Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ano9

ano9

13-08-2010 om 18:20

Beugel

mijn dochter van 8 jaar moet naar de orthodontist.
onder 4 tanden eruit waarvan er 3 terug zijn gekomen en scheef staan (plus dat het rijtje nu vol is, moet er nog 1 tussen?) boven 2 eruit en 2 nieuwe terug maar staan helemaal scheef over elkaar.
kan een 8 jarig meisje al een beugel krijgen? is dat niet een beetje vroeg? zijn er nog meer die al zo vroeg een beugel krijgen? ben gewoon benieuwd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

13-08-2010 om 21:36

Beugel....

Het zal geen vaste beugel worden, die wordt niet eerder geplaatst dan dat alle tanden en kiezen zijn gewisseld.

Ik heb eerder gehoord van een meisje (een jaar ouder) die een losse beugel kreeg (om de bovenkaak te verbreden). Als alles is gewisseld krijgt ze een vaste beugel (blokjesbeugel).

Het komt dus meer voor....

ano9

ano9

13-08-2010 om 22:09

Smalle kaak

ze heeft volgens de tandarts idd een te smalle kaak, ze had het er ook over dat er miss tanden getrokken moeten worden. een beugel is vrijwel zeker alleen wanneer, dat weet ik niet.

Janeway

Janeway

14-08-2010 om 13:22

Dochter

Had hier ook op die leeftijd al heel wat tanden gewisseld, en ook wel scheef en overelkaar. Ook toen werd gerept over een ortho. Maar tandarts vond het nog wel erg vroeg. Nu is ze 11 de brief naar de ortho wordt iedere keer uitgesteld omdat haar gebit zich herschikt. Haar kaak is groter geworden en de problemen hebben zich vanzelf opgelost. Het is nog niet helemaal netjes maar niet meer zo dramatisch..
Wie weet gaat het bij jou dochter ook wel zo. Misschien in iets mindere mate want het klinkt wel of het probleem bij je dochter groter is als bij onze dochter.

ano9

ano9

14-08-2010 om 19:07

Wisselen

het probleem bij haar is eigenlijk dat ze al een jaar niet meer aan het wisselen is. vandaar dat er waarschijnlijk tanden getrokken gaan worden. en het ziet er volgens de tandarts ook niet naaruit dat ze binnenkort gaat wisselen. maar idd, misschien gaat het na het tanden trekken wel beter en krijgt ze meer ruimte. kan nu verder niet meer reageren omdat we vanavond op het vliegtuig stappen )

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-08-2010 om 14:57

Beugel

Het gebit van mijn zoontje van 9 werd al extra in de gaten gehouden vanwege een smalle kaak en ruimtegebrek. Vorig jaar zijn we op advies van de tandarts naar de orthodontist geweest (die de zoon bleek te zijn van de orthodontist die ik had 29 jaar geleden vanwege dezelfde problemen Hij heeft foto's en afdrukken gemaakt en adviseerde ons om eea nog even aan te zien totdat bepaalde tanden zijn gewisseld. Maar de verwachting is wel dat er ook een aantal tanden/kiezen getrokken moeten gaan worden en hij eerst een speciale beugel (activator) krijgt om de bovenkaak wat breder te maken. Dat kan dan voldoende zijn maar nogmaals, we kijken het eerst nog even aan. Overigens is 8 of 9 jaar beslist niet (te) jong. Onze orthodontist heeft een aantal van die jongere kinderen in behandeling. Het is alleen maar goed om er op tijd bij te zijn en tijdig te kunnen behandelen. Voor meer info: http://www.orthodontist.nl/ en http://www.beugel.nl/ Vooral die laatste site is ook interessant voor kinderen zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.