Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mamavan2

mamavan2

04-03-2011 om 16:36

Beste ziekenhuis kno kinderen

Binnenkort krijgen wij een doorverwijzing van onze huisarts om naar een KNO arts te gaan met onze zoon 5 jaar. In beide oren zullen hoogstwaarschijnlijk buisjes geplaatst worden en mogelijk worden ook de neusamandelen gedaan.

Wij wonen in de omgeving van Rotterdam. Nu hebben wij begrepen dat er nogal wat verschil is in de kwaliteit die ze bieden op KNO gebied voor kinderen. Wat zijn jullie ervaringen bij welk ziekenhuis. Welk ziekenhuis is een absolute aanrader en waar moeten we beslist niet heen met ons kind? Het gaat er bij ons ook om hoe met het kind zelf wordt omgegaan…

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

04-03-2011 om 16:54

Eerlijk gezegd

is dit voor de ziekenhuizen lopende band werk.
Je kind is met een paar uur weer thuis. Ik zou er niet te veel tijd aan besteden.

Wij waren om half 8 in het ziekenhuis en om half 9 alweer op weg naar huis. 8 uur op ok, 8:05 onderweg naar zaal. Dat soort werk, volgende kind kwam om 8:15 op zaal, die had neus- keel amandelen en buisjes.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-03-2011 om 18:53

Ziekenhuis

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Zoon heeft vier keer buisjes gekregen en het stelt echt weinig voor. Daarnaast, bij dit soort veel voorkomende kleine ingrepen bij kinderen zijn alle ziekenhuizen zo kindvriendelijk mogelijk als ze maar kunnen zijn. Het is een kwestie van kind in ok-kleding, naar ok, mama of papa blijft erbij tot ze onder zeil zijn, kind een kwartiertje later op de uitslaapkamer, ijsje eten, aankleden en naar huis.
En als je vlakbij Rotterdam woont heb je de beschikking over een uitstekend ziekenhuis, het Erasmus MC danwel het Sophia.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-03-2011 om 22:59

Standaard ingreepje

Ik denk er net zo over. Buisjes en neusamandelen: dit zijn echt routine-ingrepen. Lopende band werk. En ook voor een kind stelt het allemaal niet zoveel voor. Een van mijn kinderen is al een paar keer 'onder het mes' geweest en ging gewoon 's middags alweer naar school.
Voor een ingewikkelde of risicovolle operatie zou je kritisch rond kunnen kijken, maar voor buisjes en amandelen lijkt mij dat nogal overtrokken.

NaShA

NaShA

04-03-2011 om 23:36

Nog geen dag

ben je in het ziekenhuis waarschijnlijk. Bij dochter zijn ook buisjes geplaatst en neusamandelen verwijderd. zij is in het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Zwijndrecht geholpen. Lopende band werk inderdaad, je gaat nog net niet in polonaise de OK in

Beide keren was ik voor de middag al weer onderweg naar huis...

Niet teveel tijd aan besteden met zoeken dus...

100%mama

100%mama

05-03-2011 om 09:21

Ook best in de buurt....

zoonlief loopt voor alles in het Juliana Kinder Ziekenhuis met uitzonder van......KNO. In het Lange Land Ziekenhuis zit een KNO arts en die is helemaal geweldig! Neemt ook rappe besluiten en gaat niet zitten klungelen met van alles. Rest van het ZH vinden wij voor kinderen niets, maar Dr Visser.....helemaal TOP! Relaxt voor kinderen, open tegen ouders en zeer vriendelijk voor beide. Rotterdam is makkelijk te doen naar Zoetermeer....

mamavan2

mamavan2

05-03-2011 om 11:09

Havenziekenhuis

Heb even op de site gekeken van het Havenziekenhuis. Daar kan zoon het snelst worden geholpen en hun kinderwebsite komt ook erg prettig over.
Zal zeer waarschijnlijk het Havenziekenhuis worden.

bibi63

bibi63

05-03-2011 om 14:51

Delft/voorburg als het niet te ver is

Daar zit Dr. Franken. Een zeeeeer ervaren arts. Het grappige is dat hij al bij het handjeschudden ziet dat kind 'stokdoof' is (lees: verstopte oren c.q. verslechterd gehoor door ontstekingen). Hij ziet dat aan de ogen van het kind. Heel grappig.
Hoe dan ook, google eens op hem, wij zijn/waren zeer tevreden. Hij werkt dus in het Reinier de Graaf in Delft en Voorburg (Diaconnesehuis).
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.