Gezondheid

Jesse_1
02-06-2025 om 22:47
App voor voeding/calorieën te tracken
Hi,
Ik heb de app van het Voedingscentrum (Eetmeter) gebruikt om mijn voeding te tracken, maar de app is er plotseling mee gestopt. Opnieuw opgestart, cache geleegd etc etc. maar hij wil niet meer inloggen. Op de website werkt het wel, dus mijn account bestaat nog en mijn wachtwoord is ook goed.
Ik ben nu snel op zoek naar een nieuwe app.
Kent iemand een goede app om voeding te tracken? Ik heb My fitnesspal geprobeerd, maar die vind ik redelijk prijzig (of 30 dagen gratis proberen, maar ik wil niet na 30 dagen 'moeten stoppen'), Foodvisor geprobeerd, maar dan krijg ik een hele enquête hoe ze mij gaan begeleiden naar... en dat hoef ik niet, ik wil alleen mijn calorieën tracken.
En dan een app met Nederlandse producten (bij voorkeur ook met scannen van barcode) en mogelijkheid om voor de app onbekende producten toe te kunnen voegen. Als de app echt goed is, hoeft hij niet gratis te zijn.
Iemand met een goede tip?
Groet, Jesse_1

Jesse_1
03-06-2025 om 06:37
App doet het weer, crisis afgewend
Mocht iemand nog een goede tip hebben, dan sta ik daar zeker nog voor open
Dat was van korte duur.
Tips zeer welkom!!

Decembermamma
03-06-2025 om 08:40
Ik heb een samsung horloge gekocht en daar zat in de app een hele fijne optie om je voeding bij te houden.

Dwaze-Opa
03-06-2025 om 09:46
Ik gebruik ook de eetmeter. In begin altijd myfitnesspal. Fitnesspal is wel veel beter want op eetmeter vind ik gewoon dat er een hoop spullen niet opstaan. En dat ze te veel aan de regels van voedingscentrum aanhouden. Wat soms los staat van je doelen.

Annaniem2023
03-06-2025 om 10:33
Dwaze-Opa schreef op 03-06-2025 om 09:46:
Ik gebruik ook de eetmeter. In begin altijd myfitnesspal. Fitnesspal is wel veel beter want op eetmeter vind ik gewoon dat er een hoop spullen niet opstaan. En dat ze te veel aan de regels van voedingscentrum aanhouden. Wat soms los staat van je doelen.
Gek he dat de app van het Voedingscentrum de adviezen van het Voedingscentrum volgt. Daar begrijp ik echt niks van 😕

Dwaze-Opa
03-06-2025 om 11:01
Annaniem2023 schreef op 03-06-2025 om 10:33:
[..]
Gek he dat de app van het Voedingscentrum de adviezen van het Voedingscentrum volgt. Daar begrijp ik echt niks van 😕
Dat scheelt dan ben ik niet de enige. Je snap ook wel dat ik bedoelde dat het te beperkt is.

dan
03-06-2025 om 17:01
Tot vorig jaar gebruikte ik een app, volgens mij heet hij Food (logo groene appel). Die vond ik fijner dan de app van het Voedingscentrum.

Jesse_1
04-06-2025 om 19:24
Dank voor de tips! De Eetmeter doet het inmiddels weer, maar ik ga ook eens wat ander uitproberen denk ik.