Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

31-10-2010 om 01:58

Begin deze week [hersenschudding?]

ben ik hard met mijn hoofd tegen de deurpost gebotst. (stomme actie, vraag er maar niet naar) en volgens mij een lichte hersenschudding opgelopen.
De dinsdag zelf was ik vrij met twee kleine kinderen en zag ik wazig, was ik misselijk en zware hoofdpijn.
De dagen daarna ook nog zware hoofdpijn en ben ik eigenlijk stom genoeg weer gaan werken. Ik dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan.

Vrijdag leek het al een stuk minder te zijn, maar vandaag echt weer vreselijke hoofdpijn en weer zwaar misselijk en wazig zien. Zo erg dat ik er niet van kan slapen (kijk maar naar de tijd)
Eigenlijk weer net zo erg als begin deze week. De bult is wel enorm geslonken en de blauwe plek ook, maar de pijn eigenlijk zeer zeker niet.

Kan een hersenschudding minder worden en dan ineens weer heel erg worden? Moet ik er eigenlijk nog mee naar de dokter, maar ja wat kan die er verder aan doen, niet veel toch?
Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Ik heb het eigenlijk nogal vreselijk druk, met afspraken die niet echt kunnen wachten en ik heb eigenlijk geen tijd om ziek te zijn of thuis te blijven.
Iemand ervaring met een lichte hersenschudding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kiki

forceren na een lichte hersenschudding is het recept voor langdurige (maanden, jaren) klachten.

Maar dat zal de ha je ook wel vertellen.

Makkelijk voor mij gezegd, ik weet het, maar neem asb rust. Je bent namelijk al aan de late kant met naar je lichaam luisteren (idealiter was je daar dinsdag of woensdag mee begonnen).

Kiki

Kiki

31-10-2010 om 09:58

Teruglezend

staat het er inderdaad wat vaag, maar ik was niet van plan om te gaan werken hoor. Kan volgens mij ook niet eens.

Maar ik vroeg mij af hoe lang zoiets normaliter duurt en hoe lang ik eigenlijk uitgeschakeld ben.

Tegelijkertijd vraag ik me af waarom dit mij dan weer moet overkomen en welke nitwit in vredesnaam haar hoofd stoot tegen een deurpost.
Ik heb niet eens een spannend verhaal te vertellen over hoe ik een inbreker verjaagt heb of hoe ik iemand uit een ingestorte grot heb gered

Andersom

Kiki, beetje bot misschien. Maar mogelijk stoot je júíst je hoofd omdat je denkt dat het je niet zou moeten of mogen overkomen.

Of, nog wat duidelijker, ik denk dat nitwits met een druk gezin en bedrijf een verhoogd risico lopen.

Hier een nitwit met een doodzieke moeder, problemen op school met beide kinderen (zie Ouders en school maar daar kom je nog niet) en een tijdelijk contract die gisteren maar niet haar sleutels kon bewaren. Drukke dag, veel van hot naar her, ik voel dan dat het weer gaat gebeuren maar kan me er niet tegen wapenen. En jawel hoor, sleutelbos kwijt. Laten liggen drie verdiepingen lager bij de bieb.

Ze lagen er nog.

De reden dat ik ze gevonden heb is dat man het vermoeden had dat ze daar zouden liggen. Anders had ik niet geweten waar ik moest beginnen met zoeken.

Kortom, tijd voor een tandje lager. Ik ga maar eens in huis dreutelen vandaag, spulletjes opruimen en wachten of iemand mijn schoolprobleem voor me op kan lossen.

PS Wat betreft de uitschakeltijd: hoe moeilijk ook, in dit geval zal het het beste helpen om een open einde te hanteren. Het ECHT de tijd geven. Druk eraf.
PS Nog wat inspiratie over open eindes, niet echt relevant, mijn favo fragment:


http://www.youtube.com/watch?v=7wYK8Yj3wUE

Huisarts

"Maar ik vroeg mij af hoe lang zoiets normaliter duurt en hoe lang ik eigenlijk uitgeschakeld ben. "

Nou kijk, daar heeft die huisarts dus voor doorgeleerd. Afspraak maken, of anders even bellen voor telefonisch consult (als dat kan).

Beterschap,

Temet (die zichzelf ooit eens een blauw oog heeft geslagen met het ontkurken van een wijnfles).

Dames dames

Niets tegen de prachtige verhalen van Lidwientje en Temet, maar denken jullie nou echt nog dat we hier met een groep gemiddelde moeders zitten op OOL? Statistisch hebben we sowieso belachelijk slechte aantallen, valt geen significantie uit te trekken. Dus hoe meer letsel we hier opsommen, des te meer wordt hooguit de these bevestigd dat we hier met een stel achterlijke moeders bijelkaar zitten die niet eens hun eigen lijf heel kunnen houden.

