Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

02-07-2012 om 14:30

Beugel met 7?

We zijn vanmorgen bij een nieuwe tandarts geweest (en daar ben ik zo van onder de indruk dat ik er zelfs 2 draadjes over start
Hij wil jongste nog een keer terug zien, om dan foto's te maken van haar kaak. Ze heeft 3 boventanden gewisseld en er zijn 2 (de grote middelste) nieuwe tanden voor in de plaats gekomen. Een van de voortanden is inmiddels zover opzij gegaan, dat er eigenlijk geen ruimte is voor de nieuwe tand die daar hoort. De tandarts is er bang voor dat die nu niet meer kan gaan groeien omdat de grote voortand in de weg staat. Afhankelijk van de resultaten op de foto, noemde hij de optie van een doorverwijzing naar de ortho om de voortanden dichter naar elkaar te laten zetten (daar zit nu 0,5 cm. tussen!).
Hebben jullie daar wel eens van gehoord, een 7-jarige met een beugel? Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je bij kinderen moet afwachten hoe allles uitgroeit en dan pas een beugel doet als het kind is uitgewisseld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

02-07-2012 om 16:16

Dochter hier

was 8 toen ze een ontsteking in een melkkies kreeg, die moest er uit, maar omdat er geen gat zou overblijven voor de nieuwe kies, heeft ze iets gekregen dat dat gat open zou houden tot de nieuwe kies doorkwam

angel3

angel3

02-07-2012 om 16:51

Herkenbaar

Zoon van net 9 heeft net een klein beugeltje. 3 slotjes om even 1 kies wat opzij te zetten. Die kies duikt onder een andere kies maar hij heeft daar geen blijvende kies onder zitten. Die moet koste wat kost gered worden. De ene kies die eronder duikt 'eet' die andere kies op en dat moet niet. Hij heeft dus 3 slotjes nu een maand of 3. Ik denk dat het er bijna uit mag.
De vraag is dus of ze een volledige beuigel krijgt.
Enige jammere was dat wij natuurlik nog geen tandarts verz hadden met het idee, dat doen we tzt wel als ze uitgewisseld zijn en er wellicht een beugel moet komt. Deze 3 slotjes kostte alsnog ruim 300 euro

eni65

eni65

02-07-2012 om 22:15

Ja hoor

Ik was zelf ook 7 toen ik mijn beugel kreeg. Ik had te weinig plek, er moesten 2 dingen op de plek van 1. Toen hebben ze er uiteindelijk 8 getrokken en pasten die doorkomers precies in het gat. Dus 7, kan echt.

Ja hoor

Mijn dochter ook. Natuurlijk niet geheel een beugel in de kaak, want dat kan (nog) niet ivm wisselen, maar deels kan een orthodontist al slotjes plaatsen of andere ingrepen doen als voorbereiding om eea wat beter te begeleiden tijdens de groei.

Uiteindelijk heeft mijn dochter de beugel best lang gehad, maar nooit een onvertogen woord erover. Ze ging voor een mooi gebit. En dat heeft ze nu, een prachtige rij tanden!

Check wel even je vergoeding via je verzekering. Als je vroeger begint dat kan de ortho een indicatie afgeven ivm een medische indicatie (indien dat het geval is loont dat nl.). Dat kan betekenen dat je meer vergoeding krijgt. Anders ben je er snel doorheen als je met 7 begint en nog moet wisselen.

Vic

Vic

03-07-2012 om 19:55

Pfff

Bedankt voor de reacties. Pfff, ik hoop dat het niet nodig is, of anders dat ze er met een paar weken vanaf is. Ook zo sneu om 4 jaar lang met een beugel te moeten lopen. Over de kosten of verzekering heb ik nog helemaal niet nagedacht. Ik ben wel verzekerd, maar hoopte dat het ook voor jongste niet nodig is. We gaan het zien, de foto's worden over 2 weken gemaakt.

Went snel hoor

Natuurlijk wil je dat liever niet voor je kind, maar de technieken zijn tegenwoordig een stuk beter dan 20 jaar terug. Dat is het mooie ervan, ze kunnen veel momenteel.

En uiteindelijk gaat het om het eindresultaat.

En voor kinderen went het over het algemeen vrij snel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.