Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

M-choice

M-choice

03-11-2008 om 11:10

Alweer verkouden - tips?-

Mijn zoontje van 6 is alweer verkouden. In de lente en de zomer is er niets aan de hand maar zo gauw het herfst is en de school begint weer is meneer aan de lopende band verkouden. Hij valt van de ene loopneus in de andere.

Ik weet dat het redelijk normaal is voor kinderen van deze leeftijd om veel verkouden te zijn. Zeker omdat ze met zovelen in de klas zitten. Ik maak me ook niet echt zorgen maar ik vind het zielig voor hem dus... Wie heeft er tips om hem wat minder vatbaar te maken of de duur van de verkoudheden wat te verkorten?

(p.s. neus en keelamandelen zijn al meerdere malen bekeken door de dokter)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
juno

juno

03-11-2008 om 13:22

Kippensoep

Zo gauw je merk dat er een verkoudheid aan komt hem verse kippensoep geven en grapefruit. En natuurlijk vroeg naar bed.

juno

juno

03-11-2008 om 14:21

Kippensoep

Misschien een fabeltje maar het werkt wel bij ons!

Misschien zit het alleen maar tussen de oren

maar ook hier zijn we dol op kippensoep als we verkouden zijn. Maar dat komt misschien omdat dat het enige is wat ik dan nog lekker vindt smaken. Of het preventief werkt waag ik te betwijfelen .

Miek

Miek

03-11-2008 om 15:38

Kippensoep

Juno zegt *Misschien een fabeltje maar het werkt wel bij ons!*
Nou dan citeer ik Tihama maar even. *Een placebo is een ontzettend krachtig geneesmiddel*

juno

juno

03-11-2008 om 17:08

Juist, en liever kippensoep als placebo dan zo'n pilletje. In ieder geval zijn wij eigenlijk nooit verkouden.

Guinevere

Guinevere

03-11-2008 om 21:32

Kippesoep

Nou, in tegenstelling tot wat het AD beweert, meen ik ergens gelezen te hebben dat de werking van kippensoep wél wetenschappelijk is bewezen. En alleen kippensoep werkt, niet tomatensoep etc.
Zoek eens op kippensoep en weerstand, dan vind je veel links. Alleen ik kan dat wetenschappelijke onderzoek natuurlijk niet meer vinden.
En in elk geval: een goed kippensoepje smaakt heerlijk en oppeppend bij verkoudheid!

Bellefleur

Bellefleur

05-11-2008 om 13:37

Kippensoep en joodse mama's

En dankjewel, mede namens mijn baas. Ik heb op mijn werk een uur verspild aan het zoeken naar het artikel over kippensoep in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Het moet in het laatste nummer van een afgelopen jaar hebben gestaan, dan staan er wel vaak wat ludieke onderzoeken in. Of was het nou toch de British Medical Journal? In ieder geval, ik heb het gelezen. Het blijkt zo te zijn dat kippensoep gemaakt wordt door joodse moeders, als er iemand ziek is. En in het artikel dat ik heb gelezen, staat dat kippensoep inderdaad ietsje voordelen heeft. Maar waarom kan ik het nu niet terugvinden!

Lea van der Heuvel

Lea van der Heuvel

05-11-2008 om 13:44

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2008 om 23:28

Kippensoep

Ja, kippensoep werkt echt: het wordt ook wel Joodse penicilline genoemd De wetenschap staaft dit ook...

Annie Tsung

Annie Tsung

06-11-2008 om 15:56

Chinees

Mijn schoonfamilie is Chinees en die eten allemaal kippensoep als ze ziek zijn.En in China is dat heel gebruikelijk.Zoveel miljoenen chinezen zullen het toch niet mis hebben?
Ik meen me te herinneren dat het iets met het vet/vel te maken heeft waar de bouillon van word getrokken.Exact weet ik het niet,maar het helpt.
Annie

Antibiotica

Bevatten de kippen van tegenwoordig in heel veel landen niet heel vaak antibiotica?

Puck2

Puck2

07-11-2008 om 13:25

Dirksmama

Zelfs al zouden die kippen stijf staan van de antibiotica dan nog helpen ze niet tegen een verkoudheidsvirus.

bibi63

bibi63

07-11-2008 om 15:50

Dit heb ik gevonden over kippensoep en verkoudheid

"Kippensoep helpt bij het bestrijden van de symptomen. Kip bevat een natuurlijk aminozuur (cysteïne) dat het slijm in de longen dunner en minder plakkerig maakt. Daardoor kan het gemakkelijker worden afgevoerd. Maak een hete en kruidige soep met veel peper. Deze hete kruiden zorgen ervoor dat er in je mond, keel en longen wat meer waterachtige vloeistoffen vrij komen. Ook die verdunnen het slijm, waardoor je veel makkelijker kunt hoesten."
(bron: psychologie.net)
Groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.