Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lex

Lex

25-12-2019 om 12:59

altijd pijn in linker bovenkaak

Ik heb al jaren pijn in mijn linkerbovenkaak. Echt al 25 jaar of zo. De laatste tijd is het erger geworden. Het klopt voortdurend. Laatst werd er een kies getrokken aan de andere kant. Toen de verdoving was uitgewerkt en ik nog geen pijnstilling had genomen, deed de linkerkant nog altijd meer pijn dan bij de net getrokken kies.

Wat ik al gedaan heb: natuurlijk tandarts (rontgenfoto drie weken terug weer eens wees niets uit), kaakchirurgen, kaak fysiotherapeut, een tandarts in Belgie die beweerde dat het in het kaakbot erboven lag wat hij moest schoonmaken en daarvoor een gezonde kies moest trekken. Ja stom maar de man was tandarts en werd aangeraden door velen dus als je al jaren pijn hebt, doe je alles. Dit is al twintig jaar terug trouwens.

Het wordt erger en de pijn trekt door naar mijn nek en rug, wat gewone fysiotherapeuten ook waarnemen in spierspanning etc.

Wie heeft ook zoiets gehad en nog ideeën wat ik zou kunnen doen?


Marie

Marie

25-12-2019 om 16:26

Tandenknarsen / osteopaat?

Het is geen kramp van tandenknarsen?

Ben je al eens bij een osteopaat geweest?

Lex

Lex

25-12-2019 om 16:29

nou Marie

Ik weet niet of ik met mijn tanden knars, ik heb de laatste tijd wel extreem last van tongpersen. Maar een osteopaat? Moet ik dan niet naar gnatoloog (zo iemand die weet hoe een gebit moet passen)?

Marie

Marie

25-12-2019 om 17:28

Juist wel osteopaat

Voor kaakpijjn kun je juist wel goed geholpen worden door een osteopaat

https://www.puurosteopathie.nl/kaakklachten/

http://www.osteopathievandijk.nl/indicaties/kaakproblemen/

Want de problemen hoeven niet uit de mond te komen, maar uit de nek bijvoorbeeld

lex

lex

25-12-2019 om 18:13

okay gaaf

Een nieuwe invalshoek. bedankt Marie, ik ga er induiken

rode krullenbol

rode krullenbol

25-12-2019 om 18:17

Hmm; nu we toch op de alternatieve toer gaan ...

Probeer eerst eens - tenzij je bloedverdunners slikt - gemberthee met geelwortel. Pijnstillend en ontstekingsremmend.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

25-12-2019 om 18:23

P.S.

Geelwortel wordt ook wel turmeric, kurkuma of koenjit genoemd.

Speekselklier.

Ik heb lang pijn gehad in mn bovenkaak links en ook de 2e kies van achteren laten trekken na wortelkanaal behandeling. Pijn bleef met vlagen en ik kreeg daarna een speekselklierontsteking door een speekselsteen. Toen die weg was bleek de pijn ook veel minder. Nu masseer ik vaak mn speekselklier leeg en is t zo goed als over.
Ik begin onder mn oorlel op t puntje van mn kaak en net erachter te duwen en masseren en voel dan t speeksel in mn mond gaan. Wie weet helpt t?

Lex

Lex

25-12-2019 om 20:07

Marie

Ja ik heb de links bekeken van de osteopatie en ben er ook verder even via google ingedoken. Maar wat me vooral blijkt is dat zij het beste kaak GEWRICHT klachten kunnen behandelen. Maar die heb ik niet. Mijn kaakpijn is vooral in het kaakbot zelf, dus boven de kiezen.
Ik ga er misschien wel naartoe, maar ben ook een beetje bang geworden voor weer hopen op para medische sektoren die niet of nauwelijks vergoed worden, me hoop geven maar uiteindelijk toch niet helpen. Ik heb al 20000 E uitgegeven aan allerhande genezers (die ik boven niet noem maar denk aan acupuntuur, manuele therapie etc). Ik ga nog even kijken of mensen met mijn specifieke klachten ook geholpen zijn door osteopatie en als dat zo is, ga ik zeker

Lex

Lex

25-12-2019 om 20:09

Rode Krullenbol

Ik neem elke dag een soepje van heel veel turmeric, pesto en zwarte peper. gember apart in een theetje. Of moet het echt samen?

rode krullenbol

rode krullenbol

25-12-2019 om 20:09

"Toen die weg was"?

