Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gertrudis

Gertrudis

11-09-2010 om 12:01

Anti-allergie siroop

Omdat zoon allergisch reageert op muggenbeten dacht ik een siroop als Aerius te kopen nu zijn oogje helemaal dichtzit, maar die zijn hier alleen verkrijgbaar op recept (in belgie, sorry qwertyklavier geen accentjes) en het is weekend natuurlijk.

Is die in Nederland vrij te krijgen bij apotheek of Kruidvat? Ik wou allang eens een middagje de grens over, dat zou dan een prima reden zijn om vanmiddag op uitstap te gaan. Om er mee naar spoed te gaan vind ik wat overdreven, het lukt wel, ik zou het voor hem alleen fijn vinden dat hij er vlugger vanaf is.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja,

maar de apo is vaak maar tot 12 uur open.
Ik weet niet of ze het bij de drogist hebben.

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 13:17

Nee en nee

De apotheken hier zijn dicht in het weekend,en kruidvat heeft het niet.
bastet

Puck

Puck

11-09-2010 om 13:34

Loratadine

Kan hij al pilletjes slikken? Dan kan je een zusje van Aerius gebruiken: Loratadine. Overigens mocht ik van onze apotheek en huisarts de pilletjes loratadine ook fijnwrijven en met wat drinken geven.

Gertrudis

Gertrudis

11-09-2010 om 18:45

Bedankt en puck

Zoon kreeg het bij het boodschappen doen in eigen stad erg lastig dus de grens over was geen optie meer. Toch bedankt voor jullie antwoorden.

Puck: bij de apotheek hier vanochtend vroeg ik nog of Loratadine kon want dat had ik in huis, het antwoord was: zo'n klein kind en pilletjes, daag dus erg behulpzaam.

Heeft jouw bijsluiter een vermelding voor kinderen? Hier zegt de bijsluiter 10 mg voor 12+, ook volwassenen en het niet geven aan kinderen jonger dan 2. Dus is er een grijze zone van 10 jaar en ik wou niet zelf een dosering bedenken Aan dat fijnwrijven had ik ook gedacht maar hij heeft ASS, dat maakt dat ik erg voorzichtig ben om hem te confronteren met iets dat erg slecht smaakt ed.

Sinds vanmiddag is zijn oog iets meer open en we doen morgen maar een dagje rustig. Maar ik vraag het zeker bij een volgend bezoek aan de ha. Bedankt. G.

Gertrudis

Hier een IADH jongetje dat niet anders slikt dan geplette pilletjes. Was indertijd een tip van de huisarts. Als je het goed aanpakt is het juist makkelijker dan een drankje. Die kunnen ook nog behoorlijk vies smaken, en als je een vaste routine met geplette pilletjes hebt weten ze altijd precies waar ze aan toe zijn, wat het middel ook is.

Korte handleiding:
Zet klaar: klein kommetje of eierdopje of schoteltje, twee lepels, yoghurt, siroop, glaasje water
- plet de pil tussen twee lepels. Pak evt nog de grote stukken terug, dat gaat beter dan je zou denken.
- neem niet meer dan een theelepel yoghurt en meng het poeder erdoorheen. Evt. een klein tipje siroop of suiker, echt maar heel weinig.

en dan hoeft je kind maar een of twee theelepeltjes yoghurt te slikken. Dat bindt behoorlijk goed, dus vaak proeven ze de pil niet goed en voordat ze hem wel goed proeven is er al een slokje water achteraan gekomen.

Het grote voordeel is dat ze niet een heel kommetje yoghurt naar binnen hoeven te werken, en jij weet na dat ene hapje meteen dat alles binnen is.

Nog succes/beterschap met het oogje!

Dosering

Loratadine voor kinderen onder de 12 is jaar 5mg per dag, standaard.

groeten

Gertrudis

Gertrudis

12-09-2010 om 19:17

Rodebeuk en akka

Heel erg bedankt voor de tips en dosering. Zijn oogje zelf is min of meer normaal qua grootte, het staat alleen nog dik eronder. We merken dat hij zich stilaan beter voelt, gezien zijn gedrag want het is geen lastpak meer zoals gisteren. Dat zegt veel in zijn geval.

Volgende keer geef ik hem meteen 5 mg, we kunnen daarna nog evalueren. Yoghurt is zijn lievelingstussendoortje, dus dat zou moeten werken!

G.

Puck

Puck

13-09-2010 om 08:56

Gertrudis

Yep, dosering voor kinderen onder de 12 is gewoon een half tabletje.
De loratadine die ik gebruik voor mijn hooikoorts (en die Puckdochter dus af en toe krijgt voor een giga muggenbult of onverklaarbare netelroosaanvallen) smaakt niet vies, in tegenstelling tot de Zyrtec die de huisarts eerst gegeven had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.