Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

andere pil en vroegtijdig ongesteld

Wij wonen sinds een half jaar in FR en sinds kort slik ik een andere pil, omdat ze mijn Belgische pil hier niet kennen. Ik ben voor advies hier bij een huisarts geweest (bij wie ik nooit meer terugkom want geen prettig persoon) en die heeft in een dik medicijnboek gezocht naar een soortgelijke pil. Ze dacht de juiste gevonden te hebben dus ik kreeg een receptje mee.
Ik heb een maand geen pil geslikt en menstrueerde op de verwachte dag. (Altijd al een hele regelmatige cyclus gehad.) Ben 7 dagen daarna begonnen met de nieuwe pil maar raakte 10 dagen te vroeg ongesteld. Heb de strip toen maar niet afgemaakt en heb gewacht tot ik stopte met bloeden. Een week later weer gestart met een nieuwe strip, en nu na 10 dagen weer ongesteld! Is deze pil te licht voor mij of is het een kwestie van 'wennen'?
Voor de kenners: In NL en België slikte ik Microgynon 30 en later Nora 30, en deze pillen bevielen goed. Hier heb ik Microval 0,030mg gekregen en ik lijk totaal ontregeld te zijn.

Moeder

Moeder

24-08-2016 om 08:21

Steeds stoppen

Ik begrijp de gedachte achter het steeds stoppen niet. Volgens mij is dat de oorzaak van de onregelmatigheid. Ik ben maar een enkele keer van pil gewisseld maar die slikte ik gewoon aansluitend op de oude. En bij doorbraakbloedingen slikte ik gewoon door. Dan was het ook snel over.
Ik zou gewoon die nieuwe pil eens een tijdje regelmatig nemen. Dan ben je waarschijnlijk het snelste weer in je normale doen. Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.