Rode beuk, die al een keer door haar enkel is gegaan met gehakte slippers in de zomer, half jaar last van gehouden, kind op de arm bij een onverwacht afstapje in een museum, en die haar neus heeft gebroken toen oudste met zijn hoofd eerst kwam knuffelen in bed.

Kiki

Kiki

31-10-2010 om 12:17

Rodebeuk

ach karma is het Dat is daar zelf nou niet aan gedacht heb. Fijn dat ik niet de enige ben die onhandige acties heeft.

Vandaag gaat het wel weer, ik zie in ieder geval weer normaal.

Temet, ik heb de huisartsenpost vanmorgen opgebeld en die zeiden 1 tot 2 weken en gaven me een hele preek over hoe stom het was om te gaan werken en dat gezien al die vorige keren dat ik zoiets gedaan had ik ondertussen wel beter zou moeten weten.

Ja dokter, ik ben een sukkel.

Tirza G.

Tirza G.

31-10-2010 om 14:38

Karma

If karma won't hit you, the deurpost will.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

31-10-2010 om 16:00

Kiki

Oh sterkte, dat is balen. Ik heb ooit mijn hand snoeihard gestoten bij het omdraaien in de badkamer, jammer dat er een douchecabine in de weg stond. Werd uiteindelijk een handoperatie, werkelijk dolletjes. Of die keer dat ik een ventilatieschuifje opende in de douche, jammer dat het snoer eraf vloog in mijn oog. Wat een prachtige kleuren paars en blauw bestaan er toch....

Gniffel kiki

... je belt de hap op zondag en krijgt een preek? Ze zijn van alle markten thuis, jij hoeft niet meer naar de kerk...

Overigens ben ik met die gebroken neus niet naar de dokter gegaan, die constateerde de huisarts pas later bij toeval toen hij al scheef was vastgegroeid. De goede kijker ziet nu dat mijn neusgaten niet even groot zijn. Was ik maar op zondag gegaan, ik houd wel van een goede preek.

enneh.... beterschap he!

Sascha2

Sascha2

31-10-2010 om 19:57

Kiki

Zo, mooue preek op zondag en daar moet je echt naar luisteren. Neem je rust, anders zit je nog lang met de gebakken peren. Beterschap!
Sascha (die ooit haar teen brak toen ze uit een strandstoel viel (nota bene in nuchtere toestand), gelukkig brak de strandstoel ook)

Vic

Vic

31-10-2010 om 21:28

Hersenschudding

Heb ik twee keer gehad ;-( De eerste keer toen ik in de badkamer voorover boog om een handdoek om mijn hoofd te binden. Keihard op de rand van het bad. De tweede keer tijdens een wandeling met collega's. Er stond ineens een verkeersbord dat een beetje laag hing. Voor mijn collega's hing het bord op ooghoogte. Ik ben wat kleiner en liep dus met flinke pas met mijn voorhoofd tegen dat bord aan.

Kiki

Kiki

31-10-2010 om 21:39

Oei auw vic

hoe lang duurde het bij jou?

Nu gaat het wel weer, ik merk dat het rustige weekend wel heeft geholpen, maar bij vlagen is het heel erg. Ik dacht toch een hoge pijngrens te hebben, maar eigenlijk ben ik een watje.

Ik moet zoeken naar woorden, ik loop de kamer in om iets te pakken en ik vergeet waar ik voor kwam. (en daar heb ik op zijn gunstigst al heel veel last van, nu ben ik helemaal warhoofdig)

Dat was begin deze week toch minder, de huisarts zei dat het er allemaal bij hoorde en dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het allemaal weer over zou gaan.

Ik moet gewoon niet zeuren

Vic

Vic

31-10-2010 om 21:58

Week

Die keer op de badrand was heel erg heftig. Mijn toenmalige echtgenoot heeft de huisarts gebeld die gelijk kwam en me een week bedrust heeft gegeven. Daar heb ik vijf dagen van gemaakt, maar daarna nog wel even rustig aan gedaan. De tweede keer een dag of twee met hoofdpijn op de bank gelegen en daarna nog een paar dagen rustig aan.

Suf

Wel ot, maar wat een grappig draadje (sorry Kiki en beterschap). Hier liep ik in de kraamweek van de eerste 's nachts tegen de zijkant van een openstaande deur (voeding, en wilde vriend niet wakker maken door het licht aan te doen). Daar zat ik in mijn kraamweek: trotse moeder met wolk van baby op de arm en joekel van ei op mijn bovenlip. Ook rommelde ik ooit in de muurkast en kreeg een electrische schroevendraaier op mijn hoofd. Er zat een kruisbitje in, dat gaf wel een mooi gaatje . En ook was jaren later nog bij de opticien het litteken te zien van die keer dat mijn dochter bij het spelen haar pratende little pony in mijn oog zeilde. Auw.
Kinderen hebben is gevaarlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.