Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Baarmoeder verwijderen (op jonge leeftijd)/ endometriose

Hallo allemaal,

Na wat zoeken, kwam ik alleen verouderde topics tegen en besloot ik een nieuw gesprek te starten.

Ik sta op de wachtlijst om mijn baarmoeder te laten verwijderen.
Ik ben 33 en heb twee kinderen van 8 en 5. Enige tijd geleden is er milde endometriose vastgesteld, maar ik ben  15 jaar onder behandeling ivm afwijkende cellen, hevig en onregelmatig bloedverlies en een poliep.
Na alle ingrepen en hormoonbehandelingen ben ik er wel klaar mee.
Alleen de novasure is een optie, maar dit gaat niet helpen tegen de pijn en verklevingen die er al zitten. Ik ben op het moment heel fit en heb een goed vangnet, wat mij denk ik ga helpen.

Er wordt heel duidelijk verteld bij beide ingrepen, wat voor en nadelen zijn en wat risico's etc zijn. 
Toch denk ik en hoop ik dat verwijderen echt een verademing gaat zijn na mijn herstel.

Zijn er meer mensen die hier op relatief jonge leeftijd hun baarmoeder hebben laten verwijderen?
Of die elke andere mogelijke behandeling bij endometriose heeft gehad en er moedeloos van is?

Alvast bedankt voor je reactie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.