Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

17-11-2011 om 19:50

Anderzorg.nl

Wie heeft ervaring met Anderzorg.nl. De nieuwe premie voor mijn ziektenkostenverzekering (VGZ) viel tegen, dus ik heb wat premies vergeleken. Via Independer kreeg ik geen goedkopere tarieven, maar de premie van Anderzorg kwam 8 euro lager uit (voor basisdekking, aanvulling + tandartsdekking). Mijn vriend is ook verzekerd via Anderzorg, maar hij heeft nooit wat dus hij heeft ook geen idee hoe ze werken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

17-11-2011 om 21:26

Wat wil je weten?

Wij zitten sinds 2 jaar ook bij Anderzorg. Nou hebben we ook niet vaak wat en hebben dan ook alleen de basisverzekering en sinds kort voor Tangoman en dochter tandarts erbij genomen, voor Tangoman omdat hij regelmatig wat heeft aan zijn tanden en voor Tangodochter omdat zij over een jaar of wat wel aan de beugel zal moeten.
Wij vinden het een prima verzekeraar maar hebben dus tot nog toe geen andere kosten gehad als huisarts en wat medicijnen. O ja, het enige nadeel is dat Tangoman zijn hooikoorts-medicatie niet geheel vergoed krijgt met als argument dat het niet chronisch is. Ik vind dat een onzin-argument. Voor de kinderen krijg ik alle medicatie weer wel vergoed.

Vic

Vic

20-11-2011 om 12:20

Tango

Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik wil weten Ik had die offerte van Anderzorg, is dus iets goedkoper, maar de dekking is ook wat minder. Nu overweeg ik om gewoon maar de tandartsverzekering op te zeggen. Dat scheelt me 17 euro per maand, en ik heb gemiddeld zo'n 80 euro per jaar aan tandartskosten. Ik vind het alleen zo'n stap. Stel nu dat je ineens toch iets krijgt, dan zit je met die kosten. Oudste heeft definitief geen beugel nodig, en voor jongste speelt dat pas over een jaar of 6. Anderzorg vergoed trouwens maar 1000 euro orthodontie, de meeste andere verzekeraars 2000. En daar red je het ook nog niet mee.
Mijn medicijnen krijg ik altijd wel vergoed, maar in eerste instantie gaan die natuurlijk van het eigen risico af. Dus ook weer 50 euro duurder volgend jaar ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.