Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bartholin klier

Goedemorgen,
Ik heb op Internet al proberen te zoeken naar ervaringen maar ik kan niks vinden dus hoop eigenlijk dat hier iemand zich herkent in mijn verhaal. In 2019 is er in mijn bartholin klier een ballon catheter geplaatst omdat er een cyste zat. Nu heb ik sinds bijna een jaar roze afscheiding waarmee ik naar de gyneacoloog ben geweest. Kweekjes, uitstrijkje, vaginale echo alles is gecheckt en er kwam niks uit. Nu bleek twee weken geleden dat het door de klier van bartholin kwam. Anti biotica gekregen in de hoop dat het over zou gaan. Niet is minder waar want sinds een week komt er nu bloed uit deze klier. Over twee weken niet ik terug naar de gyneacoloog maar wat ik zo naar vind er is niks over te vinden. Is er iemand die zich hier in herkent..

Ik heb 4 jaar geleden een bartholin cyste gehad. Die is door de gynaecoloog onder verdoving leeg gezogen. Klinkt naarder en pijnlijker dan het in werkelijkheid was. Ik heb 2 dagen een maandverbandje moeten dragen wegens de viezigheid die eruit kwam. Daarna geen last meer gehad en de cyste is ook nooit meer teruggekomen. 

Vlinder24

Vlinder24

05-12-2023 om 09:12 Topicstarter

Dankjewel voor je reactie. Is leegzuigen anders dan een balloncatheter? Voor nu zit er geen verdikking maar komt er alleen steeds troep en bloed uit.... Sinds die balloncatheter is de ellende eigenlijk begonnen..

Goedemiddag (Vlinder?);
Ik ben wat dieper in mijn geheugen gaan graven en ineens herinnerde ik me dat de gyn. na de ingreep bij mij ook 'iets' in de wond heeft aangebracht om e.e.a  af te voeren. Het was niet zo heel groot maar ik denk dat het dan ook zo'n balloncatheter was. 🤔
Dat dingetje hoefde ook niet verwijderd te worden maar zou vanzelf afgestoten worden..
Ik weet wel dat ik, zoals ik al schreef, weinig last had na de ingreep, geen pijn; hoogstends een wat schrijnend gevoel. Maar bij mij was er ook geen sprake van een ontsteking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.