Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bedrijfsarts

Zo naar de bedrijfsarts. Pff zie er tegenop. Ben zo bang dat ik gewoon aan de slag moet. Trek ik echt niet.
Nou ja we zien wel. Voel me gewoon helemaal op. Lig iedere ochtend vanaf 5 uur naar de wekker te staren, pijn in mijn lijf. Wil gewoon rust om me heen.

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

09-09-2011 om 09:17

Wat pelle zegt

Heb ik ook gedaan, toen is achteraf mijn salaris ingehouden. Was wel een heel UWV verhaal geworden, maar toch. Zo eenvoudig is het helaas niet
Succes hoor, kan heel ellendig zijn.

Tinus_p

Tinus_p

09-09-2011 om 09:55

Heu

-Waarom ben je ziek/arbeidsongeschikt?
-Loop je daarvoor bij een arts of therapeut?
-Wat doe je om beter te worden?

Nare vragen, maar de arbo-arts gaat ze ook stellen.

Second opinion

Ten eerste: Tinus heeft gelijk, die vragen gaan waarschijnlijk komen.
Ten tweede: als de bedrijfsarts vindt dat jij kan werken en jij vindt van niet dan moet je een second opinion bij UWV vragen.

Maar hé, misschien valt het harstikke mee, dat kan namelijk ook zomaar.

Sterkte ermee

Temet

Valkyre

Valkyre

10-09-2011 om 13:20

Juulia

Hoe ging het?

Wat bij mij hielp, was een lijstje te maken van al mijn fysieke en andere klachten (pijn, slapeloosheid, snel geirriteerd, slecht kunnen concentreren, bij het opstaan al moe, hoofdpijn, paniekaanvallen, etc). Dat maakte het zowel voor mezelf als voor de arts heel duidelijk dat ik niet kon werken. Dus mocht het niet goed gegaan zijn, maak dan zo'n lijst en ga naar het UWV. of maak gewoon een nieuwe afspraak. Soms helpt het om uit te leggen dat je bij een vorig gesprek overdonderd was (was bij mij zo) en dat je daarom alles hebt opgeschreven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

10-09-2011 om 15:06

Oh en

Ik zag net je reactie in het andere draadje. Na een week alweer werken?? Dat heeft echt geen zin volgens mij. Ik moest indertijd van mijn huisarts verplicht vijf weken thuisblijven. Uiteindelijk zijn dat vijf maanden geworden, maar dat terzijde. Een week is echt veeeel te weinig om van stressgerelateerde klachten af re komen. Je moet eerst van het hyperen af, zodat je weer kunt slapen. En pas daarna kun je beginnen met bijslapen. Jouw werkgever handelt uit eigenbelang, houd dat in je achterhoofd. Dat betekent dus dat jij voor jezelf moet opkomen!

Pas als je een hele dag thuis doorkomt zonder al te moe te worden, ben je klaar om weer te gaan werken.
Heel veel sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Juulia

Juulia

10-09-2011 om 19:30 Topicstarter

Bedrijfsarts

Het viel mee. Moet nu eerst twee weken thuis blijven. Daarna opstarten met 2 uur per dag. Moet dan ook weer naar bedrijfsarts. We wachten het dus maar af verder.

Juulia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.