Operatief verwijderd of vanzelf weggegaan?

Lex

Lex

25-12-2019 om 20:09

Lilian

Dank je, ik ga het proberen!

Buns

Buns

26-12-2019 om 01:19

Ga eens naar

Een mondfysiotherapeut. Heeft mij van een heleboel pijn afgeholpen door spierspanning veroorzaakt.

Lex

Lex

26-12-2019 om 13:09

Buns

Als ik mondfysiotherapeut op google intyp, krijg ik alleen hits voor handfysiotherapeut. Ik ben wel al bij een kaakfysiotherapeut geweest. Is dat niet hetzelfde? Hielp dus niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 15:10

Lex

Tja, als je hier met vage klachten post krijg je vage suggesties en alterneuten. Als je daar naar op zoek was zit je hier goed...

Lex

Lex

26-12-2019 om 15:28

welke alterneut dan volgens jou?

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 15:32

Lex

Osteopatie doet graag alsof het een reguliere geneeskunst is, maar wordt gerekend tot de kwakzalverij:

https://www.kwakzalverij.nl/behandelwijzen/overige-behandelwijzen/stop-osteopathie-het-is-geen-geneeskunde/

(vandaar ook RK's cynische reactie)

lex

lex

26-12-2019 om 15:42

mwoah wat een non reactie dan van jou dan. Ik verwijt Marie niet dat ze met het voorstel komt, noch ben ik van plan er iets mee te doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 15:49

Lex

"mwoah wat een non reactie dan van jou dan."

Leg eens uit, wat is een 'non-reactie'?

Naar mijn mening is het belangrijk om - als mensen op forums andere mensen alternatieve behandelingen aanraden - daar in ieder geval duidelijk bij te zeggen dat het om een alternatieve behandeling gaat en niet om evidence-based geneeskunde.

Lijkt mij persoonlijk een loofwaardig streven, maar blijkbaar denk jij daar anders over. Misschien heb je helemaal geen mening over dit onderwerp. Ik vind het dan weer merkwaardig als iemand met een non-mening iemand anders verwijt een non-reactie te plaatsen.

"Ik verwijt Marie niet dat ze met het voorstel komt, noch ben ik van plan er iets mee te doen."

Het is jouw kaak, natuurlijk. Maar je had toch niet serieus verwacht hier iets wijzer te worden? Zijn er geen tandheelkunde forums?

Bitje

Inspringend op Marie en het tandenknarsen; als gevolg van verkrampen van kaakspiren tijdens slapen, kreeg ik pijn in de nek en evenwichtspriblemen. Tandarts maakte een bitje zodat de kaakspieren niet meer gingen verkrampen. De klachten verdwenen heel snel.

Dus voor men je kaak gaat open snijden, eerst zien of je baat hebt bij zo’n bitje.
Maar als je last hebt van ontstekingen in je kaak, ben je ook aangewezen op ontstekingsremmers.

Beterschap.

Lex

Lex

26-12-2019 om 15:58

als je iets tegen Marie's reactie hebt, moet je het tegen haar zeggen. Denk je nu echt dat ik niet op tandartsfora ben geweest?

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 16:05

Lex

"als je iets tegen Marie's reactie hebt, moet je het tegen haar zeggen."

In discussie gaan met alterneuten heeft meestal niet zoveel zin (trouwens vaak genoeg geprobeerd) maar veel mensen weten niet dat osteopathie kwakzalverij is (gezien jouw 'welke alterneut' reactie geldt dat ook voor jou). Dus waarschuw ik je daarvoor.

