Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sanrica

Sanrica

30-12-2012 om 22:58

Armverlenging kind

Ik hoop hier iemand te vinden die mij iets meer kan vertellen over een armverlenging. Dit omdat ik pas in februari in het amc terecht kan en ik veel te nieuwsgierig ben. Maar ik zal eerst uitleggen wat er aan de hand is. Mijn dochter is nu 5 maar toen ze net 2 was zijn we erachter gekomen dat ze een aangeboren afwijking heeft. Haar ellepijp en spaakbeen zijn aan elkaar gegroeid waardoor ze haar arm niet kan draaien. Bijv. hand ophouden, glas vasthouden, onder je oksel wassen enz. enz. Gelukkig alleen in haar linkerarm en is haar rechterarm goed. Naar nu blijkt is haar groeischijf ook niet goed. Haar linkerarm is namelijk een stuk korter dan haar rechterarm. Dus zit ik nu met de vragen gaat haar arm uberhaupt nog wel groeien, hoe groot wordt het verschil dan, doen ze bij kinderen in de groei al een armverlenging of wachten ze tot het kind is uitgegroeid. Oftewel ik zit er toch over te piekeren en ik hoop dat iemand me hier wat meer informatie over kan geven. Alvast bedankt!

Groetjes Sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

30-12-2012 om 23:34

Zelf geen ervaring

Maar ik vond onderstaande link over aangeboren aanlegdefecten.
Vrienden hebben een dochtertje met korte armen, eigenlijk bovenarmen zonder elleboog met op de plaats van de elleboog niet goed aangelegde handen, en ook de benen zijn niet helemaal goed aangelegd. Bij hen gaat in eerste instantie medische aandacht vooral naar de benen uit, hoewel de armen veel 'gehandicapter' ogen, een beetje in lijn met wat in de link wordt gesteld. Zoals ik het begrijp wordt verlenging na het tiende jaar gedaan. Met armen gebeurt dit (veel) minder vaak. Maar ik denk vooral dat het voor iedereen ook weer anders is, afhankelijk van de aanlegfouten.

Ik hoop dat je, en vooral je dochter, goed geholpen wordt. Blijf kritisch en probeer goed beslagen ten ijs te komen.

http://www.kinderorthopedie.nl/content/kinderorthopedie/crdefecten.asp

Groet
mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.