Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Allergische reactie

Ik zie eruit als een vochtophoudende aardbei. Van mijn kruin tot mijn voetzolen heb ik uitslag (rode vlekken en bultjes) en alles jeukt verschrikkelijk. Ik heb een hoofd als een vuurtoren, zelfs mijn oorschelpen jeuken. Ik heb geen abnormale cosmetische producten gebruikt of iets ongewoons gegeten.

Een paar weken terug had ik het ook al en is vanzelf weggegaan. Het enige wat ik me kan voorstellen waar ik op reageer is grappa. Volgens mij had ik dat de vorige keer ook gedronken.

Huisarts is op vakantie en ik heb bij de apotheek anti-allergie tabletten gehaald.

Heeft nog iemand wel eens allergisch op sterke drank gereageerd? Ik spreek niet van liters, maar een glaasje of 3.

Fély

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 12:55

Grappa

Ik lees oa over Grappa:
Om de drank zachter en zoeter te maken worden soms fruitsiropen of kruiden aan grappa toegevoegd.
Ik denk dat het niet zozeer ligt aan sterke drank op zich, maar aan toevoegingen.
Overigens, elke huisarts heeft vervanging, bij zoiets vervelends is er reden genoeg om te bellen vind ik. Sterkte!

Fély

Fély

30-12-2010 om 13:19 Topicstarter

Fiorucci

In ons stadje en omliggende gemeentes zijn de praktijken massaal op vakantie omdat we midden in de kerstvakantie zitten (in Duitsland 3 weken). Er is wel een noodpost open, maar die zijn vandaag overbelast (had al gebeld). Ik kan ook niets vinden over allergische reactie op sterke drank, maar voor de zekerheid laat ik de fles maar onaangeroerd. Hoop dat het snel weggaat want ik zit nu op kantoor de hele tijd schurken wat geen charmant plaatje oplevert.

Fély

Het is idd beter om een arts te raadplegen, dus ik wil niet te veel zeggen.

Maar ik herken dit soort reactie wel, en die heb ik eigenlijk uitsluitend gehad om levensmiddelen. Bij mij komt en gaat het, ik kan jaren geen last hebben. Rond zwangerschap en lactatie werd het juist veel erger bij mij.

Het kwam dan 's ochtends op en dan voelde ik een gloed over mijn gezicht trekken, voordat je het wist was je dan (idd heel treffend je uitdrukking..) een "aardbei" geworden.

Het waren meestal de toevoegingen in maaltijden, niet de basisingrediënten. Maar ja, dat geldt voor mij, bij jou kan dat anders zijn. Mocht het niet anders gaan dan zul je uiteindelijk een eliminatiedieet moeten volgen om zekerheid te krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 15:11

Fely

Ik denk niet zo zeer aan een allergie voor sterkte drank, maar aan een allergie voor eventuele toevoegingen...

Fély

Fély

30-12-2010 om 16:53 Topicstarter

Het wordt al iets minder

Maar dan ook maar iets. Mijn billen en benen en gelukkig mijn voetzolen (!) jeuken al minder en de uitslag daar is ook weg. Alleen mijn gezicht, schouders en oren zijn nog roodgloeiend. Hopelijk is het morgen helemaal weg, de vorige keer duurde het ook maar 1 dag. Ik zie me niet krabbend het nieuwe jaar ingaan.

Maar ik weet al waar ik niet mee zal proosten.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

30-12-2010 om 18:01

Anti histamine

Bij allergische reacties kan je volgens mij gewoon anti histamine slikken. Gewoon bij de drogist (bijv allerfre, tegen hooikoorts). Ik heb het ook wel eens voorgeschreven gekregen.

Fély

Fély

31-12-2010 om 10:10 Topicstarter

Niet minder

Ik heb gister anti-histamine gehaald en meteen begonnen met innemen. Ik dacht dat het gisteravond minder was, maar niet dus. De jeuk is overal maar de onhoudbare jeuk verplaatst zich steeds. Ik denk niet dat het de grappa is, maar ik heb de laatste 3 weken nogal wat tandartsbezoekjes met verdoving gehad en 1 zware penicilline kuur. Maar de laatste tablet is al twee weken geleden ingenomen. Vooral mijn gezicht, hals en oren exploderen zowat. Ik kan naar een "Bereitschaftsdienst" in een buurtstad en dat ga ik maar doen, wachttijd gemiddeld 3 uur

Fély

Fély

31-12-2010 om 10:29 Topicstarter

Net gebeld

Ik ga zo naar de doktersdienst. Alle plannen voor vandaag vallen in het water en ik moet nog maar zien of ik vanavond in feeststemming ben. Een voordeeltje: doordat mijn gezicht zo gezwollen is, zijn mijn rimpels en wallen nagenoeg verdwenen. Maar dat positieve effect wordt weer teniet gedaan door paars-gevlekte teint.

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2010 om 10:40

Fely

Klinkt heel charmant....beterschap!!!

Fély

Fély

31-12-2010 om 14:48 Topicstarter

Poeh hé

Net terug uit t ziekenhuis. Waarschijnlijk toch allergische reactie op de derde mammoetdosis verdoving bij de tandarts. Noodarts zag mijn aarbeilijf en schrok zich de tandjes. Bloeddruk was gevaarlijk laag en hij meende dat ik in shock kon raken. Meteen doorgestuurd naar ziekenhuis en daar heb ik na 7 vergeefse wroetpogingen een infuus met sterioden gekregen. Word ik eindelijk een wijf met ballen. Sterke tegenmedicijnen en calcium meegekregen en vooral geen alcohol drinken.

Wordt toch een iets andere jaarwisseling dan gepland maar ben blij dat ik toch naar de dokter ben gegaan.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

31-12-2010 om 16:37

Zeker poeh!

Dat is best schrikken! Sterkte ermee en inderdaad fijn dat je naar de dokter bent geweest.

Fijne oud & nieuw, hopelijk lukt dat een beetje.

Fély

Fély

31-12-2010 om 16:42 Topicstarter

Dank je

Jij en alle forummers ook natuurlijk!

Marinka

Marinka

31-12-2010 om 18:12

Anafylaxie

Hoi Fely,
Het is goed verlopen bij je, gelukkig!!
Laat ajb onderzoeken waar je allergies voor bent .Ik ben zelf 2x met de ambu weggebracht ivm de reactie die tot shock kan leiden,
kijk hier maar eens voor meer info.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anafylaxie

Fijne avond en groet,
Marinka

Fély

Fély

01-01-2011 om 17:32 Topicstarter

Marinka

Ik heb gister er veel over gelezen en het ging inderdaad die kant op. Gelukkig was de dienstdoende arts een cardioloog die meteen zijn stethoscoop en bloeddrukmeter pakte. Mijn gezicht was in de wachtkamer gevoelloos geworden. Mijn bloeddruk was dus veel te laag en daarom heeft hij me meteen aan het infuus laten leggen. Als ik er nog aan denk dat ik woensdag gewoon dacht dat het een uitslagje was..... Nooit gedacht dat het zo verkeerd zou kunnen uitpakken.

Maandag ga ik meteen naar de huisarts en laat me goed onderzoeken.
Ik heb nog steeds jeuk en mijn huid prikt, maar niet te vergelijken met de afgelopen dagen. Mijn rimpels zijn weer iets duidelijker zichtbaar.

Het kan dus iedereen overkomen, ook als je nog nooit een allergische reactie hebt gehad.

Fély

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.