Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

18-12-2010 om 13:40

Baby 3 maanden buikgriep? Al vanaf dinsdag de hele dag dunne spuitluiers...

Ons dochtertje van 3 maanden krijgt nog 3 borstvoedingen en 2 fles,ik vond het zelf te zwaar om te
blijven afkolven op mijn werk dus doe ik het zo,alleen nu hoest ons dochtertje al zo lelijk va. vorige weekvrijdag,haar neusje zit volgens mij al meer dan een maand dicht en nu heeft ze va. dinsdag veel dunne luiers( per dag,eerst groensig van kleur met slijm,nu geel met slijm,kan het zolang duren?
Ze drinkt goed,vooral aan de borst en heeft natte pampers,maar is vadie tijd s'nachts ook enkele keren wakker en trekt haar beentjes dan erg op,dan leg ik haar aan en daarna weer een pamper vol(heeft dan in de weg gezeten of buikpijn),is dit waarscgijnlijk buikgriep(flinke rode billetjes),mijn andere 2 kinderen hebben het nog niet,of hoeft dat ook niet altijd?
De dokterassistent zei heeft het niet te maken met overgang borst/fles,maar dat doe ik nu 3 weken en ze moest wel wennen(krampjes),maar dat zal toch niet daarmee te maken kunnen hebben(geef hypoalergeen erbij)
Ook slik ik sinds een week davitamon compleet mama(om aan te sterken,omdat ik regelmatig moe ben),maar daar kan het toch ook geen verband mee hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
karin

karin

18-12-2010 om 13:43

Ze heeft ook een lichte oorontsteking gehad

ze heeft ook een lichte oorontsteking gehad,en ik zag uit het andere oor weer iets komen,dus teruggegaan maar dat was oorsmeer!
(Ben allert want ons andere dochtertje heeft 6 maanden
meningitus gehad,en had waarschijnlijk ooronsteking dat
wij niet wisten,want ze huilen aldagen van tevoren veel
s'nachts)
en allergie zit er bij ons ook in manlief heeft hooikoorts,allergie voor honden/katten en huisstofmijt...

Allergie

Bij 2e kind kreeg ik de tip van de consultatiebureauarts om zelf ook helemaal koemelkeiwitvrij en hypo-allergeen te eten en te drinken. Elk spoortje koemelkeiwit of andere allergenen in je borstvoeding kan een probleem zijn op deze leeftijd. Je kunt extra calcium bij de apotheek halen omdat je zelf geen kaas of melk nuttigt.
Als de diarree dan nog blijft kun je mogelijk laten testen op lactose of dat een probleem is.
Dan is de hypoallergene melk niet afdoende.
Als baby gaat eten kun je een hypo-allergeen schema aanhouden -geen melk, ei, citrusfruit, noten, kruiden, garnelen of kabeljauw- en elk voedingsmiddel eerst 3 dagen uitproberen voor je het aan haar menu toevoegt.
Etiketten lezen dus. En de artikelen in je keuken aanpassen.

Davitamon

Kijk op de bijsluiter van de Davitamon of er mogelijk melk in verwerkt zit of andere allergene stoffen.
In de pufjes van dochter bleek vroeger soja te zitten. Daarop heb ik de fabrikant aangeschreven. Kinderen met een koemelkeiwitallergie hebben in 40% van de gevallen ook een allergie voor soja.
Oliebollen in kramen worden tegenwoordig vaak gebakken in pindaolie, ook een mogelijk allergeen.

karin

karin

18-12-2010 om 21:39

Dank je, maar bij volledige bv krijgt ze toch ook de melkprodukt

Bedankt,maar ze krijgt bij volledige bv toch ook de(melk)produkten binnen die ik eet,ik dacht idd ook bij deze klachten aan een allergie,ik houd het even in de gaten!

karin

karin

18-12-2010 om 22:05

En had ik dan niet direct na flesvoeding iets moeten merken, hoe

maar had ik dan 3 weken geleden niets moeten merken
bij de overgang van borst naar fles,ik merkte wel dat ze flink moest wennen(krampjes),nu twijfel ik echt over buikgriep of een allergie,ze was al verkouden en huilt s'nachts enkele keren de hele week al,dan leg ik haar aan en dan is goed,dan stopt ze met drinken en dan weer een pamper(dunne slijmerige ontlasting)ze drinkt wel,maar soms met moeite enkort later weet ik waarom(zat weer iets in de weg,weer pamper vol!
Maar ik wacht even af,als het buikgriep iskanhet een week aanhouden,dus even tot dinsdag afkijken en anders naar de dokter!

Ik snap je probleem denk ik

Ik vind het nog altijd jammer dat ik bij zoon niet direct zelf op koemelkeiwitvrij ben overgegaan maar je hebt een punt. Jou probleem begint bij de overgang op flesvoeding en dan de 'buikgriep'. Dan kun je niet zeggen wat wat is. Maar mogelijk kun je haar laten testen als dit aanhoudt. Tenminste, bij mijn kinderen was het ook aantoonbaar in het bloed, dat is ook niet altijd zo.
Allergie is ook een praktische zaak. Houden de klachten aan dan kun je wat doen, houdt het dan op dan kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat dat geholpen heeft.

Allergie moet je opbouwen

Een allergie moet je opbouwen. Het kan dus heel goed dat een kind na 2 of 3 weken opeens op de kunstvoeding reageert.

Is er niet gewoon iets aan je kolfprobleem te doen?
De wet geeft je het recht om 25% van je werktijd te besteden aan het voeden van je kind. Dat hoeft niet in de vorm van kolven. Dat kan ook door later te beginnen en eerder naar huis te gaan. En door naar je kind te gaan of je kind naar je toe te brengen, mocht kolven je helemaal niet lukken.

Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om 2 flesjes per dag te kolven? Echt joh, zoek daar hulp voor, ik heb bij beide kinderen fulltime gewerkt (bij de oudste 5,5 dag per week), en er is echt never nooit een druppel kunstvoeding in gegaan!

dc

dc

19-12-2010 om 16:26

Dirksmama

Fijn voor je, ik deed er een uur over om een half flesje bij elkaar te kolven. Mijn zus had in 10 minuten 2 flesjes.

Dus dat soort advies maakt me erg kriebelig hoor. Een ik woonde in frankrijk, waar je recht hebt op 1 uur onbetaald kolfverlof, niet voedverlof. En een uur salaris verliezen voor nop is niet echt fijn.

Idd dirksmama

Tja en ik ben leerkracht en dan is het niet handig als je later begint of eerder weggaat of je kind aanlegt voor de klas, of even op en neer gaat naar het kdv om te voeden. Sommige banen lenen zich er niet goed voor, ook al heb je er zo leuk recht op. Nou had ik de mazzel dat ik mijn ouderschapsverlof 50 proc doorbetaald kreeg, zodat ik pas met 6 mnd weer ging werken, en na die 6 mnd 1x op mijn werk kolfde in de pauze, maar eh.... meer om het op gang te houden dan voor de hoeveelheid hoor, het is echt niet voor iedereen zo makkelijk en zo haalbaar. Karin schrijft dat het voor haar zwaar was, nou dan is dat dus zo. Mijn kinderen hebben ook nooit kv gehad, maar ik zou weer nooit fulltime werken met een kind. Iedereen haar keuze!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.