Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

26-06-2010 om 20:42

Beste manier om af te vallen

Ik moet echt afvallen. Zit nu op 110 kg bij een lengte van 168 cm. De huisarts voorspelt me een toekomst op krukken/rolstoel en nog meer enge dingen. Ik heb versleten knieën, diabetes, astma, hoge bloeddruk, hartklachten en ben pas 41. Na jarenlange dieetervaring weet ik waar mijn probleem in zit, ik ben een echte emo eter. Ik zet elke emotie om in voedsel. Fijne dingen worden gevierd met lekker eten, nare dingen worden verwerkt met vooral chocolade en chips. Op de een of andere manier ben ik het nu echt zat en ik wil nu eens definitief (een deel van) mijn overgewicht kwijt. Mijn streefdoel om te beginnen is om onder de 100 kg te komen. Maar dat gaat me niet alleen lukken. Wie weet een coach oid die verstand van emo eten heeft en per mail werkt? Ik weet dat ik het zelf moet doen maar een steuntje in de rug zou wel fijn zijn.
Bedankt alvast
Groetjes
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

26-06-2010 om 21:03

Manon

Goed van je dat je je overgewicht gaat aanpakken. Je zult je er zeker beter door gaan voelen.
Heeft de huisarts je geen tips of namen/adressen van diëtisten gegeven? Anders zou ik het alsnog navragen.

Cambridgedieet

Als je kiest voor het cambridgedieet (.nl) krijg je gratis een coach die je iedere week spreekt (live). Zij is zelf ook (meestal heel veel, maar min. 10 kg) afgevallen met dit dieet en weet hoe moeilijk lijnen kan zijn. Ook is er een forum waar je veel aan heb.
Het dieet is op een bepaalde manier heel simpel. Je mag alleen 3x (of 6 halve) shakes gebruiken. Doordat het een eiwitdieet is, lijdt je totaal geen honger. (ik spreek uit ervaring). Na het afvallen wordt je ook weer begeleid bij het goed en gezond gaan eten.

Ik vind het echt een aanrader.

Guinevere

Guinevere

26-06-2010 om 22:20

Afslankdraadje

Heb je je al aangesloten bij het afslankdraadje in "Gezellug"? Daar motiveert iedereen elkaar volgens mij, dus dat is in elk geval een goede stap!
Goed dat je er NU iets aan wilt doen en ook een realistisch streven hebt, ik wens je veel succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-06-2010 om 00:45

Coaching

Ik heb zelf jarenlang met eetstoornissen (anorexia/boulimia/BED) geworsteld en ik kan je verzekeren dat je er met alleen een dieet volgen niet komt. Zolang je niet op een goede manier om leert gaan met je gevoelens zul je niet verstandig en "normaal" kunnen eten en je probleem niet oplossen. Dat afvallen moet niet je prioriteit zijn; je focus moet liggen op het waarom en hoe van je emo-eten en dan zal je vanzelf merken dat je afvalt en gezondere keuzes maakt. Goede hulpmiddelen zijn bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie, stresscounseling, haptonomie, RET of EFT. Dit in combinatie met adviezen van een dietiste of je zoekt een hulpverlener die al werkt met een dergelijke combinatie. Meer info kun je krijgen op http://www.hezelfhulp.nl/Index.htm of zelf even googlen op "coaching emo-eten" of "hulpverlening emo eten" of iets dergelijks. Vaak wordt er ook hulp geboden via de GGZ. Maar nogmaals, eerst moet je leren je gevoelens te analyseren en ermee om te gaan en dan pas komt dieten/afvallen in beeld. Op die manier ben ik van mijn eetstoornissen afgekomen en afgebleven zodat ik nu alweer jarenlang gewoon normaal kan genieten van eten en nooit meer ben aangekomen. Zonder moeite. Het is een heel proces en in het begin erg zwaar want je wordt keihard met jezelf geconfronteerd maar je hebt er zoveel aan! Succes!

dikkertje

dikkertje

27-06-2010 om 15:25

eigenlijk zou ik ook moeten afvallen, voor het gezonde...Maar inderdaad, ik eet op alle momenten. als ik me goed voel, als ik me niet goed voel, als ik alleen ben, als ik niet alleen ben....

