Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beeldschermbril

Vraag namens echtgenoot: Werkt dat nu echt zo'n bril? Hij heeft veel last van hoofdpijn en hoopt dat het met zo'n bril klaar is. Hij ziet overigens zowel met leesbril als verafbril als zonder bril ook slecht op beeldscherm.

mix

mix

03-10-2012 om 13:16

Volgens mijn vader

is het fantastisch, zelf heb ik geen ervaring, ben wel geinteresseerd want ik word krankjorem van varifocale glazen, de hele tijd zoeken waar je door moet kijken (heb m 2 jaar dus het wennen is wel achter de rug) en krijgt je bril 1 tikje dan kun je weer terug naar de winkel want dan is het scherptepunt verdwenen.
Mijn vader draagt m trouwens niet voor hoofdpijnklachten, maar is erg tevreden over het verbeterde zicht

nathalie

nathalie

03-10-2012 om 13:28

Aangepaste sterkte

Een beeldschermbril, dat is toch niet iets speciaals maar gewoon de aangepaste sterkte voor de beeldschermafstand?
Met een verafbril kijkt het niet goed omdat die is afgestemd op veraf, met een leesbril kijkt het niet goed omdat die is afgestemd op leesafstand, zonder bril kijkt het niet goed omdat je eigenlijk wel een bril nodig hebt. En daarvoor heb je dan een beeldschermbril voor als je achter de pc zit.
Of een varifocale natuurlijk, daarin zit alles in 1. Bovenin voor veraf, onder voor lezen en tussenin voor het beeldscherm. Maar dat kan lastig zijn omdat je je hoofd precies in de goede stand moet houden en dat is niet altijd prettig.

Ja.

Echt. Meteen doen.

Ik heb hem sinds een paar weken, en het is een verschil van dag en nacht.

Het verschilt natuurlijk per individu, want het heeft ook te maken met wat voor ogen je hebt, dus er zal vast weleens iemand zijn geweest bij wie het niet hielp.
Maar voor mensen die op die afstand moeite hebben door het ouder worden geldt dat die achteruitgang heel geleidelijk is. En als je dan opeens correctie krijgt voor de juiste afwijking op de juiste sterkte....
whoawww.....
echt helemaal te gek wauw joepie!

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 08:57

Ja 2

Mijn ega heeft er ook net een. Aangezien hij voor zijn werk de hele dag achter een beeldscherm zit is loont dat echt de moeite.
Ik heb er nog geen nodig, tzt is het wel handig met oolen

Ik ben ook brildragend, kijken en lezen +. Hierdoor kun je niet goed op je beeldscherm lezen ivm met afstand. Dus doen!!!!
Als je man die bril voor zijn werk nodig heeft dan wordt hij vergoedt door de werkgever.

Afstand?

Ik gebruik al meer dan 10 jaar mijn leesbril (inmiddels + 2) voor zowel lezen als beeldscherm, op werk en thuis. Kun je het scherm niet iets verschuiven zodat een leesbril voldoet ?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2012 om 12:24

Doe ik ook

Ik heb een varifocusbril voor algemeen gebruik, maar voor lezen absoluut niet. Voor de computer heb ik een bril met enkelvoudige glazen, een normale bril dus, maar met een lagere sterkte dan voor algemeen gebruik. Om een boek te lezen heb ik geen bril nodig, dat doe ik dus 'kaal'.

Silone

Silone

04-10-2012 om 13:47 Topicstarter

Aha

Man krijgt idd vergoed, maar heeft daarvoor een machtiging nodig van bedrijfsarts die aan de andere kant van het land zit op hoofdkantoor. Als de machtiging binnen is, duurt het nog 6 weken voor de bril klaar is. Man heeft gisteren ogen wel al door laten meten, 't was idd verstandig. Vooralsnog heeft hij for the time being een lichte leesbril gekocht, +1. Volgens hem scheelt het al een boel. Als hij volgend jaar voor de verzekering de volle mep voor een nieuwe bril weer terugkrijgt overweegt hij toch om een varifocus bril te kopen en hem dan de hele dag door te dragen, ipv overal brillen te hebben liggen.

