Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-06-2012 om 08:34

Auw, aambei

Auw, ik heb een aambei. Een uitwendige en het doet zeer. Ik ga straks naar de apotheek om iets te halen hiertegen. Iemand nog de gouden tip om hier snel vanaf te zijn?

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Medelijder

Medelijder

25-06-2012 om 10:13

Helaas

ik dacht ook dat met wat truuks de aambei weer zou verdwijnen. Neen dus. Men kan in de poli een elastiekje eromheen "schieten", dan blijft er een flapje over. Die van mij is als een flinke kers.
Je kunt heel voorzichtig wat druk op de aambei zetten, en dan druk je hem (gedeeltelijk) leeg, en kun je hem "naar binnen floepen" (wel eerst wat invetten). Maar dat werkt maar tijdelijk, hij komt altijd weer terug. Het is als een zwakke plek in een te hard opgepompte fietsband. Aambei is een uitgelubberd bloedvat (die normaal dienen om je poepertje lekdicht te houden in combinatie met je sluitspier)
"Die van mij" is zo klein dat men daar niets aan doet (volgens mijn huisarts)

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

25-06-2012 om 10:42

Kan wel weg gaan

Ik heb aan mijn laatste bevalling een aambei over gehouden. Die is zo goed als weg na een behandeling met Curanol (crème en pilletjes). Af en toe steekt hij nog de kop op, maar als ik hem tijdig 'terugduw' blijft hij weg.

Jamilla

Jamilla

25-06-2012 om 11:30

Hier ook

hier ook soms een aambei. Duurt dan een paar dagen met wat geluk, en dan is ie weer weg. Heb het overgehouden aan mn bevalling. Als ik nu te harde ontlasting heb, dan komt ie weer.

Curanol werkt echt het beste. Vooral de combi creme en pilletjes.
Als ik echt heel veel pijn heb, wil het ook wel eens fijn zijn om een zakje met jam uit de vriezer tussen je bips te stoppen. Geeft even wat verlichting. (klinkt wel heel raar trouwens, maar t was een tip van de kraamhulp destijds)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-06-2012 om 11:44

Oke

De curanol pilletjes en creme heb ik besteld, voor vandaag theranal van de apotheek.
Maar helemaal er van af komen gaat dus niet lukken? Ik vind het echt vreselijk. En nu ook killing voor mijn sexleven

Grt Dendy

Dendy

Ik heb het 1 keer gehad, met creme op recept er vanaf en nooit meer terug gekomen, dus het kan wel !

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-06-2012 om 12:42

Binnen hoeveel tijd zou ik verbetering moeten voelen? Dit is voor mij ook de eerste keer.

Dendy

dc

dc

25-06-2012 om 14:04

3 dagen

Ik heb er ook legio gehad (was mijn grote zwangerschapsprobleem bij de eerste 2) en ze zijn allemaal weg hoor. Kan best. Ik heb 1 operatie moeten ondergaan bij de oudste.

Het is voornamelijk een doorbloedingsprobleem. Dus alles wat goed is voor je bloedcirculatie is goed tegen aanbeien. Dus steunkousen, voeten omhoog 's nachts, niet je benen over elkaar doen bij het zitten, veel bewegen, benen afspoelen met koud water na het douchen. Dat soort dingen. De zalf helpt volgens mij voornamelijk tegen de pijn. Probeer hem zo vaak mogelijk weer terug naar binnen te duwen, des te eerder vertrekt hij.

Yura

Yura

26-06-2012 om 09:25

Sperti

Bij mij helpt gewoon de sperti-zalf nog altijd het beste.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.