Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Antibiotica

Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?
Jongste (2) heeft in allebei zijn oortjes een fikse oorontsteking dus zitten we weer met een AB kuur.
Probleem is dat ik het er NIET in krijg.
Hij moet drie keer per dag 5 ml, en ik krijg het wel in zijn mond maar doorslikken zal hij toch echt zelf moeten doen, en dat doet hij dus niet.
We hebben het ook al intern verstopt maar dat had de slimmerd gelijk al door.
In drinken werkt ook al niet want dan drinkt hij gewoon niet.
En dat is nu net even wel heel belangrijk want hij heeft ook hoge koorts en diarree.
We hebben de HAP al gebeld in de hoop dat ze iets anders hebben maar helaas.
Wie weet raad?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

15-10-2011 om 19:06

Iets anders?

Onze zoon kreeg geen pillen toendertijd, is ook echt raar om te denken dat dit lukt bij een tweejjarige (van de de HA dan). Onze zoon kreeg otosporin (dat zijn druppels voor in het oor) kan je dat niet vragen? Het was van de KNO arts die daar zelfs een voorkeur voor had ipv antibiotica. En voor de koorts een zetpil paracetamol?
Sterkte!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

15-10-2011 om 21:11

Omkopen?

Mijn dochter toen ze zo oud was wilde wel als ze meteen daarna één of twee snoepjes mocht eten (tumtummetjes).

Biene M.

Biene M.

15-10-2011 om 21:44

Spuitje

Hier ook een kind dat weigert wat dan ook in te nemen (3,5 inmiddels). Wij geven alles met een spuitje, tabletten lossen we op in water. De één houdt hem vast, de ander spuit het drankje in zijn wang. Leuk is het iet, maar zo gaat het er wel in. Spuitje kun je bij de apotheek vragen. Sterkte!

Ook spuitje en

op de commode leggen, handen vast met 1 hand, spuitje moet al klaar liggen naast hoofd, spuitje in de wang en leegduwen. Ik moest ook wel eens de mond dichthouden. Erg vervelend maar het moest wel.
Daarna meteen omhoog en iets leuks doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.