Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anti-conceptie na de bevalling - een spiraaltje?

Na mijn bevalling ben ik op zoek naar een andere manier van anti-conceptie. Ik heb jaren de pil gebruikt, maar die ben ik inmiddels wel zat. Elke dag er aan denken, die hormonen.. Ik overweeg nu een spiraaltje maar wie heeft hier ervaring mee? Het inbrengen lijkt me niet leuk en daarna? Voel je het dan nog? Ik hoorde over een spiraaltje zonder hormonen - wie kent dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
repelsteeltje

repelsteeltje

07-07-2011 om 17:11

Koperspiraaltje

Een spiraaltje zonder hormonen is een koperspiraaltje. Mij beviel het mirenaspiraaltje niet en daarna ben ik overgestapt op een koperspiraaltje. Heel fijn, nergens meer aan denken! Het zetten gebeurde door een gynaecoloog en viel erg mee (en ik ben geen held), de eerste tijd had ik wat meer menstruatie, maar verder nergens last van. Nou had ik vroeger ook geen last van menstruatie, dus geen buikpijn en nooit extreme bloedingen, in dat laatste geval wordt een koperspiraaltje vaak afgeraden.
Je weet natuurlijk ook nooit vantevoren hoe het bevalt, maar dat ding kan er natuurlijk altijd uit.

Loes

Loes

07-07-2011 om 19:48

Ook

Ik heb ook een koperspiraal en dat bevalt me goed. Het plaatsen was even vervelend (en daarna 1,5 dag een soort menstruatiepijn gehad) maar je hebt er verder inderdaad geen omkijken meer naar. De eerste zes maanden waren mijn menstruaties wat heftiger maar daarna weer helemaal gewoon.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-07-2011 om 20:07

Het wordt saai

Ik heb er ook net weer een laten plaatsen na de geboorte van onze zoon. De bv loopt niet terug (kan ik opgelucht melden) en het plaatsen ging eigenlijk van een leien dakje. "Zo, die zit," zei de huisarts, terwijl ik dacht dat hij nog moest beginnen.
Ik heb al jaren niets anders dan een koperspiraal. Eindeloos ding. Heb ooit de Mirena geprobeerd, maar dat was heel verschrikkelijk slecht voor mijn seksleven.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

07-07-2011 om 20:46

Ja ook

Al 4 jaar een koperspiraal en dat bevalt prima. Afgezien van iets zwaardere menstruaties de eerste paar maanden (is nu weer normaal) heb ik nooit ergens last van gehad. Dat was met de Mirena wel anders, wat een drama was dat (labiel, depressief, 0 libido, etc.)

mopperkont

mopperkont

07-07-2011 om 22:09

Nog een keer

Ik heb het al heel erg lang, ook tussen de zwangerschappen door gehad. Ideaal. Geen ervaring met hormonen, wel zo'n nuvaring geprobeerd, maar dat vond ik ook niks eigenlijk.

Hanne.

Hanne.

07-07-2011 om 23:31

Slechte ervaring

Hier wel een slechte ervaring met de koperspiraal. Menstruatie werd een stuk heftiger. zo heftig dat de hele koperspiraal weer naar buiten kwam.

Nu de mirena. Daar heb ik helemaal geen last van.

Plaatsen vond ik een eitje. Doordat de koperspiraal er uit ging en de eerste mirena verkeerd geplaatst was (touwtjes te kort, vond ik geen probleem m'n partner wel) heb ik in 4 maanden 3 keer een spiraal laten plaatsen en het was steeds zo gepiept.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-07-2011 om 00:38

Goede ervaring.

Inbrengen is even vervelend maar daarna ben je er jaren vanaf.

Lies

Hou oud ben je? Wil je nog meer kinderen? Zo niet, dan kun je ook een sterilisatie overwegen. Dan ben je er voorgoed vanaf

Chris

neteret mut

neteret mut

08-07-2011 om 12:17

Slechte ervaring

met koperspiraal. De eerste maanden was geen probleem, daarna steeds langere en heftigere menstruaties. Ik heb hem er toen maar uit laten halen.

