Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beweegbaar "balletje" onder de huid op de onderkaak

Ik zag bij mijn dochter tijdens het eten een bultje zitten op haar onderkaak.

Je kan hem alleen zien wanneer ze haar mond een beetje open heeft.

Ik heb er even aan gevoeld maar dat mocht niet want dat deed erg zeer. Ze vertelde dat ze dat sinds gisteren voelt. Het is erg pijnlijk.

Het balletje is ter grote van een kleine knikker (zo'n mini). Het lijkt los onder de huid te liggen, je kan hem bewegen. Maar ja kan hem niet doorschuiven naar bijv. de kin o.i.d., hij schiet wel weer terug naar zijn plek.

Wat zou dit zijn? Kan dit een klier zijn die verdwaald is?
Is dit iets voor de tandards of voor de huisarts?

gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-09-2010 om 11:50

Huisarts

Ik heb ook zo'n balletje op mijn onderkaak, schijnt een vetbultje te zijn. Maar bij mij doet het absoluut geen pijn, dus ik zou toch even contact opnemen met de huisarts als ik jou was.

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2010 om 12:25

Ook zoiets

Mijn dochter had ook ooit zoiets. Het bleek een opgezet kliertje te zijn bij haar, dezelfde soort die wel eens opzet als je verkouden bent, links en rechts in je nek.
Ze had toen wat wondjes op haar kin en die klier was daardoor wat opgezet, zoiets zei de huisarts.

Puck

Puck

25-09-2010 om 14:04

Opgezette klier

Ik denk ook dat het een opgezette klier is. Meestal veroorzaakt door een griepje, verkoudheid o.i.d.

Mafa

Mafa

25-09-2010 om 19:46

Juist heel veel

In dat gebied zitten juist enorm veel lymfekliern. Google maar eens op afbeeldingen lymfekliern en je zult zien dat dit gebied er vol mee zit. En als er al een ieniminie ontsteking / bacterie / virus zit dan zwelt ie al op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.