Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

17-04-2009 om 09:35

Antihistaminicum lactose-vrij

Help! Wie kent een antihistaminicum dat lactosevrij is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

17-04-2009 om 10:02

Apotheek?

Hallo
Lijkt me echt een vraag voor de apotheek.
succes

Tineke

Tineke

17-04-2009 om 10:33

Apotheek had geen zin

Zowel arts als apotheek wilden niet alle bijsluiters lezen en vonden dat ik maar op zoek moest naar zelfzorgmiddel, maar ik heb alle drogisterijen gehad en juist alle zelfzorganti-histaminica bevatten lactose.
Vandaar dus de vraag hier.
Telfast? Hm, dat biedt perspectief, nu dan nog de arts een receptje vragen...

Magistrale bereiding?

Daar zijn apothekers toch voor?

Linkje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magistrale_bereiding
In feite zou de apotheker dit juist leuk moeten vinden: het echte vakwerk in plaats van doosjes schuiven en controleren.

amk

amk

17-04-2009 om 13:13

Geslagen worden

klopt dat een tablet geslagen moet worden. De lactose is dan het Bulking agent. Of wel de volume vermeerderaar, omdat je anders van die hele kleine pilletjes krijgt die ook weer lastig in te nemen zijn.

Lactose wordt idd veel gebruikt want het is goedkoop en heeft goede eigenschappen bij het verwerken.

Fladder...

Dat snap ik dus echt niet hè. Mij lijkt die magistrale bereiding nou net de sjeu van het werk. Alsof het stickertjes plakken op door de robot opgehaalde medicatie nu zo spannend is?

Allemaal centjes

MIJ lijkt het ook fijn, om als apotheker, het beste product aan de klant te leveren.

Helaas lijkt de praktijk anders, het is belangrijker de eigen portemonnee te vullen dan iets meer (geld en) moeite te investeren.

Maar dat is een zijspoor, ik hoop dat je het goede middel vindt, Kaatje!

Jakiro

Jakiro

17-04-2009 om 23:53

Aerius?

Inderdaad anti-histamine drankje of de smelttablet.
Beiden zonder lactose.

Jakiro

Cea

Cea

18-04-2009 om 14:34

Magistrale bereiding

is duur. Ik ben apothekersassistente en elke apotheek kan capsules maken, maar dat kost veel tijd en tijd is geld. Ik vind het ook jammer dat we steeds minder zelf maken, het is wel heel leuk om te doen.
De meeste bijsluiters zijn trouwens wel op internet te vinden, bijvoorbeeld op www.apotheekkennisbank.nl. Xyzal en Aerius zijn ook als drank verkrijgbaar, die bevatten geen lactose.
Groetjes

Tineke

Tineke

18-04-2009 om 17:55

Geen drankjes

Het moet echt een tablet zijn.
Maar de beste tip is telfast, dat maakt magistraal bereiden ook overbodig, en dat zal de apotheek wel fijn vinden, want een etiketje plakken kost al een kwartier.
Dank voor alle tips!

Yta Chalne

Yta Chalne

18-04-2009 om 21:04

Nog meer magistrale bereiding

Hier doet de apotheker het met plezier, al dat extra werk. En eigenlijk verwacht ik dat ook wel gewoon.
Het is wel duur, onlangs had ik een potje 'zelfgemaakt' van de apotheek als proef, dat waren 30 tabletten voor 23 euro. Proef bleek geslaagd, dus terug voor drie maanden (90 tabletten) zelfgemaakt: 27 euro! Het loont dus om flink in te slaan (al betaalt de verzekering), je betaalt blijkbaar niet per tablet maar per keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.