Lieke

Lieke

08-07-2011 om 12:26

Hanne (ot)

Ik heb laatste mijn Mirena laten vervangen voor een nieuwe, geen centje pijn overigens, dus wat dat betreft een aanrader. Maar ik moest wel €150 voorschieten. Nu ben ik aanvullend verzekerd en krijg 'm hopelijk vergoed, maar hoe is dat dan bij jou gegaan als er 4 keer opnieuw 1 geplaatst moest worden. Of was t steeds dezelfde?

Hanne.

Hanne.

08-07-2011 om 13:20

Aanvullend verzekerd

Bij mij ging de eerste keer en de tweede keer de rekening rechtstreeks naar de verzekering. (de koperspiraal kost overigens geen drol)Kreeg alleen wel vervolgens een brief dat het binnen m'n eigen risico viel.....

De 3e keer heeft de huisarts de kosten vooor zijn rekening genomen. Zijn fout, zijn kosten. Netjes he?

MAar ik ga er toch eens achteraan. Want als het niet in het basis pakket valt dan zou het ook niet van m'n eigen risico af moeten gaan....

Vic

Vic

08-07-2011 om 22:54

Ook een verzekeringsdingetje

Het spiraaltje zit in mijn aanvullende verzekering. Toen ik hem liet plaatsen kreeg ik een rekening van rond de 250 euro. Ik wilde hem juist indienen bij mijn verzekeraar, toen ik van de verzekeraar een brief kreeg dat ze 400 euro hadden uitgekeerd aan het ziekenhuis. Dubbel gefactureerd dus, en ook nog eens verschillende bedragen! Toen ik het ziekenhuis belde kreeg ik te horen dat ik die 250 euro niet hoefde te betalen. Op mijn vraag waarom het dan voor de verzekeraar 400 was, kreeg ik een vaag verhaal.

Vandaag zat ik bij de huisarts

om alle opties weer eens te bespreken. De conclusie die ik telkens hoor is dat elke vrouw weer anders op een bepaald soort of merk anticonceptie reageert.

Voor mij geen spiraaltje, ze kunnen mijn baarmoedermond nooit vinden (zit extreem gekanteld en gedraaid) dus dat is geen optie, uitstrijkjes en andere onderzoekjes al daar lukken ook niet.

Oh en verder

ik ken iemand die een spiraaltje had en die kwam er met 5 maanden achter dat in die dikker wordende buik toch echt een jongetje zat. Het ding is er toen zsm uitgehaald, gezond kind overigens, hij is nu 16 en bijzonder goed gelukt.

Ik heb al jaaaaren een mirena

en ben daar erg blij mee. Dit is nummer 2, en die zit er ook alweer bijna 3 jaar in. Van het plaatsen en verwijderen geen centje pijn. Bij de eerste heb ik wel 9 maanden steeds een paar dagen wel en dan weer een paar dagen niet gemenstrueerd. Dat was geen feest. Ik stond op het punt hem dan maar weer te laten verwijderen toen het ineens over was. Daarna nooit meer ongesteld geweest. Heel af en toe nog eens een spoortje bloed, en dan valt ineens het muntje waarom ik de afgelopen dagen zo chagrijnig was .
Verder 2 kennissen waarbij er kinderen kwamen ondanks koperspiraal, dus dat zou mijn keuze niet zijn..
Engeltje

Eefje

Eefje

19-07-2011 om 22:38

3e mirena

afgelopen week laten plaatsen; mijn derde Mirena. Van de vorige moest ik voortijds afscheid nemen omdat ik 2x eicellen heb gedoneerd.
Eerste keer 4 mnd. zware hoofdpijn en spotting gehad, daarna eigenlijk geen problemen.
Je moet wel ff doorbijten, het wennen kan erg demotiverend zijn. Ik menstrueer overigens nog wel (licht), en mijn cyclus werkt nog volledig,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.