Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bedankje tips exceem urea

Ik heb nav het draadje van Tirza nog eens krities gekeken omdat zoon weer meer jeuk kreeg, droge seizoen komt eraan, en ik had het idee dat wij met vaseline cetomacrogol te veel afsloten. Dat dat niet goed was voor de jeuk.

Dankzij de Urea-tip van Elisa en anderen zag ik (man had een paar dagen gesmeerd) opeens een babyhuidje in plaats van de de droge toestand die ik normaal onder ogen kreeg 's avonds. Ik denk dat we nu twee weken met Balneum Hermal extra vettend smeren, en ik zal nog verder kijken naar Eucerin en wat andere suggesties. Maar dit is alvast een succes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

02-11-2010 om 22:25

Rodebeuk

Fijn om te horen, maar waarom ga je nu verder met andere produkten uitproberen. Als dit goed gaat zou ik het hier lekker bij laten. Never change a winning team.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2010 om 22:53

Fijn!

Fijn zo! Zoonlief is nu ook van zijn droge pukkeltjes-huid af dankzij de La Roche Posay. We gebruiken nu (ik gebruik ze zelf ook vanwege mijn chronisch droge eczeemhuid) Lipikar Syndet Reiningscreme en de Lipikar Baume is ook erg prettig.
LRP heeft erg fijne produkten voor een gevoelige, droge huid. Ik vind ze niet allemaal even prettig en van sommige krijg ik zelfs een allergische reactie (waarom ze nu weer zo nodig parfum in bepaalde produkten moeten stoppen is me een raadsel) maar tja, het is altijd "hit or miss".
Nog een tipje: als je een hele droge, gevoelige gezichtshuid hebt is de Toleriane Riche een fijne, volle gezichtscreme. En niet geparfumeerd
Lekker zo door blijven smeren!

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 07:04

Ja,calmurid

Heb ik ook sinds kort, prima spul en gratis..

rodebeuk

rodebeuk

03-11-2010 om 07:27 Topicstarter

Elisa

..simpel, negen euro nogwat per fles, in twee weken op, keer 26...zitten we toch weer boven de 200 voor smeren.

Anders had je natuurlijk vol-ko-men gelijk gehad

Janna3

Janna3

03-11-2010 om 08:59

Via huisarts

Wij smeren met paraffine-vaseline zalf (dus niet de creme want die trekt niet in een droge huid maar blijft er op liggen) en ureumzalf 10%. Gekregen via de huisarts dus veel voordeliger.

Calmurid hier niet gratis

zie titel, ik moest toch echt een eigen bijdrage betalen (geen faillisementsbijdrage, maar toch iets van een paar euro)

Tinus_p

Tinus_p

03-11-2010 om 10:01

Gratis zalf

xanneke:
"heb ik van de huisarts,op recept, gratis,"
Dat is maar de vraag. Afrekening eigen risico van je zorgverzekeraar al gecontroleerd?

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 13:30

Tinus

Sommige mensen gebruiken zoveel medicijnen voor chronische kwalen,die zijn half januari al door hun eigen risico heen..

Tinus_p

Tinus_p

03-11-2010 om 14:59

Geen eigen risico

fiorucci:
"Sommige mensen gebruiken zoveel medicijnen voor chronische kwalen,die zijn half januari al door hun eigen risico heen.."
Dat maakt niet uit. Het ging mij er om, dat apotheken soms medicijnen verstrekken zonder om betaling te vragen, waarna de zorgverzekeraar later deze rekening incasseert. Mijn nieuwe tandarts deed dit ook :-0

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-11-2010 om 15:17

Rodebeuk

Dat is waar, jullie smeren natuurlijk met meer personen; ik gebruik trouwens ook gewone Natusan baby-olie als bodymoisturizer na het douchen hoor, anders gaat het toch in de papieren lopen.
Rottige is dat ik werkelijk tegen heel weinig ingredienten en formules kan; heb nu sinds een maand onstoken eczeem rond mijn ogen van een voorgeschreven medicijn tegen ooginfectie(!) en de daartegen voorgeschreven creme zorgde daarbovenop dus weer voor een allergische reactie;-(
Kortom ik ben allang blij als ik iets vind dat mijn huid wel verdraagt...

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 15:24

Tinus

Ah, zo. Tot nu toe nooit gehad, als iets niet vergoed wordt hoor ik dit meteen in de apotheek.
Als ik bij een tandartsbehandeling ook maar een beetje twijfel, bel ik eerst mijn verzekering.

rodebeuk

rodebeuk

03-11-2010 om 15:54 Topicstarter

Elisa

Nee joh, da's uitsluitend en alleen voor jongste. Ik smeer hem 1 tot 2 keer per dag. Hij heeft als driejarige helemaal onder gezeten. We smeren dus regelmatig en grijpen snel in als we weer iets zien opkomen. Eerst met locobase repair (ook van dit forum geleerd) en als dat niet genoeg is met 2 klassen hormoonzalf.

Toen zijn exceem op het hoogtepunt was smeerden we 4x per dag zijn hele lijf.

Tinus_p

Tinus_p

03-11-2010 om 15:55

Fiorucci

Fiorucci:
'Als ik bij een tandartsbehandeling ook maar een beetje twijfel, bel ik eerst mijn verzekering."
Ik niet; ik ben niet verzekerd voor tandartskosten.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-11-2010 om 16:37

Eczeem

Ik herken het; toen zoon klein was, was het ook continu blijven smeren. Alle mogelijke smeersels zijn hier al eens geprobeerd; zowel op recept als zonder, reguliere en homeopathische spulletjes.
Gelukkig is hij dat erge eczeem ontgroeid maar het is idd wel de vinger aan de pols blijven houden en de huid goed vet/gehydrateerd blijven houden. Spul met Ureum werkt tot nog toe het best, ook bij mij. Maar afgewisseld dus met doodgewone baby-olie (ongeparfumeerd).

rodebeuk

rodebeuk

03-11-2010 om 21:36 Topicstarter

Haha

Eczeem is nu een woord dat ik alleen maar met de spellingchecker goed krijg. Ik denk omdat ik zelf last heb van andere allergieen, ik ben het woord te laat gaan gebruiken

Mgoed, als jij het als aanhef gebruikt dan lukt het me wel een keer goed... cz... daar moet een ezelsbruggetje voor zijn!

Bedankt Elisa!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-11-2010 om 22:33

Ezelsbruggetje

Ezelsbruggetje voor eCZeem: Chronische Zeurhuid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.