Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Amandelsteentjes

ik heb regelmatig zo'n vies stinkend steentje in mijn keel, afgelopen tijd ook vaak keelpijn gehad en slechte adem. Moet ik daar iets mee, kan ik iets doen waardoor ik die vieze steentjes niet meer aanmaak ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

06-08-2010 om 12:45 Topicstarter

He gadver

eens flink gegoogled en ik moet er toch maar eens mee naar de huisarts, waarschijnlijk iets met mijn amandelen die er dan misschien uit moeten, afspraak maken dus.

Nou ja als er iemand nog dit kwaaltje herkent graag info.

Faith

Faith

06-08-2010 om 22:53

Dochter

Mijn dochter klaagt daar ook heel veel over. ze heeft dan niet echt pijn ofzo. Maar vind het wel erg vervelend. Volgens mij vond de huisarts het geen probleem om iets aan te doen in ieder geval. Ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen! Faith

Hier soms ook

dochter peutert dat dingetje eruit en dat is dat. Wel eens bij de huisarts geweest maar die vond het geen dringend probleem. Ze halen niet zo snel je amandelen er uit.

Amandelen er al uit

maar ik heb het ook, erg vervelend en het stinkt! Ik kan om de dag wel wat witte bolletjes uit mijn keel plukken (met wattenstaafje) de huisarts noemt het veel crypten in mijn keel, maar had geen oplossing, ik ging ooit naar de KNO arts en net op dat moment was er niets te zien..

Dus daar is niets uitgekomen, gorgelen met desinfectans, tongschrapen helpt niets..

Ik ben benieuwd of jouw huisarts nog met een briljant idee komt (of een meelezer hier) ik wil er graag vanaf

Manda Rijn

Manda Rijn

07-08-2010 om 12:40 Topicstarter

Bij mij

hoef ik niet te schrapen met dingetjes, ik voel er eentje los komen en dan zit het met een kuch in mijn mond, van die gele kleine stinkende brokjes een paar keer per maand.

vriend zei gisteren ook dat het hem opviel dat ik afgelopen tijd uit mijn mond ruik (had dat dan eerder gezegd man ! nu heeft de hele bevolking kunnen genieten van mijn kwaal !). De huisarts is alleen 2 weken op vakantie en ik heb effe geen zin om met deze klacht bij een andere huisarts langs te gaan.

Maar ik ga er zeker wel nog even over praten, ik moet toch naar de huisarts dus ik laat het nog weten wat er gezegd is.

Gore filmpjes

Ik ken het fenomeen dat jullie beschrijven helemaal niet, maar nieuwsgierig geworden ben ik eens gaan googlen. Ik kwam oa op youtube uit; daar worden allerlei 'verwijderingsmethodes' van tonsil stones laten zien. Als je tegen vieze beelden kan en vanavond geen feta in je salade gaat eten, dan zou je daar het een en ander kunnen bekijken. Brrrr...

Wow!

pfff da's een heerlijke aanbeveling zeg Heli. Er zit nogal variatie in deze aandoening.

Ook begrijp ik dat amandelen verwijderen niet altijd afdoende is. Nou, ik zou nog maar even trouw doorgaan met zelf de kleine stukjes verwijderen. Naar de KNO-arts kan altijd nog.

Bah

Helaas herken ik die kwaal wel. Gelukkig heb ik niet zo vaak van die 'steentjes', maar goor is het wel.
Het verwijderen van amandelen (a-manda-en ha ha) bij volwassenen is trouwens een behoorlijk zware operatie en er is geen garantie dat je dan van die amandelsteentjes af bent...

lennest

lennest

08-08-2010 om 22:49

Nog nooit van gehoord

Ik dacht eerst toen ik de post zag; zeker verkeerd getypt; wat is dat nou, amandelsteentjes? De filmpjes op you tube bekeken, goh, geen idee dat dit bestond! Kom ik uit het stenen tijdperk of komt 't niet zo vaak voor? Of heb ik gewoon mazzel dat ik 't niet ken?

koentje

koentje

10-08-2010 om 13:29

Oehhhhhh

jichchchch wat smerig zeg. Die filmpjes zijn echt niet om aan te zien. Blij dat ik dit niet heb.
Maar hoe komt dit nu eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.