Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beweging in buik, niet zwanger

Sinds 2 weken heb ik continu last van beweging in mijn buik. het varieert van lichte bubbeltjes tot flinke 'schokjes'. E.e.a. doet geen pijn maar voelt meer alsof er een baby van 20 weken in m'n buik zit. ik heb al een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Toch blijft het me bezig houden, aangezien het eigenlijk de hele dag doorgaat als ik even rustig zit of lig, net als toen ik zwanger was van m'n dochtertje...

Ik lees wel artikelen dat mensne hier af en toe last van hebben, maar hebben jullie dit ook lange periodes aan één stuk of zal ik toch maar even langs de huisarts?

Voeding?

Minder stress en meer vezels? Bewegende darmen kunnen te maken hebben met luchthappen (stress) of te weinig substantie om vullend te verteren.
Meer tijd nemen voor je voedsel en rustig eten? Genoeg (warm) drinken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-05-2016 om 16:41

over die zwangerschapstest

Als je al wat langer zwanger bent, dan is dat toch niet meer te zien op een zwangerschapstest? En beweging voelen past bij een wat verder gevorderde zwangerschap.... Morgen even naar de huisarts?

ikbenhet

ikbenhet

24-05-2016 om 17:04 Topicstarter

voeding

Hoi AnneJ,

Ik ben een aantal weken wel anders gaan eten. Maar ik eet juist gezonder, vezels van brood en fuit en verder geen zoete troep meer.
Ik heb ook niet veel stress momenteel gelukkig.

Overigens wa sik ervan overtuigd dat het mn darmen waren maar aangezien het nu al 2 weken duurt...

ikbenhet

ikbenhet

24-05-2016 om 17:06 Topicstarter

aan ijsvogeltje

bedankt voor je reactie. de meningen over zwangerschapstesten en het werken hiervan zijn verdeelt. Ik begreep dat ze ook prima zouden moeten werken als je langer zwanger zou zijn.. maar inderdaad, als het nog een week zo doorgaat toch maar naar de huisarts.

Ik slikte overigens de minipil maar daar ben ik nu ook mee gestopt in de hoop spontaan ongesteld te worden

angel3

angel3

24-05-2016 om 17:29

herkenbaar

Darmwerking. Voelt echt heel erg als schopjes en plopjes en babydingen. Na mijn zwangerschappen was ik echt verbaasd en in de war. Nu jaren verder, zeker wetend niet zwanger te zijn ben ik eraan gewend. Het is af en aan soms heel erg last van en soms tijden niet

Bellefleur

Bellefleur

24-05-2016 om 17:51

Echo

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ongeveer een half jaar na de bevalling van jongste. Het voelde als schopjes. Mijn huisarts heeft me verwezen, en ik heb een echo gehad. Niets te zien. De dame die de echo deed zei dat het vaker voorkwam. Ze zei dat de ingewanden na een zwangerschap na maanden nog kunnen verschuiven.

Puck

Puck

24-05-2016 om 22:48

juist door voeding

Juist als je gezonder bent gaan eten met meer vezels dan kan het heel goed zijn dat je juist daardoor meer darmbewegingen hebt die je idd kunt voelen alsof een baby schopt.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2016 om 00:39

Ja darmen

Ik herken het ook. Het voelt inderdaad net als beweginkjes van een kleine baby. Tenzij je ook andere klachten hebt, zou ik me geen zorgen maken.

MerelR

MerelR

28-05-2016 om 16:21

Ik ook

Ik herken het ook. Laat je nog even weten wat de huisarts zegt?

ik had dit ook een tijdje en besloot toch een zwangerschaps test te doen en ja hoor ik was zwanger, het rare was dat ook ik geen sex heb gehad

Ik heb hier nu ook 2 weken last van. Ik ben 56 jaar en hopelijk niet zwanger (ik slik de pil nog) maar het voelt echt als een schoppende baby. Zou ik hiermee naar een huisarts gaan?

@Bangerik.pil ontregelt natuurlijk je hormoonhuishouding  en hele lichaam. Niet vreemd als je dan klachten krijgt.

Piepmuisje schreef op 09-11-2021 om 00:20:

@Bangerik.pil ontregelt natuurlijk je hormoonhuishouding en hele lichaam. Niet vreemd als je dan klachten krijgt.

Piepmuisje, waarom noem je het "ontregelen"? Is het natuurlijke proces van je hele lichaam (zonder pil) dan 'geregeld' en dus begrijpelijk/herkenbaar? Of is het de gesel van moeder natuur waar iedere vrouw zich maar naar te schikken heeft volgens jouw definitie? Zijn er situaties waarin je naar jouw mening wel mag klagen/hulp mag zoeken en je toch de pil mag slikken?

Gr Angela

ik heb hier nu ook 3 weken last van,voelt als een bal in me maag. Met beweging door me buik,ben inmiddels 2x bij de huisarts geweest die zegt niks te voelen.  Ook 2 testen gedaan beide negatief.  Krijg over 1,5 week een echo.  Ben heel benieuwd hoop geen zwangerschap.

Ik heb sinds vandaag dat mijn buik beweegde een keer van links naar rechts en later ging met buik gewoon heen en weer ik weet dat ik een prikkelbaar darm heb hebben meer mensen hier last van deze septomen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.