Wil je niet gewaarschuwd worden? Zet dat er dan even bij. Dit is een discussieforum en geen medische hulpdienst. Iemands hulpvraag leidt vaak tot discussie, ook over alterneuterij.

"Denk je nu echt dat ik niet op tandartsfora ben geweest?"

Ook dat stond niet in je startpost...

Een verwijzing naar een betere bron van informatie is ongeveer het maximum wat je hier kunt verwachten.

Lex

Lex

26-12-2019 om 16:11

"Dus waarschuw ik je daarvoor." welnee, je wilt gewoon weer eens grumpy zijn. OOL's eigen GOM ( grumpy old man) Mijn raad: ga lekker naar buiten. ga ik ook doen en ik reageer verder niet meer op jou

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 17:47

Lex

""Dus waarschuw ik je daarvoor." welnee, je wilt gewoon weer eens grumpy zijn. OOL's eigen GOM ( grumpy old man)"

Een ad-hominem, weer eens wat anders...

Holtes?

Dag Lex
Het lijkt me heel vervelend, vooral omdar je blijkbaar al zelf veel geprobeerd hebt. Het enige waar ik als niet arts aan kan denken is eventueel een probleem met je holtes. Ik heb vaak ontstoken holtes ( niet alleen voorhoofd maar ook de maxillarissen, dus naast de neus aan beide kanten) en het uit zich door pijn in boventanden 4n kaak. Is er al naar gekeken? Is een consult bij een pijnpoli (het Erasmus MC heeft er een onder andere) iets te overwegen? Is er ooit een scan van je hoofd gemaakt? Je kan Ad irritant vinden maar ik geloof wel dar hij hier een punt heeft, namelijk dat het toch wel iets is voor een serieuze medische behandeling. Pas als alles uitgesloten is dat medisch bewijsbaar is kun je eventueel op de alternatieve toer gaan. Overigens werkt bij pijn cbd olie vaak goed. Ooit geprobeerd?
Sini

rode krullenbol

rode krullenbol

26-12-2019 om 18:44

CBD olie?

Gebruik daarvan is ook niet zonder risico. Dan zou ik toch voorrang geven aan thee getrokken van gember en geelwortel. Lekker, gezond en - behalve als je bloedverdunners slikt - zonder risico.

Rode krullenbol

Marie

Marie

26-12-2019 om 20:45

Excuses

Excuses dat ik vergeten heb te melden dat osteopathie een alternatieve geneeswijze is.

Maar de osteopaat heeft me wel van mijn rugpijn af geholpen. Dat wat de Fysio dus niet is gelukt.

Marie (ot)

Dat heb ik ook heel vaak de afgelopen dagen met het versturen knop
Sini

Ad Hombre

Ad Hombre

26-12-2019 om 22:38

Maria

"Maar de osteopaat heeft me wel van mijn rugpijn af geholpen. Dat wat de Fysio dus niet is gelukt."

Ja, mijn vriendinnetje geeft ook altijd hoog op van mijn massagevaardigheden als het gaat om haar rugpijn. Misschien moet ik ook maar een praktijk openen...

En nu *heel* voorzichtig op de versturen-knop drukken...

Bellefleur

Bellefleur

27-12-2019 om 11:14

Bitje

Ik zou ook een bitje proberen. Heeft bij mij veel opgelost. Geen pijn in mijn kaak meer, veel minder hoofdpijn en pijn in nek. Kun je daarna altijd nog naar de osteopaat.

Paasei

Paasei

27-12-2019 om 23:40

Uh.. sorry..

.. maar de osteopaat waar ik wel eens ben geweest is gewoon een afgestudeerde fysiotherapeut die heeft doorgeleerd. Niks alternatief met naalden, chakra's en energiebanen. Het verschil met 'gewoon' fysio is dat een osteopaat verder kijkt dan het gebied waar de klachten zitten. Kaakpijn kan nl ook heel goed komen door een scheef geschoten aanhechting van de schedel maar ook door een scheefstand in het bekken. Alle botten, spieren, weefsels en aanhechtingen zijn immers met elkaar verbonden. Ik kan osteopathie aanraden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.