Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2014 om 14:54
Mijn zus lijdt aan en onder een allergie, die ik vanwege het bijzondere ervan maar even buiten beeld hou. De allergie bepaalt haar hele leven. Het is moeilijk om mensen thuis te vragen en om bij andere mensen thuis te zijn. Ik heb altijd het gevoel gehad dat veel van deze allergie tussen de oren zat. Ik vond en vind het vervelend dat ik dat gevoel heb, omdat ik haar zo graag serieus wil nemen en dus wil geloven dat deze allergie echt totaal los staat van haar psychische welbevinden. Mijn zus is naar mijn idee een normale vrouw, wel zo met haar eigenaardigheden zoals wij allemaal hebben. Ze heeft een neiging naar theatraal gedrag.
Nu kwam mijn zus vorige maand met de mededeling dat ze een training gevonden had, met dvd's en een boek, waarmee je thuis de allergie te lijf kon gaan. Ze zou het met haar vakantiegeld aanschaffen, want het kostte aardig wat die training. Deze week vroeg ik of ze het had gekocht en hoe het resultaat was. Nou... verbluffend! Ze was binnen een paar dagen van haar depressie af, waar ze al 6 jaar last van had en met de rest was ze ook goed bezig. En... ik kan me daar dus niks bij voorstellen. Ik heb de informatie over de training bekeken en daar waren voorbeeld verhalen die je verbijsteren. Mensen die jaren half in de tuin hebben geleefd, omdat de allergie in huis niet te harden was, en na de training weer lekker in hun eigen bedje konden slapen.
De training schijnt iets met de hersens te doen. Is dit nu echt mogelijk?
06-12-2014 om 19:00
Omg
Aangeleerd gedrag???
Mag ik even heel hard lachen?!
Wat kunnen mensen toch onnozele dingen zeggen.
Ik moet het eigenlijk niet vragen, maar ik kan het toch niet laten.... En wie had mijn jongste dan met anderhalve maand al geleerd dat hij een koemelkallergie had? Dat moet wel van ons afkomen aangezien wij allemaal wel ergens allergisch voor zijn....
07-12-2014 om 01:27
gedrag
Het is natuurlijk subtieler. Als je gezond leeft, genoeg rust en balans hebt, optimistisch denkt en het glas halfvol ziet, dan heb je kans dat je minder last hebt van je klachten.
En voedselkeuze is ook gedrag. Als je bij een allergie verstandig kiest wat je naar binnen werkt kun je een ernstige negatieve spiraal doorbreken en uiteindelijk zelfs negatief testen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.