Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Esc

Esc

17-05-2011 om 18:15

Alwéér ziek

Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik dit post, maar ik ben erg benieuwd naar wat meningen. Ik ben nu voor de derde keer binnen een half jaar ziek. En dan niet een paar dagen wat wiebelig, maar echt klappertanden onder een warm dekbed, buikkrampen en daarna nog dagen wiebelig. Echt wel een virus dus denk ik dan. En deze lijkt verdacht veel op de vorige (begin maart, twee maanden ertussen dus). Ik gok dit keer op wat verlaagde weerstand door veel meer last van hooikoorts dan voorgaande jaren, maar ik wil het aan de ene kant niet goedpraten. Mijn kind zit nu bijna een heel schooljaar op school, is één keer flink ziek geweest, het kan zijn dat zij virussen meeneemt die zij dan niet krijgt maar ik? Maar goed, wat ik eigenlijk wil vragen is: zal ik naar de huisarts gaan? Doe ik iets verkeerd? (eet gezond, slaap goed, wat nog meer?).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhuh

Heb ik ook: door die hooikoorts die dit jaar wel heel erg opspeelt moet ik alle zeilen bijzetten om niet ziek te worden en dan nog. Weer een aangezichtszenuwontsteking, bah daar word je naar van. En dit jaar heerst er ook iets, geen griep maar wel grieperig (dus zonder koorts). Echt naar ben je er van. Als je je afvraagt of je even naar de huisarts moet: de vraag stellen is 'm beantwoorden. Ja dus. Al is het alleen maar voor jouw geruststelling.

koentje

koentje

17-05-2011 om 22:08

Jaw3el

van hooikoorts kun je wel degelijk koorts krijgen en flink ook!

Puck

Puck

18-05-2011 om 09:03

Echt wel single lady

Kennelijk niet zo heel bekend met flink hooikoorts: koorts heb ik persoonlijk nooit gehad, maar wel dat ik ziek en klappertandend in mijn bed lag.
Maar bij Esc. verwacht ik eigenlijk dat het een combinatie is van een verminderde weerstand (door de hooikoorts of door eerdere nog niet volledig uitgeziekte virussen) gecombineerd met een kleuter die maar doorgaat met alle virusjes van school mee te nemen.

Esc

Esc

18-05-2011 om 13:57

Weer beter!

Nah, het is een wonder Voelde vanmorgen dat mijn kracht weer terug was, geen buikkrampen meer, niet meer duizelig. Het lijkt echt op een uitgeklede versie van wat ik twee maanden geleden had. Koorts van hooikoorts heb ik ook nog nooit gehad, ik bedenk me alleen nu dat twee maanden geleden ook ongeveer de start van het hooikoorts-seizoen voor mij was dit jaar. Ik laat het dus voor nu even gaan. Ik had zaterdag ook een appel gegeten (ben ik allergisch voor maar was nieuw en verbeterd zei de groenteboer) en ik was net terug van een paar dagen Engeland, allemaal niet goed voor je weerstand.

Esc

Esc

18-05-2011 om 13:59

Koorts meten

Over dat koorts meten zit ik nog wel even na te denken: ik meet inderdaad nooit, denk altijd: als ze het willen weten omdat het belangrijk is, meten ze het zelf wel. Twee maanden geleden was ik wel zover heen dat ik dacht: oeh, nu zou het misschien wel handig zijn om te weten hoe hoog het precies is, maar toen was ik al te slap om actie te ondernemen. Wat is de reden dat je thuis zou meten?

Puck

Puck

18-05-2011 om 19:26

Tja single lady

Wat niet kan is nog nooit gebeurd. Maar ik geef juist aan dat ik ook geen koorts herken bij een allergische reactie dus ik snap joouw reactie naar mij toe niet. Voor iemand anders bedoeld denk ik. Ik heb alleen gezegd dat ik het klappertanden herken, gewoon van lamlendigheid.

Rafelkap

Rafelkap

18-05-2011 om 20:06

Stress

Ik ben deze winter ook wel drie keer ziek geweest, binnen een paar maanden. Virusjes die de kinderen niet kregen. Dat kan dus best. Ben er niet voor naar de huisarts geweest, wat moet die eraan doen dan? Kwam bij mij door stress denk ik (lage weerstand), kan ook geen arts mij bij helpen.
Maar dat zal je nu altijd zien, dat je spontaan beter wordt als je hier post! Houden zo!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.