Varifocusbril en beeldscherm

Mijn collega met varifocusbril zit altijd met haar hoofd in een onnatuurlijke houding op haar beeldscherm te kijken, omdat ze door het leesgedeelte kijkt.

Henriette123

Henriette123

04-10-2012 om 22:49

Doen

Sinds een jaar heb ik naast mijn contactlenzen voor veraf, een leesbril en een computerbril; en ik ben voor een groot deel van mijn hoofdpijn af. Volgens de oogarts komt dat omdat ik mijn oogspieren teveel moest inspannen.Als je hem laat aanmeten, moet je man wel weten hoever hij van het beeldscherm afzit.Ik heb mijn brillen overigens wel bij een opticien laten aanmeten, juist omdat ik zoveel hoofdpijn had. Er zit een behoorlijk verschil tussen mijn lees en computerbril.

Silone

Silone

05-10-2012 om 15:58 Topicstarter

De bril komt er

met dank voor de enthousiaste reacties. Mijn, immer praktische, man heeft wel een briljante tijdelijke oplossing gevonden. Zijn bril voor veraf zet hij over de +1-leesbril heen. Heb je er een beeld van hoe charmant dat eruit ziet?
Werkt super, zegtie. Moet hij hem alleen niet vergeten af te doen voor een videoconferentie per pc

Hoofdpijn en misselijk door WIFI en Smartfoon/Tablet

Hoi allen,

Ik heb ontdekt dat ik erge hoofdpijn kreeg van een smartfoon. Nadat ik mijn oude telefoon eindelijk eens had vervangen door een nieuwe bleek dat ik absoluut niet tegen de straling kan die het toestel veroorzaakt. Later bleek ik ook erg gevoelig te zijn voor tablets en WIFI. Toen ik alles in huis weer terug op de kabel had gezet viel er gelijk een druk van mijn hoofd af toen het WIFI alleen al werd uitgeschakeld. Als je aan mensen vraagt of ze een UMTS mast in hun tuin willen hebben dan zullen de meesten resoluut NEE roepen. Toch draagt iedereen er eentje op zak. Hoe voelt het aan? Alsof mijn hersenen worden gekookt. Je ziet dan ook een kant van mijn gezicht rood worden, ik word duizelig en misselijk ervan. Het duurt dan even een tijdje voor ik weer mezelf ben. Maar zodra ik er lang in moet zitten dan begint mijn hoofd ook brandende hoofdpijnen te krijgen. Door straling van WIFI van alle buren erbij, leven we met zijn allen in een super grote magnetron. Vooral voor kinderhersentjes verschrikkelijk! Lees de kleine lettertjes in de boekjes van die producten en je ziet dat de frabrikant zich al voor de toekomst heeft ingedekt!! Zoek aub naar filmpjes testen op planten en ratten en trek zelf uw conclusie, als het voor planten en dieren al slopend is, hoe staat het dan met de mens? Een kind en een zuigeling?

Groetjes, Mowie

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2014 om 01:14

Nog een ge-herstart draadje!

Ik begrijp dat bomen inderdaad last ondervinden van wi-fi, maar dat er nog geen direct bewijs is, dat het schadelijk is voor mensen.

Als je problemen al door wi-fi veroorzaakt worden, heb ik de indruk dat je dat net zo kunt zien als dat mensen niet tegen bepaald eten kunnen. De een eet lekker een paar mosselen weg, de ander wordt er hondsberoerd van. Een allergie dus.

Je schrijft er naar mijn idee nogal paniekerig over. Ik voel die paniek totaal niet als ik eerlijk ben. We hebben al heel lang te maken met electromagnetische straling. Ik weet nog dat er wat ophef is geweest rond de magnetron. Dat kon niet gezond zijn. Maar ik hoor nooit ophef over zaken als een televisie, de radio. Terwijl die ook voor electromagnetische straling zorgen.

Maar ik zou zeggen: wat let je? Gooi alles de deur uit waarvan je denkt dat het hoofpijn, of allergische reacties veroorzaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.