Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bacteriele vaginale infectie gaat maar niet over

Wie heeft ervaring met een hardnekkige bacteriele vaginale infectie (vaginose)?

Blaasontstekingtest en -kweek, soa-test, uitstrijkje laten doen: allemaal in orde. Wel kwam er uit een vaginale kweek een bacterie (niet gardnerella maar een andere). Daar had ik ook de kenmerken van: dunnige afscheiding met een vreselijke stinklucht.

Ik heb inmidddels twee anitiobioticumkuren gehad. De eerste amoxciciline, dat hielp nauwelijks (wel minder stank). De tweede metronidazol (o.i.d.) hielp al beter, en het het leek even alsof het over was: de afscheidng werd lichter van kleur en geur werd weer ' vertrouwd'. Maar nu is die kuur sinds twee dagen afgelopen en is de afscheiding weer donkerder. De stinkende geur is niet meer zo erg als eerst.

Mijn klachten nu zijn: branderig gevoel na het plassen in mijn vagina en licht-bruinige/grijzige afscheiding. Met dat branderige gevoel na het plassen is het ook begonnen. Verder voelt het alsof er de hele tijd spul uit mijn vagina loopt (het is wel meer dan normaal maar niet absurd veel).
Ik heb soms ook een beetje last van krampen (alsof ik ongesteld ben). Volgens ha komt dat ook door die infectie.

Ik ben sinds ik dit heb wel twee keer op tijd ongesteld geworden (ik slik geen pil).

Maandag ga ik maar weer naar de ha, maar misschien heeft iemand tips?
Zou erg welkom zijn...ik loop hier al vanaf december mee...niet fijn.

Ik wilde beginnen aan een kuur Gy-na-tren maar lees net in de bijsluiter dat je dat niet mag gebruiken als je een branderig gevoel hebt.

Las ook ergens over 'Revamil fem', een soort honing, om in te brengen.
En over Normaflor, vaginale tabletten met hoge vitamine C.
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring

maar ik zou terug gaan naar de dokter. Als er een kweek gedaan is wordt ervan de gevonden bacterie ook een resistentie spectrum bepaald, maw voor welke antibiotica de bacterie gevoelig is. Als je huisarts zich aan dat advies heeft gehouden zou je er nu echt vanaf moeten zijn, of het was een mix van bacterien en nummer 2 is nu aan het opspelen( ik was in een "vorig" leven bacteriologisch analiste).

bertje1

bertje1

19-02-2012 om 14:06

Orthiflor

misschien voor de zekerheid ook je darmflora op orde brengen.

Multi gyn acti gel

Is me hier aangeraden.
Dat brengt je pH op orde waardoor de goede bacteriƫn weer kunnen groeien en de overhand terugkrijgen.
Wonderspul!
Ik heb het amper hoeven gebruiken, de boel was meteen weer ok.
Echt super.

marie

marie

20-02-2012 om 11:57

Ook multi gyn acti gel

hallo
Ook ik adviseer je om dat eens te proberen. Het hielp mij ook van mijn vaginale klachten af.
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.