Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

NaShA

NaShA

20-02-2011 om 13:11

Auwauw mijn oor!

Nog nooit van mijn leven oorontsteking gehad en nu, 40 jaar oud, heb ik zo'n pijn in mijn oor! Hij klapt ook steeds dicht waardoor ik een heel raar gehoor heb, of ik nu zelf praat of een ander. Hij doet ook pijn als ik hem dicht druk. Dus ik vermoed een oorontsteking. Iemand tips waardoor ik er vandaag en morgen minder last van heb? Eventueel kan ik dinsdag naar een huisarts....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

20-02-2011 om 13:18

Hap?

Waarom bel je niet met de huisartsenpost? Die is hier toch voor?

Maxime.M

Maxime.M

20-02-2011 om 13:20

Dochter

Onlangs met dochter naar huisarts geweest. Ze had inderdaad een ontstoken oor, enige wat ze kon doen was neusdruppels gebruiken en paracetamol.... en uitzitten dus

NaShA

NaShA

20-02-2011 om 13:22

Hap hier

laat je niet zo snel komen hoor...als je bijna op sterven ligt wellicht, maar ik denk dat ze hiervoor geen plek gaan maken...

NaShA

NaShA

20-02-2011 om 13:23

Neusspray

ik gebruik al heel lang neusspray (te lang ja) en 2 weken terug ben ik ziek geweest. Griep, verkouden enz. Vanaf die tijd al problemen met dat oor. Ik heb toen van de HA ook een andere neusspray gekregen. En nu dus dit probleem als gevolg....

Monet

Monet

20-02-2011 om 14:00

Tja

heb je er al een telefoontje aan gewaagd? Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik niet mocht komen als ik belde voor mezelf of een ander.

NaShA

NaShA

20-02-2011 om 14:14

Monet...

ik weet dat omdat ik inderdaad al vaker met de HAP gebeld heb. Pas bij zeer ernstige dingen (en hoewel vervelend en pijnlijk weet ik nu al dat dit oor daar niet onder gaat vallen mag je komen...Dit oor is echt zo'n gevalletje, kan ook morgen bij eigen HA...Misschien is het regio-afhankelijk?

Hes@

Hes@

20-02-2011 om 21:42

Pijnstiller

in mijn ervaring helpt paracetamol maar zeer matigjes bij ooronsteking (niet zeg maar). Ibuprofen helpt wel. Als je dus verrekt van de oorpijn experimenteer dan een beetje met verschillende pijnstillers. Het gaat echt met een paar dagen weer over. Met de juiste pijnstiller kom je er best goed doorheen. Sterkte!

NaShA

NaShA

20-02-2011 om 22:20

Ibuprofen/naproxen

helpen bij mij sowieso beter dan een molletje...Nu is op dit moment alleen nog het dove gevoel, de pijn is wel iets minder dankzij het pilleke...Maar van mij mag het doorbreken, dan hoor ik tenminste weer wat...
Kan leuk worden morgen op mijn werk

Yura

Yura

21-02-2011 om 08:33

Otalgan

Het enige dat bij mij helpt tegen de pijn is otalgan in je oor druppen. Ik weet dat je een oorontsteking van binnen uit moet verhelpen mbv neusspray en stomen, maar de pijn komt doordat je trommelvlies vacuum zuigt, door het vocht dat aan de binnenkant zit (ipv lucht), daarom is doorprikken of doorbreken ook zo'n opluchting, dan komt er lucht bij. Otalgan verdooft je trommelvlies en dat is zo heerlijk, heb het in het vliegtuig ook altijd bij me en voor het landen druppel ik dat ook even lekker in.

Puck

Puck

21-02-2011 om 09:31

Geen otalgan als je nog naar de dokter wilt

Met oordruppels zoals Otalgan kun je beter niet beginnen als je nog van plan bent om naar de dokter te gaan. Door de druppels vertroebelt het beeld op het trommelvlies en kan de arts het niet meer goed beoordelen.

NaShA

NaShA

21-02-2011 om 20:17

Zul je net zien

heeft man vandaag gebeld naar HA, kan ik woensdag komen, is de pijn vandaag weg en het oor ook weer grotendeels open....ik ga toch maar, want ik had er al langer last van....

NaShA

NaShA

23-02-2011 om 15:59

Toch vocht achter

het trommelvlies. Niet ontstoken gelukkig. Buis van eustachius zit dicht ws door de verkoudheid. Kan wel een poosje duren en anders, als dat niet zo is, dan was er nog wel een optie....buisjes (en daarop kreeg de ha pretoogjes, want ja, Nas heeft 2 orenkinderen natuurlijk die allebei buisjes hebben of hebben gehad....). Ik heb mijn stoombakje maar weer tevoorschijn gehaald om de boel open te gaan gooien.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.