Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

19-08-2009 om 11:17

Anusjeuk

Zoon heeft soms last van jeuk aan zijn anus, dit is eigenlijk altijd in de avond of nacht.
Ik vermoed dat hij misschien inwendig wat aambeien heeft. Of kan het iets anders zijn?
Hij heeft geen wormpjes.
Als dit zo is, kan het dan kwaad om aambeienzalf te gebruiken, zonder een dokter te raadplegen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jow

jow

19-08-2009 om 11:31

Toch wormpjes?

Ook al zie je geen wormpjes, toch kunnen ze er zijn. Mijn zoons hebben zo'n eens per jaar, vaak in de zomer zo'n vreselijke jeuk 's avonds en 'snachts, na een wormenkuur gaat het altijd weg, een worm zien we nooit.

Jeuk

Jeuk

19-08-2009 om 11:32

Toch wormpjes?

Ik heb zelf geen ervaring met aambeien, wel met wormpjes dit voorjaar. Ik had al een tijd lang jeuk, vooral 's avonds na het naar bed gaan. Ik dacht aan wormen, maar: niks te zien in de ontlasting. Op een dag: toch 2 wormpjes te zien (Yuk!). Gauw tabletjes gehaald bij de apotheek, en: geen worm meer gezien en vooral: geen jeuk meer!
Ik zou dus toch maar die anti-wormenpillen voor hem halen. Ze helpen binnen 1 dag normaal gesproken.

Jeukje

Jeuk

Jeuk

19-08-2009 om 11:32

Haha

Nou, dat is nog eens een eenduidig advies! tegelijk getikt jow!

koentje

koentje

19-08-2009 om 11:47

Nee, dat is het niet

het komt namelijk maar eens in de zoveel tijd voor en als het wormpjes zijn, zou het het vaker last moeten geven. Hij heeft er nu soms in weken geen last van en dan is het er weer even.
Dus... leuk eenduidig advies maar daar is Koentje nog niet tevreden mee!

Jeuk

Jeuk

19-08-2009 om 12:26

Huisarts?

Tja, het blijft speculaas van deze afstand. Dus of iets zelf proberen - pilletjes, zalf - of even naar de huisarts.

Jeukje

jow

jow

19-08-2009 om 12:28

Huisarts

Geen wormpjes?
Dan zou ik toch eerst voor een huisartsenbezoekje gaan. Heb je meer zekerheid denk ik.

jow

jow

19-08-2009 om 12:29

Toch weer eensgezind vandaag

Wormpje

Wormpje

19-08-2009 om 17:46

Allergie?

Ik heb er zelf ook nogal eens last van en heb ontdekt dat ik het krijg als ik op een dag meer dan 3 glazen cola light heb gedronken. Zou het zoiets bij jouw zoontje kunnen zijn? Omdat je zegt dat het af en toe eens voor komt?

koentje

koentje

19-08-2009 om 22:24

Huh?

van cola light???

Hm.

Krijg je van slecht afvegen jeuk? Je zou zeggen dat het dan meer de huid eromheen is die dan geirriteerd is.

Wormpje

Wormpje

19-08-2009 om 22:48

Koentje

Tis echt zo Koentje. Als ik nog wel eens teveel cola drink, dan kan ik acuut 's nachts niet slapen van de jeuk. Geen idee tegen welk bestanddeel ik niet zou kunnen, heb verder niet veel last van allergieen (alleen bij bepaalde soorten parfum).

Pippin

Pippin

20-08-2009 om 08:43

Cyclus

Wormpjes hebben een levenscyclus van twee (?) weken. Dus het kind heeft ze, krabt aan anus, besmet zichzelf met eitjes en twee(?) weken later zijn deze eitjes uitgekomen en heeft het kind opnieuw jeuk. Vandaar dat je de wormenpil na twee weken nog een keer moet geven.
Die pilletjes kunnen niet veel kwaad. Heb je ze al uitgeprobeerd?
Maar voedingsallergie kan ook heel goed. Ook bepaalde fruitsoorten kunnnen jeuk geven. (kiwi en ananas bijvoorbeeld)

koentje

koentje

20-08-2009 om 14:03

Ik weet wormpje,...

Dat van de aspartaam die in cola light zit je heel veel verschijnselen kan krijgen. Misschien is dat het?

Janna3

Janna3

21-08-2009 om 19:54

Jeuk 's avonds = vaak wel wormpjes

Bij wormpjes is de jeuk 's avonds en 's nachts vaak het ergst, omdat dat het moment is dat ze eitjes gaan leggen. Ik zou toch eerst een kuurtje geven. Je merkt binnen een paar dagen of het helpt. Was daarnaast het beddengoed, ondergoed en pyama op 60 graden. Het is raadzaam om iedereen in het gezin te behandelen. Wanneer je een huisarts zou bellen zou dat ook het eerste advies zijn. Vergeet overigens niet met 14 dagen de tweede pil te geven...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-08-2009 om 21:20

Wormpjes

Ik ben het er toch ook mee eens dat het best wel wormpjes (aarsmaden) kunnen zijn. Mijn zoontje heeft er regelmatig last van. Kinderen nemen het nu eenmaal niet al te nauw met de hygiene dus een besmetting is zo gebeurd. En een pilletje is niet genoeg; idd na twee weken een tweede pil geven en iedereen in het gezin behandelen anders blijft het een vicieuze cirkel. Voor de zekerheid kan je natuurlijk even langs de ha gaan om te bekijken of het wellicht toch iets anders is maar ik zou eerst een wormkuurtje doen.

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2009 om 14:53

Hier geen worm te zien

bij zoontje (4), maar wel jeuk. Op een gegeven moment toch maar zo'n pil genomen (en na 2 weken weer) en de jeuk ging weg. Ik kreeg overigens zelf ook jeuk. Dus wat het ook was, het was weg en daar gaat het toch om

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.