Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pubermoeder

Pubermoeder

04-05-2011 om 23:12

Beginnende menstruatie

Mijn dochter (11) is vandaag voor de tweede keer ongesteld geworden. De eerste keer was 3,5 week geleden dus ik vind het heel erg vlug. Voor zover ik me herinner duurde het bij mij destijds maanden voor ik na de eerste keer opnieuw ongesteld werd. Is het normaal dat het zo snel al weer is?
Ook werd ze er nogal door verrast. Ze heeft geen 'vooraankondiging' gehad in de vorm van buikpijn en/of spotting, maar van het ene op het andere moment gingen de sluizen open. Dat heb ik nog nooit zo gehad. Is dat normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pubermoeder

Pubermoeder

05-05-2011 om 14:41

25 dagen

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ze is nu ongesteld geworden 25 dagen na de eerste dag van de vorige menstruatie. Ik hoop niet dat dat haar regelmaat wordt want dat is wel een heel korte cyclus. Gelukkig heeft ze er nu geen last van.

Jet Burg

Jet Burg

05-05-2011 om 15:11

Pubermoeder

Ik ben vanaf mijn eerste menstruatie heel onregelmatig geweest, tot ik de pil ging gebruiken. Bij mij was een cyclus van 25 dagen zelfs lang (vaker om de 2 weken en soms sloeg ik een maand over) Maar ik had dan wel van te voren buikpijn, rugpijn en hoofdpijn, dus dan was ik enigszins voorbereid.
Denk niet dat het abnormaal is, mijn dokter vond toen van niet, ik had gewoon pech met zo'n cyclus. Maar het is nog vroeg, wie weet gaat het vanzelf regelmatiger worden.

Marie-Louise

Marie-Louise

06-05-2011 om 10:55

Pubermoeder

Ik vind een cyclus van 25 dagen niet extreem kort. Het is misschien wel jammer dat er geen 28 of 30 dagen tussen zitten, maar ook niet echt kort. Het zit maar drie dagen af van wat als ideaal gezien wordt.
Ik heb begrepen dat het op zich normaal is wanneer de menstruatie in het begin onregelmatig is. Hormonen moeten in evenwicht komen, zeg maar en dat kan even tijd nodig hebben.
Aan de andere kan zou ik het echt goed in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Als het zo blijft, is het volgens mij binnen het normale, komen de menstruaties echt veel sneller op elkaar (2 tot 3 weken), dan is er denk ik wel reden om aan de bel te trekken.
Maar blijft dat het gewoon niet leuk is om ongesteld te zijn, vooral voor zo'n jong meisje. En wordt daarom allemaal al gauw als te snel ervaren. Ook door mij als moeder trouwens. Ik had zo graag gewild dat ze er wat later zou krijgen, maar helaas werd dochter hier ook ongesteld met net elf.
Groetjes,
Marie-Louise

Astrid

Astrid

06-05-2011 om 15:25

Pubermoeder

Hoi Pubermoeder,

Ook mijn dochter van 11 menstrueert, ze is nu een keer of 6 ongesteld geweest. Ik had het haar ook graag gegund dat het na de eerste keer vervolgens nog maanden zou duren, maar helaas, na 3 weken was het weer raak. Ze vloeide ook echt heel erg veel. Toch zegt het niets, haar cyclus is zeker nog niet regelmatig, er heeft wel eens 2 maanden tussen gezeten en soms netjes 4 weken. Ik zou dus nog zeker geen conclusies trekken over een korte cyclus, je kan er nog niets van zeggen.

Is ook lastig, ze gaat straks op kamp en je kan dus niet met zekerheid zeggen of ze gaat menstrueren of niet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-05-2011 om 20:15

Niet vreemd hoor

Volgens mij is hier helemaal niets vreemds aan. Volgens mij was ik ook direct vrij regelmatig ongesteld destijds. En 25 dagen vind ik persoonlijk niet kort; mijn cyclus is meestal maar 22 dagen, ben er dus wel aan gewend

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.