Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Amandelen verwijderd

Bij onze dochter van 4 jaar zijn afgelopen donderdag (12-02) de keel en neus amandelen verwijdert. Na de operatie heeft ze wel 2 uur gehuild en ook wel goed gedronken. We konden s'middags om half 1 weer naar huis. Ik heb haar 2 dagen aan de paracetamol gehad en daarmee was ze redelijk pijnvrij. Zaterdag kreeg ze last van haar oren en volgens de h.a. was dit een normaal verschijnsel en kon ik haar gerust 375 gr. paracetamol zetpil geven. Op de verpakking staat uitdrukkelijk niet meer dan 240 gram zetpil geven maar dit terzijde. Ik vind haar over het algemeen heel moe en hangerig. Ze heeft geen koorts maar nog wel veel pijn in keel en oren.
Is dit normaal na deze ingreep of niet?
Groeten Lieuwkje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier niet maar

Toen mijn oudste in december 2007 voor het eerst buisjes kreeg en daarbij gelijk alle amandelen verwijderd werden is ons van te voren duidelijk verteld dat dit soort klachten heel goed mogelijk waren. Inderdaad, koorts, erg veel pijn in de keel en een soort van nasleep van de narcose (moe en hangerig).
Nou had mijn zoon nergens last van, die is om half 9 geholpen en lag om half 10 alweer te stuiteren in bed, verveelde zich suf en wilde naar huis maar dat schijnt dan toch de uitzondering te zijn.
Heb je van de verpleegkundige geen telefoonnummer gekregen dat je kon bellen bij vragen/klachten? Dat kregen wij bij het naar huis gaan wel mee.
Sterkte voor je dochter!

Lieuwkje

Hier twee kinderen waarbij alle amandelen verwijderd zijn maar bij beide weinig klachten/problemen gehad. Bij de jongste wel een aantal dagen zeer consequent de pijnstillers gegeven volgens schema en niet op geleide van pijn. Na zo'n ingreep is het ook geen probleem als er dan voor een paar dagen een hogere dosering pijnstillers in gaat. Toen mijn dochter haar been gebroken had wilde je niet weten wat er de eerste paar dagen ingestopt werd. Niet aan te raden voor langere tijd maar zeker als de huisarts het aangeeft gewoon doen voor een paar dagen. Sterkte gewenst met en voor je dochter.

Bij ons

Mijn zoon was 9 toen zijn keel amandellen eruit moesten.Hij had erg last van de narcose en erg veel pijn.Hij mocht 1000mg paracetamol per dag maar werdt daar zo misselijk van hij had op een gegeven moment meer last van de zetpillen dan van de operatie maar dat wisten we niet.Hij bleef maar over geven van de paracetamol dus kijk wel uit zou ik zeggen.

Lieuwkje2

Lieuwkje2

16-02-2009 om 22:57 Topicstarter

Ha gebeld

Ik heb vanmiddag met de assistente van de ha gebeld. Zij vertelde dat het normaal is dat ze wel 2 weken last houdt van pijn en slijmen. Ze moet nog steeds heel veel drinken. Dat wist ik niet, ik dacht dat dat alleen de eerste 2 dagen nodig was. Ze krijgt dus nu weer meer koud drinken.
Bedankt voor jullie reakties.
Groeten Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.