Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alles “klein” zien

Misschien een gek iets maar onze zoon van 4,5 jaar geeft sinds afgelopen vrijdag aan dat hij dingen klein ziet. Vanmiddag zaten we bijvoorbeeld aan de lunch,kijkt hij mee heel indringend aan en zegt een beetje huilend dat ik plotseling heel klein ben. De rest is nog groot zegt hij. Ook had hij het sochtends toen hij wakker werd. 
ik kan me van vroeger wel herinneren dat mijn bed voor mijn gevoel ronddraaide en andere aparte dingen maar dit vind ik toch wat gek.

via google kom ik op het alice in wonderland syndroom maar je wordt er niet echt wijzer van vind ik.
Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ben sowieso van plan morgen even de huisarts te bellen.

Ik herken dit heel erg van mijn kind. Die had dat ook rond die leeftijd, misschien zelfs nog wat ouder. Is hij onlangs ziek geweest misschien, kan namelijk nog naweeen zijn van een infectie. Dan zei hij ineens, mama jij hebt een heel klein hoofd. 

Inderdaad, Alice in Wonderland Syndroom, daar kwam ik toen ook bij uit.

Mijn oudste had het weleens vaak dat alles heel snel ging voor zijn gevoel. 

Dit is overgegaan, dus ik denk toch iets tijdelijks. 

Dit is de allereerste keer in 57 jaar, dat ik dit tegenkom. Als kind begreep niemand me, ben zelfs helemaal binnenstebuiten gekeerd, kreeg fysiotherapie en psychotherapie. Zonder resultaat. Ik heb er daarna ook nooit meer over gepraat. 
Het is ook niet uit te leggen aan iemand die het niet kent. Het kwam en ging. Naar mate ik ouder werd, werd het ook minder. Nu gebeurt het me heel af en toe, en ik kan het zelfs oproepen als ik dat zou willen (wat niet het geval is).

Wat bijzonder! Lijkt wel een vorm van hallucinatie... lijkt me wel spannend als je dat hebt.

Ik heb het weleens als ik een hypo heb. Dan zie ik dingen verder weg of kleiner, heel raar. Beetje suiker en het is over. Grappig datje het expres kan doen, Fély.

mijn zoon had het ook tussen zijn 6e en 15e. Net aan hem gevraagd, maar hij heeft er al weer een jaar of vijf geen last van gehad.

Delfine

Delfine

07-06-2023 om 20:18 Topicstarter

Sorry beetje late reactie.
Bedankt voor de antwoorden! Ik had er echt nog nooit van gehoord.. 
hij heeft het nu al een paar dagen niet benoemd dus we hebben besloten het even af te wachten. Wanneer hij er weer over begint, bellen we de dokter even

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.