook meer rond.

Valkyre

Valkyre

18-09-2011 om 21:59

Nee nee nee

Ik heb astma en huisstofmijtallergie en zeg: neeeee! Geen vloerbedekking. Iedere longarts of allergoloog zou je dat afraden. Leg laminaat op een nieuwe ondervloer, of zeil/marmoleum. En die vlokken gewoon tussendoor weghalen met een swiffer. Veel beter dan stofzuigen, volgens mijn longarts (tenzij je een hepafilter hebt).

Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.