Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

06-08-2011 om 20:23

Anticonceptie 44e

Klaar met kinderen krijgen, en ook een beetje klaar met de anticonceptiepil. Ik vergeet hem vaak, en eigenlijk staan die hele pil/de hormonen me inmiddels tegen (geen fysieke klachten).

Hoewel de kans niet groot is en de overgang er zo meteen (?!) aan komt moet ik toch wat doen om zwangerschap te voorkomen.

Spiraaltje lijkt bijwerkingent e hebben, definitieve steralisatie wil man zelf niet, en sta ik ook niet om te springen. Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spiraaltje zelf al geprobeerd?

Ik hoor wel van sommige mensen dat zij bijwerkingen hebben van het spiraaltje, maar ik vind het toch echt heel fijn: in elk geval niet meer de bijwerkingen van de il, en nauwelijks meer ongesteld.
Ik gebruik het mirena spiraaltje.

Vonda

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 07:47

Sterilisatie

Ik wil me binnenkort met essure laten steriliseren. Is een poliklinische ingreep onder lokale anesthesie en wordt vergoed door mijn verzekering. We willen geen kinderen meer omdat ik er te oud voor word, daarom laat ik me steriliseren en mijn man niet.

Anoniem

Anoniem

08-08-2011 om 14:55

Essure vs spiraal

ben een beetje op internet naar voordelen en ooral nadelen van beide methoden aan het zoeken. Iemand tips? Ik ben beetje bang voor de ingreep en latere bijwerkingen.

guera

guera

08-08-2011 om 21:21

Essure

Anoniem. Essure is definitief en spiraal niet. Ingrepen zijn bijna hetzelfde. Ik heb met beide ervaring. Essure duurt iets langer maar heb dit gewoon in pauze van werk gedaan. Ik vond het een eitje. Als je niet vaginaal bent bevallen is het pijnlijker. Bijwerkingen zijn er niet. Enige is dat je wel weer Ongesteld wordt. Als je dat niet wil kan je mirena nemen.
Succes

Lynna

Lynna

09-08-2011 om 06:38

En iets waarmee je niet meer ongesteld wordt?

Bestaat de prikpil nog? Ik heb een mirena waardoor ik nu elke maand 2 weken licht ongesteld ben. Ik baal daarvan, mijn vriend is zeeman, we hebben allebei Co-ouderschap, zoveel zijn we dus niet bij elkaar en dan wil ik ook niet alsmaar ongesteld zijn....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anoniem

Anoniem

09-08-2011 om 13:52

Ongesteld?.

TWEE weken ongesteld? Komt dat door die spiraal? Ik vind het geen punt om weer gewoon ongesteld te zijn zoals voor de pil maar niet als het er extra pijnlojk of met meer bloedverlies dan normaal bij komt.

Het definitieve van de essure is praktisch geen punt ( ik heb genoeg kinderen en ben nu te oud) maar vind het wel een idee waar ik aan wenne moet, het voelt zo afgeschreven...

Mamvantwee

Mamvantwee

09-08-2011 om 14:26

Effect van mirena wisselt per vrouw

Ik heb vijf jaar lang de Mirena gehad en weet wel dat het per vrouw verschilt of je veel/weinig/lang/nooit menstrueert. Bij mij was het de eerste drie maanden 'wennen', met weinig maar wel vaak heel licht bloedverlies. Daarna heb ik tot aan het verwijderen aan toe nooit meer bloedverlies gehad.

Het is helaas niet vooraf te voorspellen hoe je lijf erop reageert. Veel dames vinden het ideaal, ik vond het niet menstrueren ook ideaal (moet er nu ook echt rekening mee houden en sta elke maand weer verbaasd te kijken: o, is het weer zover?). Andere eventuele bijwerking van de Mirena zijn overal te vinden, maar bedenk wel dat mensen sneller geneigd zijn om negatieve ervaringen op internet te delen dan positieve. Klagers zijn altijd meer en luidruchtiger aanwezig, vind ik.

groet, mamvantwee

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-08-2011 om 20:11

Mirena

Ik wilde na de geboorte van mijn zoon niet meer aan de pil en heb toen gekozen voor de Mirena. Ben er erg tevreden mee geweest. Zeker omdat ik na de eerste paar maanden niet meer ongesteld werd, heerlijk! Plus dat je er vijf jaar lang geen omkijken naar hebt. Nog een voordeel van de Mirena is dat het overgangsklachten aanzienlijk kan verlichten. Zeker de moeite waard om over na te denken als je in de veertig bent.
Wat sterilisatie/essure betreft: uiteraard is dit een nogal definitieve behandeling. Persoonlijk begrijp ik het niet zo dat vrouwen zich dan zouden voelen alsof ze "afgeschreven" zijn. Je bent toch veel meer dan het kunnen krijgen van kinderen? Je voortplantingsorganen bepalen niet je vrouw/vrouwelijk zijn.
Toen ik 38 was kon ik vanwege vleesbomen en daardoor ernstig bloedverlies kiezen tussen tot de overgang medicijnen slikken of een baarmoederverwijdering. Ik hoefde er geen seconde over na te denken: hup dat nutteloze, ellende veroorzakend orgaan eruit. Nog een kind zat er toch niet meer in. En ik voel me zo bevrijd! Geen ellendige toestanden meer met bloedingen, geen gedoe meer met maandverband of tampons; ik voel me juist meer vrouw en ik kan meer genieten van het leven.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst meer informatie verkrijgen over essure/sterilisatie en tot die tijd een Mirena laten plaatsen. Of alleen voor de Mirena kiezen.

