Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yaron

Yaron

24-07-2018 om 10:08

Anticonceptie pil doorslikken

Ik slik de pil nu een jaar drie keer achter elkaar door en word dan ongesteld, echter de menstruatie lijkt steeds erger te worden. Vorige maand had ik twee dagen achter elkaar steeds stolsel, zo dik als een pruim, gelukkig had ik vrije dagen opgenomen, want ik zat om het kwartier op het toilet. Daar ben ik dus wel klaar mee, ik zou de pil nu helemaal willen doorslikken, maar vraag me af of je dan vaak onverwachte doorbraakbloedingen hebt of ander ongemak. Wie heeft hier ervaring mee?

Alison

Alison

24-07-2018 om 10:32

Sinds

18 jaar slik ik de pil door. Op aandringen van de huisarts 1 keer gestopt, alles kwam op gang en weer begonnen. Ik heb wel nog de Diane 35, dat is een vrij zware pil maar ik heb nooit doorbraakbloedingen. Ik vergeet regelmatig om het pilletje in te nemen maar pas bij een dag of 3 krijg ik een zere rug en dan weet ik ook weer wat ik vergeten ben.

Opvlieger

Opvlieger

24-07-2018 om 10:41

Ik slik door totdat ik

een doorbraakbloeding krijg. En dat is helaas vaak wel snel, vaak geen 3 strips. Een enkele keer iets langer. Dan begin ik wat te spotten en als dat gebeurt heeft doorslikken geen zin meer. Over gaat dat niet zonder echt te stoppen en echt te vloeien. Jammer, want na een paar dagen geen pil krijg ik meestal ook weer last van opvliegers.

Ik slik microgynon 30, trouwens.

Limi

Limi

24-07-2018 om 10:59

ik stop misschien 1x per jaar

En pas een week nadat ik gestopt ben geweest en weer begonnen, krijg ik hele lichte bloedingen. Tussendoor nooit en in de stopweek ook niet.

zebra

zebra

24-07-2018 om 15:56

ik lees mee

ik slik sinds 3 weken de pil orgametril 5mg ivm heftig bloedverlies (overgang). Deze moet ik gewoon blijven doorslikken, geen stopweek. Nu sinds gisteren bloedverlies, niet zo erg als voorheen. Het kan zijn dat deze pil te licht is en na 3 maanden word ik gebeld door de poli gynaecologie hoe het gaat, indien nodig kan de gynaecoloog een iets zwaardere pil voorschrijven.

Yaron

Yaron

24-07-2018 om 16:36

Proberen

Ik ga het gewoon proberen, ben net in de tweede week van de eerste strip dus mijn ervaring zal nog even duren. Ik slik trouwens ook Mycrogynon 30, heb diverse andere pillen geprobeerd ivm hoofdpijn en geen zin in seks, maar bij deze heb ik toch het minst vaak hoofdpijn.

Guppie

Guppie

25-07-2018 om 17:25

Oestrogeendominantie

De pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Het oestrogeen is dan relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Kan allerlei klachten geven als hoofdpijn en hevigere bloedingen.

Clowntje

Clowntje

26-07-2018 om 21:19

Wat te doen?

Ik ben nu op vakantie en ben aan mijn derde strip bezig (zonder stopweek). Al een paar dagen verlies ik wat bruinige afscheiding en vanmorgen een klein beetje bloed. Is het nu verstandiger om te stoppen of kan ik door blijven slikken? Wij zijn nog ruim 2,5 week op vakantie met niet altijd de beschikking van goede toiletten ivm rondtrekken.

Angela67

Angela67

26-07-2018 om 21:33

guppie en dominantie

ik vind het wat SM'errigs hebben .
Het is wat nieuws, na zoveel duizenden jaren is eindelijk duidelijk dat vrouwen niet door mannen werden gedomineerd maar door oestrogeen!
Ben benieuwd naar de wetenschappelijke publicaties en de bijbehorende Nobelprijzen.
gr Angela

Opvlieger

Opvlieger

26-07-2018 om 21:51

Clowntje

Bij helpt doorslikken niet om dat proces dat jij beschrijft te stoppen. Als ik doorslik wordt het niet erger, dat is wel een voordeel. Maar het houdt ook niet op dan. Daarvoor moet ik echt stoppen, echt vloeien en daarna kan ik er weer een paar strips tegen.

Kaori

Kaori

26-07-2018 om 21:55

Angela

Guppie is vooral een groot volger van jesse van der velde. Een verkoper van een gezondheidsprogramma zonder veel wetenschappelijke onderbouwing.
De onderbouwing zul je dus niet krijgen.

zebra

zebra

31-07-2018 om 14:06

vervolg

ik heb het advies gekregen om 10 dagen 2 pillen te slikken ipv 1 en daarnaast kreeg ik een aantal dagen medicatie die ervoor moest zorgen dat de stolsels weg bleven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.