Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

23-12-2010 om 21:03

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Onno

Onno

25-12-2010 om 15:52

Succes maakt afgunstig.

Ik denk dat allemaal wel meevalt anders zouden de kranten er wel bol van staan. In ieder geval heb ik zoiets nog niet meegemaakt.

Onno

Ik denk dat alternatieve geneeswijzen geen bal helpen, anders hadden de kranten er wel bol van gestaan. Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt.

dc

dc

26-12-2010 om 08:58

1 kind

Ik vind zelfs de onnodige dood van 1 kind niet "wel meevallen", maar goed, misschien is dat in het alternatieve circuit wel acceptabel.

Tegendeel van dit onderzoek vind ik dat het maar om 3 onderzochte gevallen gaat. Het zou wat groter aangepakt moeten worden.

Er gaan

ook onnodig heel wat mensen (en kinderen) door in het reguliere circuit.. neem die dan gelijk mee voor een heldere blik? Overigens zou het mijn keuze niet zijn om de reguliere zorg als eerste over te slaan. Maar ik denk wel dat men in het algemeen niet kritisch genoeg tegenover diezelfde reguliere zorg staat en teleurgesteld raakt, gedesillusioneerd, zich afkeert en vervolgens met hetzelfde 'geloof' een ander circuit afloopt.

Ehhh, foutje bedankt

Ik schreef:
"ook onnodig heel wat mensen (en kinderen) door in het reguliere circuit.. "

'Door' moet 'dood' zijn.

Biene M.

Biene M.

26-12-2010 om 13:20

Complementair

Het woord "complementair" vind ik nogal eigenaardig in dit verband. Dat suggereert immers dat de alternatieve "geneeswijzen" aanvullend zijn ten opzichte van de reguliere zorg. Een voornaam probleem blijkt hier echter te zijn dat de alternatieven de plaats van de regulieren innemen, waardoor adequate zorg volledig buiten beeld blijft.

bibi63

bibi63

26-12-2010 om 14:27

Deze cijfers zeggen niets

Ze suggereren nl. dat bij 17 van de 50 kinderen de toestand verslechtert. Dat is niet best. Maar wat waren de ziektes, wat is er gebruikt als alternatief en wat is, m.n. belangrijk, er niet aan reguliere middelen gebruikt. Ik bedoel: stel kind heeft longontsteking en er wordt geen antibiotica toegediend maar iets alternatiefs. Kijk, dan begrijpt bijna iedereen dat dat niet de juiste keus is. Als in dit onderzoek veel van dergelijke gevallen zitten, dan is de uitkomst logisch. Gaat het om bijv. een simpele verkoudheid en wordt er gekozen voor Dr Vogel neusdruppels ipv de chemische of wordt er gekozen voor een thijmdrankje ipv een codeine drankje of wordt er gekozen voor Eugina force of voor een antigripine, dan hebben we een heel ander verhaal.
Ik zou dus graag willen weten om welke ziektes, welke alternatieven en welke regulieren niet zijn gebruikt.
Gr. Bibi

Primavera

Primavera

26-12-2010 om 14:59

Oud nieuws

Uit het onderzoek van een verzekeraar wat Onno zelf aanhaalde bleek al dat kinderen die een homeopatische huisarts hadden meer in het ziekenhuis belanden en behalve homeopatische bereidingen uiteindelijk ook meer medicijnen namen dan kinderen die een reguliere huisarts hadden. Dat waren cijfers over grote aantallen, staat nog wel ergens in het archief in deze rubriek.
Ik denk dat de verklaring simpel gezocht moet worden in als je bepaalde aandoeningen niet op tijd behandeld met werkende medicijnen worden die erger en heb je uiteindelijk grover geschut nodig.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.