Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ff anders

ff anders

18-11-2011 om 08:53

Anuskramp

Wie heeft hier ook weleens last van en heeft iets gevonden wat helpt. Het is echt heel pijnlijk. Ik krijg het meestal 's nachts en blijf dan maar heel stil liggen wachten tot het overgaat maar dit duurt vaak een uur. Heb al gegoogled maar tips die men daar geeft zoals een warm bad of warme kruik zijn 's nachts nogal een gedoe.
Graag serieuze reacties want het is een echt een serieuze vraag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2011 om 09:43

De standaardvraag

Wat vond de huisarts ervan??

Beeldscherm

Beeldscherm

18-11-2011 om 10:02

Herkenning

Nooit geweten dat het een naam had, maar ik herken het wel. Al overigens tijd geen last meer van gehad. Bij mij helpt het als ik op de wc ga zitten en hard pers alsof er iets uit moet . dat eventjes volhouden en meestal helpt dat wel.
Ik maakte me wel eens zorgen, maar nooit wat mee gedaan. En zoals gezegd is het al tijden geleden (even afkloppen). Ooit gedacht dat het misschien met vet voedsel oid te maken zou hebben, maar weet niet of die suggestie hout snijdt.
Sterkte!
Beeldscherm

stella

stella

18-11-2011 om 12:09

Ja...........

ken ik ook. Tegendruk geven helpt.

Op een tennisbal gaan zitten

schijnt te helpen, maar ik zou ook wel even naar de oorzaak laten kijken!

Doet wel verd*md zeer!!

bibi63

bibi63

18-11-2011 om 16:27

Vreselijk!

Ja, ik herken het ook. Afschuwelijk gevoel, maar gelukkig duurt het bij mij nog geen halve minuut. Wat ik wel opvallend vind is dat het eigenlijk altijd tijdens de menstruatie is.
gr. Bibi

Blub

Blub

18-11-2011 om 16:40

Ik heb nooit geweten dat het vaker voorkomt en dat er zelfs een naam voor is. Jeetje. Ik heb het volgens mij ook alleen als ik ongesteld ben, maar dan zijn mijn darmen ook altijd een beetje van slag. Het duurt gelukkig maar een minuut of twee en ik probeer dan maar heel erg op mijn ademhaling te concentreren.

tjee

tjee

18-11-2011 om 22:29

Ook!

Nou, ik lees de titel van dit draadjes, en ik denk: "Oh! Zó heet dat". Hooguit 10 keer per jaar, altijd 's nachts, en hartstikke vervelend pijnlijk. En altijd denk ik dan dat ik eens naar de dokter moet en hoe ik dan toch moet uitleggen wat ik heb. Maar de volgende ochtend ben ik het weer vergeten.
Goed, anuskramp dus. Blij dat ik het niet meer hoef uit te leggen aan de huisarts

Tanneke

Tanneke

19-11-2011 om 03:46

Prikkelbare darm?

Ik heb prikkelbare darm syndroom, waarbij ik ontzettende krampen onderin mijn buik krijg, die vaak beginnen of samengaan met kramp in de anus.
Het is echt heel pijnlijk inderdaad.

Heb je weleens last van je darmen? Bijvoorbeeld obstipatie?
(of juist heel vaak moeten).
Bij mij is het vaak terug te brengen naar wat ik eet en weet oook wel waar het van komt. (bijvoorbeeld te veel koffie, alcohol en bepaalde soorten groenten als aubergine,courgette, dus de zgn nacht schade voedsel).

Het klinkt misschien heel gek en ik besef me ook echt wel dat niet iedereen hetzelfde in elkaar steekt,maar wie weet helpt het bij jou ook: het enige dat hiet direct verlichting geeft is als mijn man onderaan mijn rug hard wrijft.
Zeg maar waar je bil spleet begint, dan een centimeter of drie naar de zijkant en dan iets hoger, waar die spieren aanhechten, daar zitten dan een soort van dikke bobbels die hij weg wrijft. Zowel links en rechts.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Baat het niet dat schaadt het niet.

Het is erg vervelend inderdaad.

Vreselijk!

ik heb veel kramp door mijn spierziekte, maar dit is wel de gemeenste. het gaat heel lang niet over, ik kan wel janken als het toeslaat. inderdaad meestal 's nachts, maar ook soms overdags. dat is dan ook nog eens genant.

bij mij helpen 2 dingen: een keteltje met erg warm, eerder heet water over die hele streek gieten. dat is het meest effectief. alle andere vormen van plaatselijke hitte(kruik, heet bad) werkt ook.

verder had ik het idee dat een zetpil met paracetamol 1000 wel wat doet. maar niet zo snel als het hete water.

als het wegtrekt is het ook ineens helemaal weg. dat is zo vreemd. het blijft niet doorzeuren of zo.

Anuskramp dus

Ik noemde het wel eens een erge kramp, maar dat is het dus ook echt? Daar sta je dan, midden in de nacht naast je bed, van alles te proberen om er van af te komen. Ik ga de tip met de warmte de volgende keer uitproberen. Ik heb het maar een paar keer per jaar, gelukkig.
Ik dacht dat het door de aambeien kwam. En inderdaad, een heftige kramp en als het weg is, is het ook echt weg, hier ook geen nazeuren.

ff anders

ff anders

20-11-2011 om 13:02

Dank je wel.

Ik heb inderdaad ook het prikkelbare darmsyndroom maar eerlijk gezegd nooit gedacht dat het daar misschien bij hoorde. Overigens heb ik er ook niet zo vaak last van gelukkig maar als ik het wel heb zou ik graag een goede oplossing willen. Ik heb me echt nog nooit zorgen gemaakt dat het iets ernstigs is, het is meer iets als hoofdpijn. Dat heb je ook wel eens zonder dat je daar meteen voor naar de huisarts hoeft. En misschien hebben mensen wel net zo vaak hoofdpijn als anuskramp, alleen wordt over de laatste zelden geklaagd.

nina b.

nina b.

20-11-2011 om 20:07

Tenesmi ani (of tenesmus)

is officiele term: googled makkelijker
1 maal gehad tijdens bevalling (het persen): vreselijk
sterkte ermee

Proctalgia fugax

Bij mijn weten is dit de officiële term, maar googlen op anuskramp lukt ook helemaal prima

nu nog er zo snel mogelijk van af zien te komen!

ff anders

ff anders

23-11-2011 om 19:43

Veel mensen

blijken er last van te hebben maar er wordt weinig over gesproken. Zoals al uit dit draadje blijkt weten een aantal mensen niet eens wat het is!
Maar gedeelde smart is halve smart...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.