LaMama

LaMama

27-06-2010 om 18:04

Daar ben ik weer...

...met mijn stokpaardje. Ik vind het super dat je wilt afvallen, dat is de eerste stap!
Ik heb een paar maanden geleden het boek van Dr. Phil gelezen: Lekker in je lijf (of zoiets). Dat boek laat je zien WAAROM je eet zoals je eet en hoe je de knop op moet zetten. Confronterend, jazeker, maar daardoor ook heel verhelderend. En door de 7 stappen die er in het boek beschreven staan, ga je anders eten en leven en dus afvallen. Niet heel supersupersnel, maar ongeveer een pond tot een kilo per week.
Maar doordat je geen dieet volgt, zijn het kilo's die er daarna nooit meer aankomen. Je verandert je eetpatroon permanent. En het mooie is dat er niets is dat je niet mag eten.
Heel veel succes!
LaMama

dc

dc

28-06-2010 om 11:46

Mijn methode

Toen ik van Bulimia af moest komen (ondertussen alweer heel wat jaren geleden) ben ik begonnen eten te vervangen met thee drinken. Wel in combinatie met mezelf hersenspoelen, sporten en tv de deur uit.

Het hielp mij om het eten te vervangen met iets anders, wat ik wel mocht. Ik heb echt liters thee gedronken per dag

Het helpt ook om hierbij even op te schrijven wat je voelt, waarom je wil gaan eten. En kijken of je niet iets met die gevoelens kan doen.

En verder, wees niet te hard voor jezelf. Bij wat je ook doet, zul je op een gegeven moment weer terugvallen. Ga dan de volgende dag gewoon weer vol goede moed verder!

Sterkte

mopperkont

mopperkont

28-06-2010 om 13:26

Beslist geen dieet!

Juist voor emotionele etens is een afslank-dieet volgen niet goed, doordat je zo ontzettend met eten bezig bent ga je juist meer en slechter eten.

Je moet jezelf een andere manier van leven eigen maken, met gezond eten en meer beweging.

Misschien is dit wat voor je, een online lifestyle coach(Engels): http://www.noexcusesworkouts.com/

En misschien heb je wel iets waardoor je eet, het kan gerelateerd zijn aan adhd(Engels):
http://addconsults.com/articles/full.php3?id=1105

Heel veel succes!!!

dc

dc

28-06-2010 om 18:45

Wat is dieet?

Juist als je zoveel overgewicht hebt door emotie-eten, moet je met een normaal gezond eetpatroon ook kunnen afvallen. Ik ben het ermee eens dat een crashdieet of hongerdieet uiteindelijk de eetobsessie alleen maar erger zal maken. En dus zal leiden tot MEER overgewicht.

In feite hoor je bij emotieeten te leren luisteren naar je emoties en je lichaam. Daar kun je de hulp van een dietiste en een psychologe best voor gebruiken. Dat lijkt me ook raadzaam. Maar ik zou niet gaan voor een echt dieet. Eerder de oorzaken van het emotieeten onder handen nemen. Dan komt de rest vanzelf.

LaMama

LaMama

28-06-2010 om 20:08

Eens

Ik geef dc helemaal gelijk. Een dieet gaat je niet helpen, denk ik. Uiteindelijk niet. Je zal jezelf helemaal bloot moeten pellen (figuurlijk dan, he ) en erachter komen waarom je eet en hoe je dat het beste kan veranderen. Toe, ga dat boek van Dr. Phil lezen. Heel confronterend, maar het werkt permanent itt ieder dieet dat je kunt volgen.
Sterkte!
LaMama

*bloempje

*bloempje

29-06-2010 om 10:20

Obesitas kliniek

Hoi,

Een kennis van mij was ook veel te zwaar en is echt kilo's afgevallen met hulp van het obesitas kliniek. Ze zat daar ook in een steungroep om te praten. Ze is nu zelf voedingsconsulente geworden. Wellicht kun je doorverwezen worden door je H.A. zeker als je gezondheid op het spel staat. Ik zou dan zeker niet gaan afvallen met shakes o.i.d. Het gaat erom dat je je eetpatroon aan gaat passen.
Succes!