Broedkipje

Broedkipje

11-08-2011 om 23:33

Periodieke onthouding

Ik slik sedert 15 jaar geen pil meer. Mijn man en ik bedienen ons van periodieke onthouding, VHZDKU & condooms. Ook mijn man wil geen sterilisatie, helaas. Zelf voel ik niets voor een operatie en inderdaad, zoals zoveel vrouwen, na jarenlange zwangerschap, baren, zogen en onvrijwillige slaaponderbrekingen vind ik dat het nu de beurt is aan Mijnheer om wat fysieke ontbering te lijden.

Het werkt goed. Maar daarbij moet aangetekend dat ik een zeer regelmatige menstuatiecyclus heb, met daarbij duidelijke symptomen van de eisprong.
Desondanks is het niet en echt fijne oplossing, want het blijft toch elke maand weer een béétje spannend en ik heb nog zeker 15 jaar te gaan voor de overgang begint. Ik ken wel een gezin wat als gevolg van nonchalance tijdens de overgang van de vrouw alsnog een baby kreeg, terwijl hun kinderen op het punt stonden uit te vliegen. Dat wil ik toch echt niet.
Maarja, de alternatieven lokken me ook niet dus wat doe je dan, hè :-s

Asa Torell

Asa Torell

14-08-2011 om 17:56

Broedkipje

Volgens mij gaat het in de jaren voor de overgang ook makkelijker mis omdat je ongesteldheid onregelmatiger wordt. Of het lijkt sneller mis te zijn, terwijl je cyclus alleen een keertje overslaat. Dus in die periode lijkt het me echt helemaal geen fijne methode!
Hier overigens ook veel gebruik ervan gemaakt (met de persona) maar alleen met de gedachte in het achterhoofd dat een zwangerschap geen ramp zou zijn. Zometeen als nr. 3 er is wil ik dan ook echt wat anders! Ik ken een paar tevreden spiraaltjesgebruiksters (type zonder hormonen) dus ik denk dat ik daar maar eens mee begin.

Broedkipje 2 (essure)

Ik snap dat je opziet tegen een operatie. Maar... sterilisatie via bijvoorbeeld Essure is geen operatie, maar een klinische ingreep, waarbij je binnen twintig minuten weer buiten de deur staat. Nooit meer bang zijn om ongewenst zwanger te worden.

Ik zou zeggen verdiep je er eens in

Chris

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2011 om 19:27

Ook essure

ik was 47 , 2 jr geleden dus, heb er nog geen spijt van, alleen dat ik nog ongesteld ben...maar kben in de overgang dus zo lang zal het ook niet meer duren toch?

Louise

Louise

25-08-2011 om 10:47

Pil doorslikken

Mijn vriendin zit volop in de overgangsklachten, echt niet fijn. Mijn moeder heeft door het doorslikken van de pil tot 55 jaar de overgang met de daarbij behorende klachten overgeslagen.
Ik denk erover het voorbeeld van mijn moeder te volgen, voorkomt een hoop ellende en je kunt ook je menstruatie schuiven (in verband met vakantie bijvoorbeeld).

Ayanna

Ayanna

25-08-2011 om 11:27

Pil en overgang

Misschien een domme vraag, maar hoe merk je dat je in de overgang bent als je de pil blijft doorslikken?
Ik kan me herinneren dat mijn moeder idd weer aan de pil is gegaan om de klachten zo te verminderen. Maar toen had ze dus al overgangsverschijnselen.

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2011 om 12:05

Dat weiger ik

Ik laat de overgang gewoon toeslaan.. ook omdat heel veel vrouwen alsnog dezelfde klachten krijgen na het stoppen met de pil, ook als ze bijv 55 zijn.

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2011 om 07:20

Single lady

Wil ik toch even opmerken dat het geen wet van meden en perzen is dat je groot bloedverlies zult hebben bij de overgang. dat hoeft echt niet zo te zijn.
Ik heb besloten het te laten gaan zoals het gaat, met hooguit wat fytotherapie.

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2011 om 17:36

Single lady

Die vlieger gaat hier niet op, mijn ma stelt geen centje last te hebben gehad van de overgang..)
Mijn ma en zus lijken hierin geen spat op elkaar. Maar ikw eet dat dat vaak wel zo is, inderdaad.

Moontje

Moontje

27-08-2011 om 19:10

Geen sex dan?

Als pil, spiraal en sterilisatie niet in aanmerking komen kan ik maar één ding bedenken... geen sex

Ik ben aan mijn derde Mirena tot volle tevredenheid.
I.t.t. de meeste gebruiksters menstrueer ik nog wel.
Maar veel minder ernstig dan zonder. Het bevalt mij echt supergoed. Mijn cyclus werkt nog helemaal, ik ben dus niet "onder invloed" van mijn Mirena.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-08-2011 om 22:40

Spiraal

"Spiraaltje lijkt bijwerkingen te hebben"
Dan bedoel je de Mirena neem ik aan? Gelukkig bestaat ook nog steeds het oude vertrouwde koperspiraaltje. Geen hormonen, je cyclus blijft gewoon zoals die is. Ideaal (vind ik dan).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.