Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

06-04-2012 om 22:11

Artrose in de enkel

Ik heb artrose in mijn enkel en het gaat niet goed. Vorig jaar heb ik al de spuit in het gewricht gehad, dat heeft redelijk geholpen, maar nu niet meer. En wat nu? De orthopeed praat over een stijve schoen of het vastzetten van de enkel. Geen van beide opties klinkt aanlokkelijk. Ik heb de schoenen gezien waar de orthopeed aan denkt en de tranen schieten je in de ogen: er is niets, maar dan ook niets vrouwelijks aan. Rokjes kan ik vanaf die dag gewoon vergeten. Zelfs met een spijkerbroek ziet het er vreselijk uit. Maar ja, de enkel laten vastzetten? Operatie, 6 weken onbelast gips, 6 weken loopgips, revalidatie en dan? Ben ik dan pijnvrij? voor hoe lang? Heeft er iemand ervaring met een behandeling tegen artrose in de enkel? Alles is welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jessica 5

jessica 5

07-04-2012 om 00:10

Ervaring

Het is al weer 25 jaar geleden dat ik uiteindelijk mijn enkel heb laten vast zetten. Ik ben ook begonnen met spuiten in het gewricht, zes weken gips in de hoop dat het vanzelf vast zou gaan groeien,zooltje in mijn schoen.
Ik ben er niets mee opgeschoten. Uiteindelijk na pijnbestrijding(zenuwblokkade) Ging het wel wat beter. Ik ben nog steeds niet pijnvrij. Vooral met wisselen van schoenen krijg ik wel weer meer pijn.
Bekijk deze site maar eens http://www.orthopedie.nl/content/enkel/enkel-arthrodese.asp Misschien weet je alles al wel.
Deze kliniek is wel erg goed,misschien voor een second opinion?. http://www.maartenskliniek.nl/verwijzers/orthopedie/nijmegen/
Sterkte met het nemen van die moeilijke beslissing.

Vic

Vic

07-04-2012 om 13:53

Schoenen

Ik zou alleen voor een operatie gaan als andere hulpmiddelen niet meer helpen. Die schoenen zijn inderdaad niet zo charmant, maar je mag zelf meedenken over het model en de vormgeving dus dan kun je de 'schade beperken'.

Biene M.

Biene M.

07-04-2012 om 20:31

Uit de tweede hand

Mijn buurman heeft die operatie laten doen. Hij zei van de week nog hoe blij hij is dat hij eindelijk geen pijn meer heeft. Hoe lang hij er profijt van zal hebben weet ik niet, die operatie was ongeveer een half jaar geleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.