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

04-07-2010 om 22:08

Begeleiding gevonden

Merene, ik hoop echt dat ik me dan beter ga voelen. Zeker met deze hitte ben ik niks waard Ik heb al een paar keer begeleiding gehad van een dietiste maar dat is voor mij niet de juiste aanpak.
Mamarijke, ik kan helaas geen shakes verdragen. Heb al een paar keer een dieet met shakes gedaan maar ik blijf er van spugen.
Dank Guinevere Ik ga eens kijken in Gezellug.
Elisa, zo erg heb ik het gelukkig niet maar ik zal inderdaad anders met allerlei gevoelens moeten omgaan.
Yep Dikkertje, zo gaat het hier ook. En jaar na jaar komen de kilo's erbij
LaMama, dat boek staat hier in de kast. Ik vond het niet door te komen. Misschien moet ik het nog een kans geven Maar dat is wel wat ik wil gaan doen, geen dieet maar een permanente verandering van mijn eetgewoonten.
DC, mijn probleem is niet zozeer dat ik teveel eet. Ik eet de verkeerde dingen om de verkeerde redenen.Als ik me alleen, rot, verdrietig of wat dan ook voel dan werk ik zo een paar Bonbloc-ken of een XL zak chips weg. En daar wil ik graag vanaf. Ik ben nu de hele week al bezig om op te schrijven wat ik wanneer en waarom eet. Da's wel verhelderend.Dat met niet te hard zijn voor jezelf is wel een goeie. Ik wil eigenlijk dat het meteen en altijd goed gaat anders faal ik. En falen ontmoedigd zo dat ik het dan maar opgeef.
Dank Knekkerbreudje, ik kom eens kijken
Dank Mopperkont, ik ga eens lezen
Is waar Cobi, ik heb al allerlei kwalen (diabetes enzo) Maar mijn probleem is dat ik al zo vaak een dieet heb gedaan, ook met begeleiding van een dietiste. Ik eet helemaal niet zo slecht (hoe je goed eet, weet ik ondertussen ook echt wel) maar ik struikle elke keer weer over dat emo eten. Hou ik me de hele dag/dagen/weken netjes aan mijn dieet, gebeurt er weer wat en werk ik zo een zak chips en een fles cola naar binnen. Daar gaat dan al m'n moeite.
Mijn idee is om eerst dat emo eten aan te pakken en mijn eet- en beweeggewoonten te veranderen. Misschien dat ik daarna nog een tijdje naar een dietiste ga om de puntjes op de i te zetten.
Zo'n cursus wordt hier in de buurt ook gegeven. Ik heb me er al 2x voor aangemeld en elke keer weer afgehaakt omdat ik geen groepsmens ben en ook wel omdat ik bang ben dat ik het niet volhou om er elke keer weer naar toe te gaan.
Ik heb de afgelopen week een hoop begeleidingssites en coaches bekeken op internet en uiteindelijk sprak de site van www.nooitmeeropdieet.nl me het meeste aan. Ik heb inmiddels het bijbehorende boek gekregen en gelezen.Komende week zou het e-coachingsprogramma starten. Ben benieuwd

Inge M

Inge M

04-07-2010 om 23:09

Succes!

Misschien hier elke drie dagen laten weten hoe het gaat? Dan heb je gelijk extra supporters die je blijven steunen!

merene

merene

05-07-2010 om 21:15

Manon

Goed dat je iets gevonden hebt wat bij je past. Veel succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.